Fokus

Počelo suđenje Er Fransu i Erbasu za "ubistvo iz nehata" u avionskoj nesreći koja je promenila avijaciju

Komentari

Autor: Euronews

09/10/2022

-

17:28

Počelo suđenje Er Fransu i Erbasu za "ubistvo iz nehata" u avionskoj nesreći koja je promenila avijaciju
Počelo suđenje Er Fransu i Erbasu za "ubistvo iz nehata" u avionskoj nesreći koja je promenila avijaciju - Copyright AP Photo/Eraldo Peres

veličina teksta

Aa Aa

Er Frans i proizvođač aviona Erbas će se u ponedeljak naći na suđenju u Parizu zbog otužbi porodica žrtava avionske nesreće 2009. godine, za "ubistvo iz nehata". U avionskoj nesreći poginulo je svih 228 ljudi u avionu.

Slučaj će se fokusirati na obuku pilota i neispravnu sondu za praćenje brziine, koja je brzo zamenjena u avionima širom sveta u mesecima nakon nesreće.

Let AF 447 iz Rio de Žaneira za Pariz srušio se u Atlanski okean tokom oluje u ranim satima 1. juna 2009. godine, nakon što je naišao na jake turbulencije. Avion je pronađen tek nakon više od mesec dana.

A330 prevozio je 12 članova posade i 216 putnika, uključujući 61 državljanina Francuske i smatra se najsmrtonosnijom nesrećom avio-kompanije Er Frans u istoriji.

AP Photo/Eraldo Peres

 

Neke od porodica žrtava rekle su da je početak suđenja za njih "svetlo na kraju dugog tunela".

"Trinaest godina kasnije, konačno imamo suđenje, suđenje koje meni lično nije toliko interesantno jer mi neće vratiti moju ćerku", rekla je Korin Soulas, majka žrtve nesreće.

"Ali, mislim da je važno da se još jednom ova nedelja vrati u glave ljujdi, da se oživi i onda, pre svega, definišu odgovornosti jer je bilo onih koje bi trebalo razjasniti"

AP Photo/Michel Euler

 

Er Frans i Erbas su optuženi tokom istrage o nesreći, a stručnjaci su utvrdili da je ona rezultat grešaka koje su napravili piloti nakon što su postali dezorijentisani zbog privremenog gubitka podataka sa zaleđenih senzora.

Obe kompanije su negirale bilo kakav krivični nemar, a istražne sudije koje su nadgledale slučaj odustale su od optužbi 2019. godine, pripisujući nesreću uglavnom greškama pilota.

Ta odluka je razbesnela porodice žrtava, zbog čega je Pariški žalbeni sud 2021. godine presudio da postoji dovoljno dokaza da se suđenje nastavi.

Pad AF 447 podstakao je široko razmišljanje o obuci i tehnologiji i smatra se jednom od nekoliko nesreća koje su promenile avijaciju.

Komentari (0)

Svet