Problem "divljih taksista" na aerodromu: Mogu li stroža kontrola i interventne jedinice da spreče astronomske račune
Komentari28/04/2023
-17:32
Vožnja od aerodroma do centra Beograda višestruko skuplja od one po taksimetru, bila je realnost za neke strane turiste koji umesto u regularan, sednu u divlji ili čak legalan taksi koji krši propise. U borbi za mušterije, dolazilo je i do fizičkih obračuna. To se ne dopada Vansiju, kompaniji koja vodi aerodorm Nikola Tesla, pa su zahtevali da se situacija promeni.
"Primetno je da ima i 'Belih', odnosno pripadnika nekadašnje komunalne milicije, ima i interventnih jedinica. Primetno je obezbeđenje, kontrola je jako vidljiva. Nema uobičajenih slika koje znaju svi koji su išli na aerodrom. Ovde su bile velike grupe ljudi koje su vukle putnike za rukav i nudile im vožnju do centra grada po znatno skupljim cenama", rekao je reporter Euronews Srbije koji je ovog jutra bio na licu mesta.
Kako su rekli iz gradske uprave, za dosadašnje stanje postoji "kombinacija odgovornosti" - tu su komunalna policija, policija, gradska saobraćajna inspekcija, i na prvom mestu obezbeđenje aerodroma.
"Ranije su svi prebacivali odgovornost jedni na druge i tako se nije rešavala situacija, pa je dolazilo i do toga da su čak i legalni taksisti počeli da krše propise. Međutim, očekuje se da bi u budućnosti situacija trebalo da bude drugačija, jer je čak i Vansi, koncesionar aerodroma, pripretio da će zabraniti taksistima da odvoze ljude sa aerodroma", kaže reporter Euronews Srbije.
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić poručio je danas da će konačno biti uveden red na beogradskom aerodromu "Nikola Tesla" kada su u pitanju taksisti.
"Ovo je prvi dan posle sigurno desetak godina da nemamo haos sa taksistima na aerodromu jer tamo su prisutne sve službe koje treba da budu prisutne", rekao je Vesić gostujući na Prvoj TV.
"Situacija slična i na drugim mestima u gradu"
Vansi je u saopštenju je pozvao da se takozvanim "divljim taksistima" stane na put, a posledica toga je sastanak na kome su bili predstavnici ove kompanije, relevantne aerodromske službe i predstavnici Vlade. Na tom sastanku bio je i vlasnik "Beogradskog taksija", Zlatan Zlatković.
"Dobili smo vrlo jasno ubeđenje, i na terenu ste videli, da je stvar sama od sebe krenula da ide nabolje samo na pomen da će biti kontrole. Videli ste i kako funkcioniše novo taksi stajalište i da praktično vozači stoje u redu. Eto, da su taksisti sami želeli više reda oni bi možda uveli red", kaže za Euronews Srbija Zlatković.
Dodaje, međutim, da za to nije bilo volje, niti je bilo onih koji kontrolišu taksiste. Navodi i da propise ne krše samo divlji taksisiti već i "regularni koji žele hleba preko pogače".
"Nije samo na aerodromu takva situacija. Takva je i na Ušću, i na Dušanovom gradu, na Terazijama... na autobuskoj stanici, kod Delta sitija, to su ti neki taksisti koji daju sebi za pravo da budu malo 'važni i mangupi'. Oni stanu prvi i praktično biraju vožnje - ako njemu vožnja odgovara on vozi, ako mu ne odgovara ne vozi", dodao je Zlatković.
U ministarstvu saobraćaja ističu da je formiran operativan tim koji će koordinirati rad nadležnih aerodromskih službi. Taj tim će imati i zadatak da izveštava Vladu o stanju na aerodromu.
"Aerodromsko obezbeđenje, njihovo fizičko tehničko obezbeđenje koje je i prvo ovlašćeno za zaštitu aerodroma i prostora ispred aerodroma će imati pojačane aktivnosti. Komunalna i saobraćajna inspekcija grada Beograda imaće takođe pojačane aktivnosti, a sve vreme će biti prisutne i pojačane patrole policije", kaže pomoćnik ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Ivan Divac.
"Verujem da će ove aktivnosti dati rezultata jer i sama najava, kako ste mogli da vidite juče i prekjuče, da će se pojačati aktivnosti, dala je rezultata da je mnogo manji broj tih ljudi koji su zloupotrebljavali putnike koji su dolazili iz inostranstva. Ono što ja želim svima da poručim je da država neće odustati, ova akcija će biti trajnog karaktera od sada pa zauvek", dodao je Divac.
Tome se nadaju mušterije, ali i taksisti koji rade po propisima. Kada aerodrom bude gotov, na dolaznom terminalu će biti taksi stajalište, dok će ispred odlaznog taksisti moći da voze mušterije koje ih pozovu.
Popović: Jedno od rešenja da Vansi organizuje sopstveni prevoz od aerodroma
Luka Popović, urednik portala "EX-YU Aviation", kaže za Euronews Srbija da se "već vidi kako postoje određena unapređenja", ali i da je jedno od rešenja upravo predlog da koncesionar sam organizuje prvoz od aerodroma do grada.
"Iskreno, mislim da je jedno od rešenja predlog Vansija koji jeste malo ekstreman - da se zabrani taksistima da voze sa aerodroma, a da oni osnuju neko svoje preduzeće. Ovaj problem u Beogradu postoji već desetinama godina, i postojale su razne kontrole policije i komunalne policije, ali problem nije rešen. Nisam siguran da li će ove mere dati rezultate, ali nadam se da hoće", kaže Popović.
Udruženja, međutim, kažu da ne bi bilo po zakonu da Vansi uvede sopstvenu "taksi liniju", ali Popović ističe da bi ipak moglo da se nađe određeno rešenje da se to primeni, dodajući da primeri postoje širom sveta, pa i u zemljama okruženja.
"Na primer, u Podgorici postoji ugovor između aerodroma i jednog taksi preduzeća koje sme da vozi sa aerodroma po fiksnoj ceni do grada, a iz grada može bilo koje taksi preduzeće", istakao je Popović.
U ministarstvu kažu da će biti formiran operativni tim, koji će koordinisati rad nadležnih aerodromskih službi i izveštavati Vladu o stanju na terenu. Popović kaže da se nada da bi to moglo da donese poboljšanje, i da je ove nedelje već bio na aerodromu, te da je situacija je nešto bolja nego prošle.
"Izmešteno je taksi stajalište i postoji znak tamo gde je novo zvanično, postoji i rampa koju taksisti moraju da prođu. To je već neki vid kontrole. Međutim, i ove nedelje kada sam bio postoje ti divlji taksisti koji stoje ispred i pitaju putnike da li hoće da idu do grada. Pitao sam koliko košta, oni su mi rekli 4.000 dinara, što je duplo više od uobičajene cene, a pretpostavljam da bi strancima još veću cenu ponudili. Nadam se da će pojačanom kontrolom i tome doći kraj", navodi Popović.
Što se tiče ostalih delova grada koji imaju slične probleme, Popović naglašava da iz dosadašnjih najava nije video da će se oni rešavati.
"Malo je razočaravajuće da je trebalo da dođe francuski koncesionar na aerodrom da bi se grad i država odlučili na to da treba da stanu na put divljim taksistima. Problem divljih taksista postoji u Beogradu već mnogo godina, i verovatno je problem što treba da dođe do reforme taksi prevoza u čitavom gradu da bi se taj problem rešio", istakao je.
Komentari (0)