Fokus

Tramp i Haris u borbi za latino glasove, reklame na španskom porasle za 25 odsto

Komentari

Autor: Tanjug

20/10/2024

-

17:31

Tramp i Haris u borbi za latino glasove, reklame na španskom porasle za 25 odsto
Tanjug/AP/Charles Rex Arbogast - Copyright Tanjug/AP/Charles Rex Arbogast

veličina teksta

Aa Aa

Kandidati republikanaca i demokrata na predsedničkim izborima u SAD, Donald Tramp i Kamala Haris bore se u završnici kampanje za glasove birača latinoameričkog porekla, a najveće povećanje broja oglasa na španskom jeziku beleži se u Arizoni i Nevadi koje imaju značajan broj takvih glasača, koji bi mogli da odluče rezultate izbora.

Tramp, koji je prethodno obećao da će sprovesti najveću deportaciju migranata u istoriji SAD, u reklamnoj kampanji pred izbore udvara se latino glasačima i koristi sasvim drugačiji narativ - uz optimističnu video montažu kako pleše uz muziku salse.

Kako je preneo Blumberg, kompilacija republikanskog kandidata u trajanju od 31 sekunde, u kojoj Tramp stisne pesnice uz privlačnu melodiju sa španskim tekstovima koji su prepravljeni da osude Kamalu Haris, pokazuje koliko se kampanje intenzivno dodvoravaju Latinoamerikancima. 

U isto vreme, neke od reklama Kamale Haris prikazuju kandidatkinju demokrata ispred portorikanske zastave, i u ćaskanju sa kuvarom u meksičkom restoranu.

Tanjug/AP

 

Procenat reklama za predsedničke izbore koji se prikazuju na televizijskim i radio stanicama na španskom jeziku dostigao je rekord ove godine, skočivši na 25 odsto oglasa u predsedničkoj kampanji u Nevadi, u odnosu na deset odsto koliko ih je bilo pred izbore 2020. godine.

U Arizoni je broj oglasa na španskom u vezi predsedničke kampanje porastao na 15 odsto, sa 11 odsto koliko ih je u toj državi bilo na prethodnim izborima, prema podacima kompanije za praćenje AdImpact.

Ova rekordna potrošnja za reklamiranje u Arizoni i Nevadi, gde se otprilike jedan od pet birača identifikuje kao Latinoamerikanac, ilustruju napore Republikanske stranke koja nastoji da preokrene rezultate u ovim ključnim državama, dok Demokratska stranka nastoji da zadrži Latino birački blok koji se, prema rezultatima anketa, udaljava od njih.

Latinoamerikanci čine rekordnih 14,7 odsto biračkog tela u SAD

Demokrate su u velikoj meri zaslužne za porast reklamiranja na španskom jeziku, sa uloženih 41 milion dolara u dve države, što je više nego duplo od iznosa za reklamiranje u kampanji za predsedničke izbore 2020. godine, dok se sami oglasi sve više pomeraju od teme imigracije, i fokusiraju se na pitanja kao što su troškovi života.

Latinoamerikanci sada čine rekordnih 14,7 odsto biračkog tela u SAD, a prema poslednjim podacima podrška Kamali Haris među verovatnim Latino glasačima je ispod procenta podrške koju su imala tri demokratska predsednička kandidata na prethodnim izborima, pokazuje najnovija anketa Njujork Tajmsa/Sijena koledža.

U ključnim državama, uključujući Arizonu i Nevadu, anketni podaci pokazuju da Tramp ima malu prednost u odnosu na Haris.

Čak i male promene među opredeljenjima Latinoamerikanaca mogle bi imati značajan uticaj na predsedničke izbore 5. novembra.

Na izborima 2020. godine aktuelni predsednik Džo Bajden je pobedio u Arizoni sa manje od 11.000 glasova, dok je u Nevadi Bajden nadmašio Trampa za oko 2,4 procentna poena.

Preporuka za vas

Komentari (0)

Svet