Biznis vesti

Reklamacija robe prava muka: Srbija menja zakon o zaštiti potrošača, ali koliko će nova rešenja zaista biti primenjiva?

Komentari

Autor: Euronews Srbija/Ana Mihaljčić

14/10/2023

-

21:26

Euronews

veličina teksta

Aa Aa

Kupovina na internetu, transparentnost pri određivanju cena, prava potrošača pri korišćenju "besplatnih" onlajn usluga, neke su od odredbi koje će biti obuhvaćene izmenama Zakona o zaštiti potrošača. Cilj planiranih izmena je da se u postojeći zakon implementiraju tri direktive Evropske unije. U Centru za evropske politike kažu da Evropska unija traži od Srbije isti nivo zaštite potrošača kao u EU. 

U Centru, međutim, navode da izmene zakona, neće u velikoj meri promeniti život potrošača u Srbiji. 

Pojašnjavaju da usvajanje propisa Evropske unije u domaćem pravnom sistemu do sada nije bio problem, ali njihova primena - jeste.

"Ono što Evropska unija od nas traži jeste isti nivo zaštite potrošača kao u EU. Da li mi imamo isti nivo zaštite kao što je u jednoj Francuskoj ili Nemačkoj? Svakako ne, ni približno. Zašto je taj isti nivo njima uopšte potreban? Potreban je zbog privrede, ne toliko zbog potrošača. Dakle privreda očekuje otprilike isti nivo zaštite da bi roba, usluge mogli da nesmetano teku između država članica", rekao je za Euronews Srbija Nebojša Lazarević iz Centar za evropske politike i radne grupe Nacionalnog konventa o EU za poglavlje 28 - zaštita potrošača i zaštita zdravlja.

Reklamacija košta i živaca 

Reklamacija robe za potrošače u Srbiji uglavnom je prava muka. 

U Nacionalnoj organizaciji potrošača Srbije, kažu da najviše prigovora stiže za odeću i obuću.

U slučaju odbijanja prigovora, potrošač mora da pribavi stručno mišljenje, a to zahteva i vreme i novac.  

Euronews

 

"Ako ste vi reklamirali patike koje ste platili 7.000 dinara, dok uradite veštačenje kako bi se dokazalo ko je odgovoran za taj propust, ako vam se odbije reklamacija. Trgovci najčešće u svom obrazloženju navedu da je neadekvatno održavanje, da je neko mehaničko oštećenje, da je potrošač odgovoran za taj nedostatak koji se pojavio i da bi potrošač dokazao da nije on, mora da tu obuću šalje u neku ustanovu da pribavi stručno mišljenje, da eventualno uradi veštačenje, dakle sve to zahteva vreme", kaže za Euronews Srbija pravni savetnik Nacionalne organizacije potrošača Srbije Mladen Alfirović. 

Ukoliko i nove izmene zakona budu imale stari problem - da se ne primenjuju u praksi, život potrošača u Srbiji mogao bi da ostane isti. 

Preporuka za vas

Komentari (0)

Biznis