Fokus

U vreme energetske krize u Dubaiju voze se "besni" automobili i ne gleda cena kad se toči gorivo

Komentari

Autor: Tanjug

13/02/2022

-

21:34

U vreme energetske krize u Dubaiju voze se "besni" automobili i ne gleda cena kad se toči gorivo
AP/Aijaz Rahi - Copyright AP/Aijaz Rahi

veličina teksta

Aa Aa

U vremenu oštre energetske krize u svetu i velikom skoku cene naftnih derivata, građani Ujedinjenih Arapskih Emirata, jednog od najvećih svetskih proizvođača nafte i najrazvijenije zemlje Persijskog zaliva, imaju privilegiju da ne brinu o ceni goriva, koja u Dubaiju, po litru iznosi nešto više od 70 dinara.

Na jednoj pumpi u Dubaiju, na trasi najatraktivnijeg autoputa Šeika Zajeda, u razgovoru sa ekipom Tanjuga, vozači priznaju da ni ne prate cene goriva, već samo dopunjuju svoje rezervoare.

Žitelji Dubaija imaju visok životni standard, tako da i ne čudi njihova nezainteresovanost za, kako kažu, male oscijalacije u ceni.

U Dubaiju se automobili uglavnom voze na benzin, koji se prodaje u dve varijante specijal (95 oktana) i super (98 oktana), koji iznose oko 2,8 dirhama, dok je cena dizela po litru skoro tri dirhama.

Rezervoar se puni "do čepa"

Inače, za jedan dolar se na menjačnicama, sa uračunatom provizijom, dobija oko 3,5 dirhama i oko četiri za jedan evro. Jedan stanovnik Dubaija kaže da, kada stane na pumpu i ne gleda u cenu, već samo napuni rezervoar do kraja.

Unsplash

 

"Standardna je cena i za moj auto je pun rezervoar oko 80 dirhama, što mi odgovara, tako da i ne proveravam cenu", rekao je on i dodao da, ipak, cena u poslednjem periodu ide malo na gore, kao što se blago povećavaju i ostale cene.

Drugi vozač, takođe, kaže da su promene male i da za njega to ne predstavlja nikakvu razliku, ali da primećuje da se cena, ipak, malo povećava.

"Gorivo je jeftino i mogu da ga priuštim svaki dan", dodao je on.

Sagovornik čiji automobil koristi benzin i koji, kaže, vozi svaki dan, priznaje da ni ne zna koja je tačno bila cena, iako je upravo natočio gorivo.

Dubai je postao najmoderniji grad, globalni trgovinski i poslovni centar, iako na svojoj teritoriji ima desetostruko manju proizvodnju nafte od susednog Abu Dabija, dok preostalih pet emirata gotovo da nemaju naftu.

Proizvodnja nafte i gasa čini 30 odsto BDP

UAE proizvode u proseku tri miliona barela nafte i derivata dnevno i imaju rezerve nafte od 100 milijardi barela. Tako se otprilike 30 odsto BDP-a zemlje direktno zasniva na proizvodnji nafte i gasa, koja doprinosi skoro 13 odsto vrednosti njenog ukupnog izvoza.

Unsplash

 

Rezerve nafte u Emiratima su, prema nekim procenama, šeste po veličini u svetu, a po rezervama prirodnog gasa UAE su na sedmom mestu.

Prosečna plata u Dubaiju je, prema ranijim podacima, premašila 2.500 evra, a njegovi žitelji kažu da sve zavisi od profesije i da je sada možda i viša, pošto tu radi veliki broj stranaca koji su veoma dobro plaćeni.

Voze "besne" automobile

Zbog toga se u Dubajiu voze moderni i "besni" automobili i retko ko koristi javni gradski prevoz, uglavnom jeftina radna snaga, pre svega, iz Indije, Filipina i drugih azijskih zemalja.

Taksi je prilično povoljan vid prevoza, sa startnom cenom od pet dirhama. Na primer, razdaljina u gradskom jezgru Dubajia od 30-ak kilometara košta oko 15 evra, u zavisnosti od gužve.

Cene metroa su još povoljnije, a sa metro kartom na kojoj, na primer, ima 50 dirhama, može se obaviti 10 vožnji.

Komentari (0)

Svet