Politika

Šapić: Novi srpski most biće otvoren početkom 2027. godine

Komentari

Autor: Tanjug, RTS

03/12/2024

-

10:58

Šapić: Novi srpski most biće otvoren početkom 2027. godine
Tanjug/Beoinfo - Copyright Tanjug/Beoinfo

veličina teksta

Aa Aa

Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić najavio je danas da će novi srpski most, na mestu Starog savskog mosta, biti otvoren početkom 2027. godine, a nakon godinu i po dana biće pušten u rad i tunel čime će suštinski biti promenjena saobraćajna infrastruktura prestonice.

Dodao je da veruje da će Beograd u naredne četiri godine, naročito sa izložbom EXPO 2027 koja bi trebalo da bude kulminacija, da se promeni u meri u kojoj se nije menjao u poslednjih 15 godina.

"Tada ćemo biti nadomak metroa, imaćemo novi srpski most, kao i tunel sa dve cevi. To je ideja na kojoj sam uporno pre godinu i po dana insistirao, da se veže sa izgradnjom novog mosta", rekao je Šapić za RTS.

Dodao je da je metro najvažniji nacionalni kapitalni projekat i da ne može da bude realizovan bez podrške najvažnijeg političkog autoriteta predsednika države Aleksandra Vučića, Vlade i Grada Beograda, ali da se on po tom pitanju nije eksponirao, jer to vodi ministar finansija Siniša Mali.

Najavio je da će probijanje tunela početi sledeće godine, kada će "krtica", koja će ući iz Bulevara despota Stefana i izaći kod Ekonomskog fakulteta. Ukazao je da su preduzete sve mere kako bi saobraćaj što bolje funkcionisao tokom uklanjanja Starog savskog mosta među kojima su sprovedeno proširenje brojnih ulica na Novom Beogradu i urađeni kružni tokovi na Novom Beogradu.  

"Savski most mesec dana ne radi. Da li imamo potpune kolapse? Grad funkcioniše, ako ne računamo blokade i kad padne kiša, ali smo preduzeli i mere da bi tako bilo. Omogućili smo da se iz Balkanske ulice prođe do Nemanjine, posebna vozila, proširenja ulica", rekao je Šapić.

Dodao je da se konstantno traže rešenja za saobraćajne gužve i podsetio je da su proširene ulice Bulevar Zorana Đinđića, od kružnog toka do Studentske ulice koja je proširena za jednu traku, te od Studentske preko Tošinog bunara, Zemunske do ulaza u Vojvođansku ulicu, što se završava do kraja godine.

"U poslednje dve godine, po pitanju saobraćajnih rešenja, uradili više nego u prethodnih 20, a i dalje nastavljamo da radimo. Ne postoji grad na svetu, veličine Beograda, u kojem živi dva miliona ljudi i koji nema metro, a da se brže prolazi nego kod nas. Intenzivno radimo na tome da ljudi što manje osećaju zagušenja koja će biti sve veća, jer se enormno povećava broj automobila", istakao je Šapić.  

Naglasio je da se u zadnjih 10 godina broj automobila na ulicama povećao za više od 250.000. 

"Beogradski budžet je kompleksan i ako dovoljno ne poznajete metodologiju njegovog pravljenja, mnoga sredstva mogu da odu a da se ne vide. Na to smo najponosniji", naglasio je Šapić.

Najavio je da se rešenja prave i za stari deo grada kako bi saobraćaj bio protočniji, kao što je prošireno stajalište na Zelenom vencu i Karađorđeva je ponovo učinjena prohodnom i u saobraćaj se pušta Vasina ulica.  

"Neću konsultovati sa onima koji ne prate savremene saobraćajne trendove u velikim gradovima sveta i čija su rešenja zastarela. Živimo u vremenu u kojem smo se podelili na rovove, nikoga ne interesuje istina", istakao je Šapić.  

Dodao je da ima slobodu i komoditet da ga ne interesuje dnevnopolitički marketing i rejting i da svoje znanje i iskustvo može da iskoristi u interesu Beograđana.  

Prema njegovim rečima, nada se da će do kraja svog mandata obnoviti ceo vozni park javnog prevoza, što, kako je naveo, niko nikada nije učinio.  

"Ja ću to da izguram kako znam i umem. Drastične promene su već urađene, očekujem da ćemo za dve i po godine imati sve nove tramvaje, trolejbuse i autobuse, da ćemo još značajnije smanjiti troškove javnog prevoza prema sugrađanima, a danas imamo najjeftiniji prevoz u Evropi", rekao je Šapić.

"Grad uspeo da obezbedi između 150 i 200 miliona evra za socijalne mere"

Šapić je rekao i da je Grad uspeo da obezbedi između 150 i 200 miliona evra godišnje za različite socijalne mere u okviru istog budžeta, što je i bio prioritet njegove politike.

"To je politika socijalnih mera. Odgovorno tvrdim da smo uspeli, to može da se proveri kroz činjenice. Uspeli smo da obezbedimo između 150 i 200 miliona evra godišnje koje kroz razičite socijalne mere dajemo Beograđanima u okviru istog budžeta", rekao je Šapić.

Dodao je da nije postojala socijalnija gradska uprava u poslednjih nekoliko decenija od ove sada, kao i da je tokom njegovog mandata akcenat stavljen na produžetak politike koju je vodio 10 godina kao predsednik opštine Novi Beograd.

Ukazao je da ranije nije bilo ni besplatnih privatnih vrtića i udžbenika, kao i da je to omogućeno zbog postavljanja proriteta i korišćenja političkog autoriteta.

Prema njegovim rečima, na beogradskim ulicama je u poslednjih 10 godina stiglo više od 250.000 automobila.

"Beogradski budžet je kompleksan i ako dovoljno ne poznajete metodologiju njegovog pravljenja, mnoga sredstva mogu da odu a da se ne vide. Na to smo najponosniji", naglasio je Šapić.

Dodao je da nema političke ambicije, kao i da će nakon što mu istekne mandat prestati da se bavi politikom. Istakao je da mu je najvažnije, uprkos kritikama, da ostvari rezultate koji će se konkretno videti, dok najznačajnije kapitalne projekte finansira Vlada Srbije.

"Metro je najvažniji nacionalni kapitalni projekat. Ne može da bude realizovan bez podrške najvažnijeg političkog autoriteta predsednika države (Aleksandra Vučića), Vlade i Grada Beograda. Nisam se previše po tom pitanju eksponirao, jer to vodi ministar finansija Siniša Mali", rekao je Šapić.

Dodao je da bi novi srpski most trebalo da omogući da se grad dalje razvija.

"Savski most mesec dana ne radi. Da li imamo potpune kolapse? Grad funkcioniše, ako ne računamo blokade i kad padne kiša, ali smo preduzeli i mere da bi tako bilo. Omogućili smo da se iz Balkanske ulice prođe do Nemanjine, posebna vozila, proširenja ulica", rekao je Šapić.

Dodao je da se konstantno traže rešenja za saobraćajne gužve.

Podsetio je da su za dve godine uradili po pitanju saobraćajnih rešenja više nego u prethodnih 20, kao i da su kružni tokovi rešenja za saobraćajne gužve.

"Ne postoji parametar za koji će neko reći da je lošije nego što je bilo. Konsultujem ljude koji prate trenutni razvoj saobraćaja u svetu i Evropi, postoje u sekretarijatu za saobraćaj i u okviru Grada Beograda. Preuzimam potpunu odgovornost za sva saobraćajna rešenja", naglasio je Šapić.

Najavio je pokretanje novog sajta Grada za 20 dana na kojem će moći da se prati sve šta je urađeno u poslednje dve godine, kao i kako teku postojeći radovi, obećavaši i nova vozila gradskog prevazova i jeftinije karte.

"Duboko verujem da će Beograd u naredne četiri godine sa izložbom EXPO 2027, koja treba da bude kulminacija, da se promeni kako se nije promenio u prethodnih 15, 20 godina", zaključio je Šapić.

Komentari (0)

Srbija