Lučić: Usvojeni medijski zakoni nisu ništa promenili, već 11 godina smo vlasnici medija i nastavićemo to da budemo
Komentari28/10/2023
-13:30
Medijski zakoni usvojeni u Skupštini Srbije u slučaju Telekoma Srbija nisu u suštini ništa promenili jer smo mi već 11 godina vlasnici medija i nastavićemo to da budemo, ali je rasprava o njima prilično ogolila ono što smo mi pričali poslednjih pet godina, izjavio je generalni direktor Telekoma Srbija Vladimir Lučić.
"Ti medijski zakoni su učinili velike ustupke i zahtevima Evropske komisije i nezavisnih udruženja i po pitanju projektnog sufinansiranja, načina kako se formira REM i kako finkcioniše, kao i činjenicu da će samo javni servis imati zagarantovanu prvu poziciju, a ne nacionalni kanali. Ali, ništa od toga nije bitno. Jedino što je bilo bitno jeste pokušaj našeg direktnog konkurenta Junajted grupe da nas dovedu u neravnopravan položaj na tržištu po kome oni mogu da nastave da imaju kablovske kanale, a mi ne, što bi bilo protivustavno", rekao je on gostujući na TV Prva.
Istakao je da je poslednjih desetak dana diskusije o ovim zakonima pokazalo ono što se iz Telekoma i ranije govorio, a to je da N1 i Nova S nisu nezavisni mediji, jer su, kako je naveo, osim što su alat u rukama vlasnika za postizanje poslovnih ciljeva, određene političke strukture ih koriste za svoje ciljeve.
"Diskusija o dva medijska zakona se svela na diskusiju o tome da li bi Telekomu Srbija trebalo zabraniti da ima medije", rekao je on.
Istakao je da ljudi iz Junajted grupe nemaju samo biznis motiv nego i politički motiv i da koriste medije i lobističke firme širom sveta gde napadaju Telekom Srbiju i državu, zatim predsednika Srbije Aleksandra Vučiča i njegovu porodicu.
"Tako se grupisao i biznis deo i politički i lobistički deo sa jednim ciljem da se zaustavi Telekom i sa drugim, njima sada još bitnijim ciljem da se proba da se obračuna i sa predsednikom države. Telekomunikaciona bitka je prešla u političku bitku i fascinantno je koliko su se euforično neki, ne samo političari nego i predstavnici raznih udruženja, gostujući na njihovim televizijama zalagali da mi ne treba da budemo vlasnici medija, zanemarujući da sve privatne kablovske kompanije mogu da imaju i da bi tim donošenjem zakona Telekom Srbija došao u neravnopravan položaj na tržištu", rekao je Lučić.
Dodao je da niko u pričama na kanalima Junajted grupe nije smeo da kaže drugu činjenicu da Telekom Srbija ima sve kanale registrovane u Srbiji, dok su kanali Junajted grupe fiktivno registrovani u Luksemburgu da se ne bi plaćali porezi i naknade.
"Na takvim kanalima se kreće u napad na Telekom Srbiju i njegove kanale koji su svi registrovani u Srbiji i imaju dozvole. Evidentno je da se sve ovo radi u svrhu pokušaja spašavanja naše konkurencije, a vidi se i po izveštaju medija iz okruženja da ono što smo mi tvrdili ovih pet godina postaje sve jasnije, a to je da ćemo mi biti lideri i da se razvijamo, a da naša konkurencija ima sve više problema u okruženju", naveo je on.
Dodao je da su problemi konkurencije nastali zbog njihovih dosta rizičnih investicija i da probaju da Srbiju naprave svojim monopolom i da steknu što više novca kojim će da pokriju gubitke u drugim državama.
Podsetio je da je prema zvaničnom izveštaju Agencije za privredne registre Telekom Srbije najbolja domaća kompanija dok Junajted grupa, kako je rekao nikada nije poslovala pozitivno, već je večiti gubitaš koji je prošle godine imao 220 miliona evra gubitaka.
Naveo je da Junajted grupa ima dosta problema u poslovanju u Severnoj Makedoniji, Grčkoj, Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini, što im, prema njegovoj oceni, stvara nervozu i otuda pokušaj da se na neki način vrati period kada su oni sa vrlo malim ulaganjem imali veliki monopol.
Lučić je rekao i da Telekom Srbije nije ista kompanija kao pre nekoliko godina i da je za šest godina prihod povećan za 35 odsto, te da je broj korisnika povećan tri puta.
"Budućnost, a pogotovu sledeća godina koja će biti godina konačnog raspleta u ovom regionu oko operatora, će razuveriti one koji misle da će Telekom Srbije biti zaustavljen, a Junajted grupa pobednik. Potpuno je jasno da smo mi pobednici te komercijalne bitke", kazao je Lučić.
U prilog tome naveo je da je Telekom ove godine proširio poslovanje na dve zemlje Nemačku i Tursku, i da će biti popravljen lane postavljen rekord u broju optičkih priključaka i baznih stanica.
"Svaki segment našeg poslovanja je dobar. I ove godine ćemo izdati sedam milijardi dinara dividendi", rekao je on i dodao da je Telekom višestruko doprineo razvoju zemlje i da će to raditi i ubuduće.
Euronews Srbija je u vlasništvu Arena channels grupe koja je deo Telekoma Srbija.
Komentari (0)