Biznis vesti

Raste sektor kreativnih industrija: Ulaganja u srpsku kinematografiju od 2010. povećana 130 puta

Komentari

Autor: Bloomberg Adria

03/01/2024

-

12:43

Raste sektor kreativnih industrija: Ulaganja u srpsku kinematografiju od 2010. povećana 130 puta
profimedia - Copyright profimedia

veličina teksta

Aa Aa

Sektor kreativnih industrija u Srbiji je jedan od najmlađih, a najbrže rastućih sektora privrede koji doprinosi BDP-u oko 6,5 odsto i danas zapošljava 45 odsto visoko obrazovanih ljudi između 20 i 45 godina. U odnosu na 2016. godinu, ovaj sektor beleži rast izvoza od više od 80 odsto. Međutim, to nisu samo izvozni već i kreativni proizvodi sa dodatom vrednošću, piše Bloomberg Adria.

Ana Ilić, viša savetnica premijerke Srbije za kreativne industrije, potrđuje da Srbija danas ulaže 130 puta više u produkciju audio-vizuelnih sadržaja nego 2010. godine.  

"Država kroz filmski centar Srbije, kroz više od 20 konkursa godišnje ulaže u domaću filmsku produkciju, ali i kroz program podsticaja za snimanje audio-vizuelnog sadržaja u Srbiji koji je namenjen i domaćim i stranim producentima i investitorima u audio-vizuelni sadržaj. Taj program besprekorno radi i on privlači kako domaće tako i strane investicije, jer se za sve što je uloženo i potrošeno u Srbiji vraća 30 odsto uloženog. To donosi zaista ogromnu prednost našoj državi u odnosu na druge države u regionu koje se takmiče u proizvodnji audio-vizuelnog sadržaja. Ali ono što je najvažnije je što se pokazalo da i vraća našoj privredi. Čak 4,5 evra se vraća na svaki evro koji država uloži kroz taj program a on je namenjen kako filmovima, tako i TV serijama, čak i TV reklamama i onome što zovemo postprodukcija odnosno vizuelnim efektima", kaže Ilić.

Zajedničkim naporima države i industrije stvorena je filmska industrijska ponuda koja privlači globalne gigante iz Holivuda, Bolivuda i Evrope, uloženo je 200 miliona evra, a zaposlenost u sektoru porasla je za 39 odsto.

U narednoj godini poseban fokus biće stavljen na predstavljanje i međunarodnu promociju sadržaja kreiranog u Srbiji kao i privlačenje novih investicija i projekata. Ilić navodi da smo mi daleko ispred zemalja u regionu "upravo zbog toga što konzistentno imamo jedan konstantan rast i privlačimo sve više stranih produkcija i koprodukcija sa učešćem naših produkcija".

"Promocija Srbije kao čvorišta za proizvodnju digitalnog ili audio-vizuelnog kontenta je ono čime ćemo se baviti 2024. i 2025. godine, zato što smo po broju proizvedenih filmova i TV serija daleko ispred zemalja u regionu. To je zato što smo napravili fantastičan sistem finansijske podrške koji besprekorno funkcioniše i koji zaista vraća svima ono što su uložili u veoma kratkom vremenskom periodu", kaže Ilić.  

Gejming zarađuje više od filmske i muzičke industrije zajedno  

U Srbiji je 15 najvećih gejming kompanija zajedno ostvarilo prihod od 150 miliona evra. Značajan deo prihoda potiče od međunarodnih tržišta, što pokazuje globalnu privlačnost srpskih proizvoda za igre.

Trenutno, sektor gejminga u Srbiji ima preko 2.500 zaposlenih u 140 kompanija. Žene čine trećinu ukupnog broja zaposlenih, ali i polovinu svih rukovodećih pozicija. Srpske igre su zabeležile izuzetan uspeh u pogledu angažovanja korisnika, sa preuzimanjima i kupovinama koje su premašile 100 miliona u 2022. godini. 

Po uzoru na razvoj kinematografije i gejming industrije i saradnju države i privatnog sektora od ove godine platforma Srbija stvara u fokus stavlja podršku razvoju muzičkog sektora u Srbiji. 

Opširnije pročitajte na Bloomberg Adria.

Komentari (0)

Biznis