Transparentnost Srbija: Skupa i kratka kampanja za lokalne izbore - uloženo 1,4 miliona evra
Komentari12/06/2024
-15:40
Poslednja izborna kampanja, u koju je uloženo oko 1,4 miliona evra, bila je najskuplja kampanja za lokalne izbore, s obzirom na to da je trajala svega tri sedmice, saopštila je organizacija Transparentnost Srbija.
Direktor Transparentnosti, Nemanja Nenadić kaže da u odnosu na decembarsku kampanju pravni okvir nije poboljšan, ali ni u praksi nije bilo pomaka nabolje u pogledu finansiranja kampanje i rada državnih funkcionera i institucija.
Neke od prijava koje su podneli Agenciji za sprečavanje korupcije odnose se na sumnju na zloupotrebu javnih resursa, uključujući kol centre Srpske napredne stranke.
Zlatko Minić iz Transparentnosti dodaje da je činjenica da su u pitanju bili samo lokalni izbori uslovila specifičnu funkcionersku kampanju.
"To se prvenstveno odnosi na Aleksandra Vučića, koji je bio nosilac svih lista i zbog čega je nametnut diskurs da lokalne teme nisu bitne i nije bitno ko će biti gradonačelnik, već je bitno da se glasa za listu na čijem je čelu je Vučić, s obzirom na to da je on nametnut kao neko ko će spasiti Srbiju i Srbe od globalnih pretnji. To su tokom ove kampanje bili Rezolucija UN-a o Srebrenici i u nešto manjoj meri pretnje Srbiji i Srbima sa Kosova", kaže Minič
Sa stanovišta finansija, kako je dodao Nenadić, zabranjeno je po zakonu da "subjekti iz javnog sektora strankama iznajmljuju prostor, ako onaj ko ga iznajmljuje nije unapred objavio cenovnike i ako nije u mogućnosti da svima pod jednakim uslovima omogući takvu promociju".
"Za Sportski centar Voždovac možemo biti sigurni da ti uslovi nisu bili ispunjeni, jer cenovnici nisu uopšte objavljeni, već se daju samo na upit", dodao je Nenadić.
Komentari (0)