Kina u šoku nakon pada boinga 737: Vertikalno ponirao sa 8.870 metara visine i pao u roku od tri minuta
Komentari21/03/2022
-16:55
Kineski putnički avion sa 123 putnika i 9 članova posade srušio se u šumovitom delu na jugu Kine. Boing 737-800 kompanije China Eastern Airliens leteo je iz Kunminga za Guangdžou kada je u roku od tri minuta pao sa visine krstarenja u provinciju Guangsi i zapalio se. Nažalost, spasioci nisu pronašli preživele.
Nesreća je izazvala šok u Kini zbog čega je predsednik Si Đinping naredio hitnu istragu kako bi se utvrdio uzrok, dok je avio-kompanija prizemljila sve svoje modele 737-800.
Inače, podaci o praćenju leta sugerišu da je avion brzo ponirao sa visine krstarenja pre nego što je pao na zemlju. Više od 600 hitnih službi se nalazi na mestu nesreće, a vatrogaci koji su prvi stigli na lice mesta uspeli su da lokalizuju požar u brdima izazvan nesrećom.
Snimci koje su snimili lokalni stanovnici i podelili na kineskim društvenim mrežama, ali i državni emiteri prikazuju požar i dim kod mesta pada, kao i ostatke aviona na zemlji.
Kako je došlo do nesreće?
Avion na letu MU5735 je napustio Kunming u 13.11 po lokalnom vremenu i trebalo je da stigne u Guangdžou u 15.05. Sajtovi za praćenje letova izveštavaju da je avion bio u vazduhu nešto više od sat vremena i da se približavao svom odredištu kada je pao u Vužou, šumovito i brdovito područje sklono promenama vremena, posebno u ovo vreme kada Kina ulazi u sezonu poplava.
Uprkos tome što je bilo oblačno, prijavljeno je da je vidljivost bila dobra u vreme nesreće. Ipak, ono što je začudilo istražitelje jeste da je avion u roku od tri minuta ponirao sa nekoliko hiljada metara i pao pod vertikalnim uglom.
Prema podacima sajta FlightRadar24, avion je kružio na 8.870 metara, ali dva minuta i 15 sekundi kasnije lociran je na 2.766 metara. Poslednji izvori informacija o letu pokazuju da su podaci prestali da stižu u 14.22 po lokalnom vremenu, na visini od 982 metra.
Letelica kompanije Boing 737-800 bila je stara sedam godina. Inače, u pitanju je model koji je lansiran pre linije 737-MAX, koji su bili involvirani u teške nesreće u Indoneziji 2018. i Etiopiji 2019. godine. Nakon te dve nesreće Kina je zabranila upotrebu 737-MAX.
"Svesni smo prvih medijskih izveštaja i radimo na prikupljanju informacija", navodi se u današnjem saopštenju kompanije Boing.
Prva velika nesreća posle 12 godina
Vazdušna bezbednost i standardi vazduhoplovstva u Kini su se znatno poboljšali u poslednje dve decenije nakon niza nesreća devedesetih. Poslednja velika nesreća bila je u avgustu 2012. kada se avion na letu iz Harbina srušio u severoistočnom Jičunu usled magle, pri čemu su poginule 42 osobe.
Sada je avio-kompanija China Eastern uspostavila telefonsku liniju za ljude koji traže informacije o svojim bližnjima. Osim toga, kompanija je izrazila "duboko saučešće poginulim putnicima i članovima posade". Prvo su zasiveli svoj logo na Weiboo nalogu, te promenili svoju veb-stranicu u crno-belu boju u znak žalosti.
Kineska uprava za civilno vazduhoplovstvo je saopštila da je takođe poslala svoje istražitelje na lice mesta, a budući da je avion proizvden u SAD, u istrazi moraju da učestvuju i istražitelji iz američkog Nacionalnog odbora za bezbednost saobraćaja (NTSB).
China Eastern je jedna od tri velike državne avio-kompanije zajedno sa China Southern i Air China.
Komentari (0)