Veštačka Inteligencija – pretnja i prilika za medije u Srbiji
Komentari10/07/2023
-12:52
"InfoJam – Veštačka Inteligencija i Mediji", dvodnevni interaktivni događaj o potencijalu korišćenja veštačke inteligencije kao alata za razvoj novinarstva u Srbiji, organizovan je u okviru projekta "Mediji.Inovacije" koji zajednički podržavaju Američka agencija za međunarodni razvoj (USAID) i Švedska agencija za razvoj (Sida), u hotelu "Moxy" u Beogradu.
Na događaju su predstavljeni i rezultati analiza medijskog tržišta, kao i navika i potreba medijske publike u Srbiji. Učestvovalo je više od 100 medijskih stručnjaka, novinara, urednika, menadžera, programera i predstavnika medijskih i IT organizacija iz cele Srbije.
Prvi panel bio je posvećen diskusiji o medijskom tržištu i navikama i potrebama konzumenata medijskog sadržaja u Srbiji.
Slađana Komatina iz CeSID-a i Dejan Radosavljević iz Ipsos-a predstavili su rezultate dva sveobuhvatna istraživanja sprovedenih za potrebe projekta Mediji.Inovacije.
Ostatak dana učesnici su imali priliku da, kroz niz prezentacija i panel diskusija, saznaju više o primeni generativne veštačke inteligencije u medijskom sektoru od medijskih i tehnoloških eksperata.
Drugog dana "InfoJam-a", predstavnici organizacija koje projekat Mediji.Inovacije podržava su nastavili razgovore o implikacijama veštačke inteligencije, mašinskog učenja i algoritama na medijski ekosistem u Srbiji, redakcije i publiku, ali i razmatrali mogućnosti, najbolje prakse i potencijale ovih tehnologija u domaćem okruženju.
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Predstavljeno je nekoliko AI alata koji bi mogli brzo i lako da nađu primenu u nezavisnim redakcijama u Srbiji, a zatim su se kroz grupni rad demonstrirale mogućnosti i pronalazila rešenja kroz popularni AI model za obradu jezika ChatGPT.
"U trenutku kada zajednice širom sveta pokušavaju da razumeju potencijal veštačke inteligencije, događaji koji se bave ovom tehnologijom i njenim budućim posledicama su od vitalnog značaja. Kroz 'InfoJam', pokušavamo da demistifikujemo veštačku inteligenciju našim partnerima i pokažemo im potencijal ove tehnologije za optimizaciju njihovog poslovanja. Cilj projekta Mediji.Inovacije je da ojača zajednicu nezavisnih medija u Srbiji tako što će im pružiti alate koji će unaprediti njihovu konkurentnost na tržištu i omogućiti im da isprate promene u digitalnom svetu, koji se stalno razvija", istakao je direktor projekta "Mediji.Inovacije" Oliver Mekoj.
Podaci istraživanja "McKinsey and Co" predviđaju da će veštačka inteligencija biti u stanju da parira ljudskom razumevanju jezika do kraja 2023. Za razliku od prethodnih tehnoloških revolucija, uspon veštačke inteligencije ugroziće visokoobrazovan kadar.
Veštačka inteligencija u medijskom sektoru nastupa i kao pretnja i prilika.
Dok primena generativne veštačke inteligencije, kao što je ChatGPT jezički model, nastoji da zameni medijske radnike i radnice u proizvodnji sadržaja uslužnih informacija, ona će takođe povećati njihovu efikasnost i obezbediti više vremena i resursa za proizvodnju inovativnog “ljudskog“ sadržaja kao što su mišljenja i istraživačke priče.
Organizacijom "InfoJam-a", projekat "Mediji.Inovacije" nastavlja da promoviše inovacije u informacionom ekosistemu Srbije.
Komentari (0)