Politika

Novi voz Soko dugačak je 103 metra i razvija brzinu do 200km/h, Vučić: "Od Beograda do Subotice za sat i 10 minuta"

Komentari

Autor: Tanjug

07/06/2024

-

11:23

Novi voz Soko dugačak je 103 metra i razvija brzinu do 200km/h, Vučić: "Od Beograda do Subotice za sat i 10 minuta"
Tanjug/Strahinja Aćimović - Copyright Tanjug/Strahinja Aćimović

veličina teksta

Aa Aa

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić prisustvuje danas danas predstavljanju novog elektromotornog kineskog brzog voza Soko na Tehničko-putničkoj stanici Zemun. Vučić je istakao da je u Srbiji železnica ponovo oživela, kao i da se nada da će se ovakvi vozovi uskoro proizvoditi i u našoj zemlji.

"Ponovo smo oživeli železnicu, najkvalitetniji i najlepše vozove uvozimo. Nadam se da ćemo da ih uskoro i pravimo. To bi bilo veoma važno za rast Srbije", rekao je predsednik Srbije.

"Najkasnije 1. decembra brzi voz će ići prugom Beograd-Subotica, od centra Beograda do Subotice stizaće se za sat i 10 minuta. Naručeno je pet elektromotornih vozova iz Kine", rekao je Vučić.

Tanjug/Strahinja Aćimović

 

Predsednik je izjavio da se Srbija nada fabrici vozova koja će biti otvorena zahvaljući Kini i naglasio da su kineskim partnerima već ponudili neke lokacije.

"Nadam se fabrici vozva i radimo na tome, još nismo dovoljno spremni iz mnogo razloga, ali radimo na tome", naveo je predsednik.

"Vodili smo ih na sve lokacije, ponudili neke lokacije od Ćurpije oko Niša Aleksinca, Kraljeva da se iskoristi šta se može iskoristiti u Smederevskoj Palaci. Videćemo šta će naši kineski prijatelji reći", kazao je predsednik.

Tanjug/Strahinja Aćimović

 

Predsednika Vučića su dočekali ministar građevinarstva, saobracaja i infrastrukture Goran Vesić, predsednik privremenog organa grada Beograda Aleksandar Šapić, v.d. generalnog direktora "Infrastrukture železnice Srbije" Jelena Tanasković, v.d. generalnog direktora "Srbija Voz" Ivan Bulajić, v.d. generalnog direktora "Srbija Kargo" Dušan Garibović, v.d. generalnog direktora "Železnice Srbije" Goran Adžić, ambasador Kine u Srbiji Li Ming, generalni direktor ogranka Kineskih železnica u Srbiji Đi Fengran, glavni zastupnik kompanije CRRC Džou Je i generalni direktor Huawei Serbia Džang Điming.

Tanjug/Strahinja Aćimović

 

Voz ima kapacitet od 250 mesta i dugačak je 103 metra, a može razviti  brzinu do 200 kilometara na sat.

Kineska kompanija CRRC Čangčun dizajnirala je i proizvela elektromotorni voz Soko po meri za železničke pruge u Srbiji i Mađarskoj, imajući u vidu posebnosti železničke pruge u ovim zemljama.

Takođe, napravljeni su tako da odgovaraju lokalnim kulturološkim karakteristikama.

Voz se sastoji od četvoro kola, dvoje motornih kola i dve prikolice i u potpunosti je usklađen sa TSI sistemom.

Sva kola za sedenje provog i drugog razreda poseduju prostor za invalidska kolica, toalete za osobe sa smanjenom pokretljivošću, prostor za odlaganje bicikala, kabasti prtljag i drugo. Snaga vuče je 2.700 kilovata (kw).

Tanjug/Strahinja Aćimović

 

Voz posuduje sistem tzv. Inteligentnog održavanja, to jest može da dijagnostikuje kvarove i smetnje na vozu, poboljšava efikasnost održavanja i optimizuje troškove. Sistem obuhvata i praćanje temperature na osovinama.

Takođe, poseduje inteligentni sistem za prodaju karata odnosno može prikazati slobodna i zauzeta mesta za putnike i informacije o deonici u realnom vremenu.

Tanjug/Strahinja Aćimović

 

Na automatima i aparatima za kafu obezbeđeno je online plaćanje.

Voz ima inteligentni nadzor, skoro 1.000 tačaka za nadzor koje su raspoređene po celom vozu, od napajanja, vuče, kočnica...

Tanjug/Strahinja Aćimović

 

Korisnički interfejs za vožnju voza može da se prikaže na srpskom, mađarskom, engleskom i nemačkom jeziku.

Displej sa informacijama o putnicima u salonu biće prikazan na srpskom i mađarskom jeziku.

Kompleti litijum-titanatnih baterija su okačeni unutar voza i moga da obezbede više od pet kilometara samostalnog rada.

Tanjug/Strahinja Aćimović

 

Voz ima materijale koji za 10 odsto imaju veću stopu recikliranja i 15 odsto veću razgradljivost.

Elektromotorni voz SOKO kompanije CRRC zadovoljava zahteve prekograničnog saobraćanja između Srbije i Mađarske, opremljen je podsistemom kontrole, upravljanja i signalizacije ETCS-2, Induzijem i Mirelom.

Tanjug/Strahinja Aćimović

 

Zadovoljava zahteve za slobodni profil u Srbiji i Mađarskoj i ima četiri pantografa od dva različita tipa, koji ispunjavaju zahteve za kontaktnu mrežu u Srbiji i Mađarskoj.

 

Komentari (0)

Srbija