Da li je "Crni petak" veliki marketinški trik ili je reč o stvarnim popustima?
Komentari20/11/2024
-15:02
Praznična sniženja se bliže kao i histerija povodom Crnog petka. Koji su pravi, a koji lažni popusti i da li mogu da se reklamiraju cipele koje škripe?
O tome, ali i o pritužbama kupaca u emisiji Hajde da razgovaramo govorila je Dušica Šoškić iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije.
"Najčešće su pritužbe na samu obuću i možemo reći na kvalitetu obuće koju potrošači kupuju na našem tržištu. Ono što možemo o tom smislu reći je da sa zakonske strane gledišta potrošač ima pravo u roku od šest meseci da reklamira tu obuću i u roku od tih šest meseci dokazivanje saobraznosti je na teretu samog trgovca. Nakon isteka tih šest meseci teret dokazivanja je na samom potrošaču", objašnjava Šoškić.
Ukoliko dođe do odbijanja reklamacije, potrošač se može obratiti drugim institucijama gde će se odraditi analiza te obuće, te će sa tim nalazom naknadno moći, ukoliko je pozitivno, odnosno u njegovu korist, ponovo podneti trgovcu reklamaciju.
Tvrdi da svaki potrošač ima pravo, bez obzira na cenu koju je platio, da se žali na kvalitet određenog proizvoda, je, kako kaže, svako kupuje u skladu sa svojim mogućnostima.
"Trgovci kod nas koriste Crni petak kao veliki marketinški trik"
Kada govorimo o Crnom petku, možemo reći da je to fraza koja je uzeta iz Amerike, jer zapravo ti popusti ne postoje kod nas, ukazuje Šoškić.
"Crni petak postoji i faktički pre i nakon tog Crnog petka. Imamo zaista popuste svega od 20-30 odsto, eventualno nekih 70 odsto i to samo na proizvode koje su možda određene boje koje se slabije prodaju ili na proizvode koje su ekstremno male ili velike veličine".
Dešavale su se situacije da trgovci kod nas koriste Crni petak kao veliki marketinški trik - da privuku što veći broj potrošača.
"Svesni smo toga da koriste da pre samog Crnog petka podignu cenu, za vreme Crnog petka obračunava se određeni proizvod, te dolazimo na tu prvobitnu cenu, zapravo cenu koja nije snižena. I ukoliko potrošači uoče takav nedostatak, odnosno takvu obmanjujuću poslovnu praksu naših trgovaca, mogu se obratiti nadležnim tržišnim inspekcijama, koje se nadamo da će sankcionisati te trgovce, i svakako pozivamo da se obrate potrošačkim organizacijama".
Najčešća zabluda potrošača je visina popusta i marketinški trik trgovaca da ih privuku, da će u potpunosti svi proizvodi biti na sniženju.
"Ono čime se svakako bave, jeste same reklame, popusti do 70 ili 90 odsto, što zapravo nije tako. Kada vi uđete u trgovinski objekat, videćete proizvode koji su svega 20-30 odsto na sniženju, svega nekolicina proizvoda koji faktički ne prolaze su na 70%. To su trikovi kojima se oni u okviru Crnog petka bave".
Komentari (0)