Politika

"Izgledaće veličanstveno": Vučić obišao radove na auto-putu "Miloš Veliki", na deonici Preljina - Požega

Komentari
"Izgledaće veličanstveno": Vučić obišao radove na auto-putu "Miloš Veliki", na deonici Preljina - Požega
"Izgledaće veličanstveno": Vučić obišao radove na auto-putu "Miloš Veliki", na deonici Preljina - Požega - Copyright Tanjug/Vladimir Sporčić

Autor: Tanjug, Euronews Srbija

28/04/2025

-

10:17

veličina teksta

Aa Aa

Predsednik Republike Srbije Aleksandar Vučić obišao je radove na izgradnji auto-puta E-763 ''Miloš Veliki'', na deonici Preljina - Požega.

Zajedno sa predsednikom radove obilaze i ambasador Kine u Srbiji Li Ming, ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Aleksandra Sofronijević, direktor JP "Putevi Srbije" Zoran Drobnjak i direktor Koridora Srbije Aleksandar Antić.

Vučić je izjavio da je te deonica ključna za spajanje Beograda sa zapadnom Srbojom i naveo da je tunel Laz završen, a da su pri kraju radovi na tunelu Munjino brdo. Vučić je rekao da je neverovatno kako će izgledati taj deo auto-puta i istakao da će, kada ta deonica bude završena, značajno biti ubrzan put prema Užicu, Zlatiboru i celom tom kraju.

''Imamo još posla, spuštanje ka Užicu... Veličanstveno izgleda. Ovo će da spoji Užice, Zlatibor, Novu Varoš, Priboj i Prijepolje, da skrati put. Sad tek razumem koliko je bilo Kinezima teško da rade ovu deonicu, biće još teže prema Sjenici'', rekao je Vučić.

Predsednik je naglasio da je ta deonica važna i za bezbednost saobraćaja jer je, kako je ukazao, bilo mnogo problema, saobraćajnih nesreća i stradalih na putu kroz Ovčarsko-kablarsku klisuru.

Vučić je pre nekoliko dana najavio da će auto-put Preljina-Požega biti otvoren za Vidovdan.

"Kada bismo mogli da skupimo pare i da idemo na Užice i Bele zemlje. Ovo je ogromna stvar. To je najvažniji deo i najteži deo i otvaramo u ovom trenutku najduže tunele u našoj zemlji, Munjino brdo i Laz. Ovo bukvalno veličanstveno izgleda. Ovo je i za bezbednost ljudi veoma važno, i živote će da nam sačuva, a da ne pričamo koliko će da ubrza put", kazao je Vučić.

On je dodao da deonica "izgleda bukvalno kao Švajcarska, Austrija i Nemačka".

"Ponosan sam i veoma srećan zbog toga. Ovaj put je ključni za spajanje zapadne Srbije sa Beogradom i centralnom Srbijom" rekao je predsednik.

Tanjug/Vladimir Sporčić

 

Vučić je ukazao da će, osim što će saobraćaj biti bezbedniji, biti neuporedivo brže i lakše za vožnju, a da će izgradnja ove deonice biti i podsticaj za razvoj turizma, kako na Zlatiboru, Tari, u Bajinoj Bašti, tako i za Čajetinu, Novu Varoš, Priboj, Prijepolje.

"Nama je sad ostalo da se dogovorimo ka Republici Srpskoj, put prema Višegradu, prema Kotromanu ili da idemo samo do Bele zemlje, dakle, to je negde polovina puta ka BiH", rekao je Vučić.

On je dodao da za taj projekat treba da se pronađe novac, jer su, kako je istakao, blokade koje traju već šest meseci uništile ekonomiju i privredu, smanjivale investicije i spustile stopu rasta.

"U svakom slučaju, vraćamo se poslu, podižemo Srbiju, idemo da radimo, idemo da gradimo i veoma sam srećan zbog ovoga jer ovo ulazi u istoriju. Ovo su stvari koje niko ne može da oduzme, koje će svaki čovek da vidi i čestitam građanima Srbije na tome", rekao je Vučić.

On je dodao da će povodom otvaranja te deonice, na Vidovdan, biti organizovano veliko veselje, jer se, kako je rekao, nikad niko nije ni nadao da će da dođe auto-put od Požege do Užica.

Vučić je zahvalio kineskim prijateljima, posebno predsedniku Kine Si Đinpingu na velikoj podršci koju uvek pružaju Srbiji.

Tanjug/Vladimir Sporčić

 

Deonica Preljina - Požega duga je 30,9 kilometara, a krajem januara 2022. godine u saobraćaj je pušteno oko 11 kilomatara od Preljine do Pakovraća.

Za ovu deonicu je karakteristično to što prolazi kroz teren koji je građevinski veoma zahtevan, pa skoro trećinu trase čine mostovi i tuneli. Na deonici Preljina - Požega predviđena je izgradnja tri tunela, od kojih je jedan - Trbušani pušten u saobraćaj, a druga dva tunela su Munjino Brdo i Laz. Sva tri tunela su projektovana sa dve odvojene tunelske cevi, svaka za jedan saobraćajni smer.

Ovaj projekat je deo šireg plana uspostavljanja moderne saobraćajne veze između Beograda i Jadranskog mora, odnosno Crne Gore, preko Koridora 11 (evropski put E-763).

Tanjug/Vladimir Sporčić

 

Najveći objekti na trasi su tunel "Laz" i "Munjino brdo " dužine od oko 2,8 kilometara i kada budu pušteni u saobraćaj predstavljaće najduže tunele u Srbiji.

Pored toga, deonica će sadržati veliki broj mostova i vijadukata dizajniranih da savladaju duboke klisure i brda.

Završetkom deonice do Požege, Beograd će biti direktno povezan auto-putem sa Zapadnom Srbijom, a putovanje od Beograda do Zlatibora, koje sada traje više od tri sata, biće skraćeno na 2 sata i 15 minuta.

AI Preporuka

Komentari (0)

Srbija