Biznis vesti

Kompanija Tesla ponovo u problemu: Otvorena istraga zbog povlačenja dva miliona vozila s autopilotom

Komentari

Autor: Reuters

26/04/2024

-

15:53

Kompanija Tesla ponovo u problemu: Otvorena istraga zbog povlačenja dva miliona vozila s autopilotom
profimedia - Copyright profimedia

veličina teksta

Aa Aa

Američki regulatori za automobilsku bezbednost saopštili su u petak da su otvorili istragu o tome da li je "adekvatno" Teslino povlačenje više od 2 miliona vozila koje je najavljeno u decembru da bi se instalirale nove zaštitne mere u njihovim vozilima s autopilotom.

Nacionalna uprava za bezbednost saobraćaja na autoputu (NHTSA) saopštila je da otvara istragu nakon što je identifikovala zabrinutost zbog nesreća nakon što je na vozilima instalirano ažuriranje softvera za opoziv autopilota "i rezultata preliminarnih NHTSA testova saniranih vozila".

Nova istraga dolazi nakon što je agencija zatvorila svoju skoro trogodišnju istragu o autopilotu, rekavši da je pronašla dokaze da "Teslin slab sistem uključivanja vozača nije prikladan za dozvoljene operativne sposobnosti autopilota" što dovodi do "kritičnog bezbednosnog jaza".

Nerazuman rizik

Agencija je saopštila da je Tesla najavila ažuriranja softvera kako bi rešila probleme koji se pojavljuju u vezi sa brigom oko mogućnosti da vozač preuzme kontrolu, ali to nije učinila "niti je na drugi način odlučila da otkloni kvar koji predstavlja nerazuman bezbednosni rizik", piše Reuters.

Kompanija Tesla je u decembru saopštila da je njegov najveći opoziv ikada, koji uključuje 2,03 miliona američkih vozila - ili skoro sva vozila na američkim putevima - urađen kako bi se "bolje osiguralo da vozači obrate pažnju kada koriste njegov napredni sistem pomoći vozaču".

Nova istraga o opozivu pokriva modele I, X, S, 3 i Cybertruck vozila u SAD opremljena autopilotom proizvedenim između 2012. i 2024. godine, saopštila je NHTSA.

Tesla je u decembru rekao da kontrole softverskog sistema autopilota "možda neće biti dovoljne da spreče zloupotrebu vozača" i da mogu povećati rizik od sudara.

Agencija za bezbednost otkrila je u petak da je tokom svoje bezbednosne istrage autopilota, koju je prvi put pokrenula u avgustu 2021. identifikovala najmanje 13 nesreća Teslinih vozila koje su uključivale jedan ili više smrtnih slučajeva i mnoge druge koje su uključivale ozbiljne povrede u kojima je "predvidljiva zloupotreba sistema igrala očiglednu ulogu".

profimedia

 

NHTSA je takođe u petak izrazila zabrinutost da Teslino ime autopilota "možda navede vozače da veruju da automatizacija ima veće mogućnosti nego što zaista ima i poziva vozače da ne veruju preterano autopolotu".

Tesla nije odmah odgovorio na zahtev za komentar.

U februaru ove godine, Consumer Reports, neprofitna organizacija koja procenjuje proizvode i usluge, saopštila je da je testiranjem Teslinog ažuriranja opoziva autopilota utvrđeno da promene nisu na adekvatan način rešile mnoge bezbednosne brige koje je izneo NHTSA i pozvala je agenciju da zahteva od proizvođača automobila da preduzme „jače korake“, rekavši da Teslin opoziv "rešava manje neprijatnosti, a ne rešava prave probleme".

Teslin autopilot je namenjen da omogući automobilima da automatski upravljaju, ubrzavaju i koče unutar svoje trake, dok poboljšani autopilot može pomoći u promeni traka na autoputevima, ali ne čini vozila potpuno autonomnim.

Jedna komponenta autopilota je Autosteer, koji održava zadatu brzinu ili razdaljinu praćenja i zadržava vozilo u svojoj voznoj traci.

Bežično ažuriranje

Tesla je u decembru rekao da se ne slaže sa analizom NHTSA-e, ali da će primeniti ažuriranje softvera putem bežičnog interneta koje će "uključiti dodatne kontrole i upozorenja za one koji već postoje na pogođenim vozilima kako bi dodatno ohrabrili vozača da se pridržavaju svoje stalne odgovornosti za vožnju kad god je Autosteer uključen".

Tadašnji najviši zvaničnik NHTSA, En Karlson, rekla je u decembru da je istraga agencije utvrdila da je potrebno učiniti više kako bi se osiguralo da vozači budu angažovani kada je autopilot u upotrebi. 

"Jedna od stvari koje smo utvrdili je da vozači ne obraćaju uvek pažnju kada je taj sistem uključen", rekla je Karlson.

NHTSA je otvorila svoju istragu autopilota u avgustu 2021. nakon što je identifikovala više od deset nesreća u kojima su Teslina vozila udarila u nepokretna vozila hitne pomoći.

NHTSA je u decembru saopštila da je otkrila da autopilot "može da obezbedi neadekvatno angažovanje vozača i kontrole korišćenja koje mogu dovesti do predvidive zloupotrebe".

Odvojeno, od 2016. godine, NHTSA je otvorila više od 40 specijalnih istraga u slučaju Teslinih sudara u slučajevima u kojima se sumnjalo da su korišćeni sistemi  kao što je autopilot, sa 23 smrtna slučaja koja su do sada prijavljena.

Teslino ažuriranjeuključuje povećanu vidljivost vizuelnih upozorenja i isključenje Autosteer sistema ako vozači ne reaguju na upozorenja o nepažnji i dodatne provere nakon uključivanja Autosteera. Tesla je rekao da će ograničiti upotrebu autopilota na nedelju dana ako se otkrije značajna nepravilna upotreba.

Tesla je u februaru 2023. opozvao 362.000 američkih vozila kako bi ažurirao svoj FSD Beta softver nakon što je NHTSA rekla da se vozila ne pridržavaju na odgovarajući način zakona o bezbednosti saobraćaja i da bi mogla da izazovu sudare.

Preporuka za vas

Komentari (0)

Biznis