"Divlji taksisti" opsedaju beogradski aerodrom: "Vansi" traži hitno rešenje problema, nadležni najavili strože kontrole
Komentari26/04/2023
-21:01
Kompanija "Vansi", koncesionar aerodroma Nikola Tesla, prošle nedelje zatražila je od grada Beograda da hitno reši problem "divljih" taksista ili će oni formirati sopstvenu taksi liniju koja bi putnike vozila od aerodroma do njihovih odredišta, piše portal ExYouAviation. Nadležni poručuju da su ovu poruku shvatili ozbiljno i najavljuju mere.
Na aerodromu je danas održan sastanak predstavnika kompanije "Vansi", kao koncesionara, Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Ministarstva unutrašnjih poslova, beogradskih sekretarijata kao i taksi udruženja, kako bi se pronašlo rešenje za nelegalne taksiste.
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić izjavio je da je plan da od petka na aerodromu bude pojačano prisustvo policije, Komunalne milicije i pripadnika fizičko tehničkog-obezbeđenja upravo kako bi se rešilo pitanje "divljih taksista".
"Prihvaćen je predlog Vlade Srbije da se od petka počne sa pojačanim prisustvom policije, Komunalne milicije i pripadnika fizičko tehničkog obezbedjenja", rekao je Vesić i poručio da je nedopustivo da nelegalni taksisti, koji nemaju licencu, varaju putnike i za vožnju od aerodroma im naplaćuju znatno više sume od realne cene, čime remete i rad taksi službi koje legalno obavljaju svoj posao.
Najavljeno formiranje "Operativnog tima"
Kako je "Vansi" ranije ukazao, u ovom terntuku aerodrom obezbeđuje taksi šalter na kojem se izdaje vaučer putnicima za licencirani taksi. Međutim, kažu, to nije odvratilo divlje taksiste da pokušaju da namame putnike, pitajući ih da li im je potrebna vožnja.
Vesić je ovim povodom saopštio da je takođe plan u rešavanju ovog problema i formiranje Operativniog tima, na čijem će čelu biti pomoćnik ministra za inspekcijski nadzor Ivan Divac.
"Operativni tim će se sastajati svakih sedam dana, i pratiće situaciju, da li svaka služba radi svoj posao, i izveštavati o tome direktora Aerodroma Fransou Berizoa, ministra policije Bratislava Gašića i mene, kako bismo usaglasili naredne korake", rekao je ministar Vesić.
Preneo je i da su na sastanku predstavnici beogradskih taksi udruženja konstatovali da je situacija bolja, u odnosu na prošlu sedmicu, kada je održan prvi sastanak radi iznalaženja problema za "divlje taksiste".
Može li Vansi da primeni svoje rešenje?
Sa druge strane, beogradska strukovna udruženja taksista kažu da po domaćim zakonima i propisima, "Vansi" neće moći da primeni rešenje koje je predložio, a to se odnosi na sopstvenu taksi liniju aerodroma.
Vlado Bulatović, predsednik Strukovnog udruženja taksi preduzetnika SITAB, rekao je za Danas da postoje zakonska ograničenja zbog kojih aerodrom ne bi mogao da sam organizuje svoju taksi službu.
"Da bi neko organizovao taksi službu mora prvo da dobije saglasnost Sekretarijata za saobraćaj, zatim vozila moraju da budu registrovana za taksi prevoz, taksisti koji rade moraju da imaju dozvolu Grada za tu delatnost i da ispunjavaju sve uslove za vozaća, pa smatram da su to samo njihove želje", objašnjava Bulatović.
On dodaje da je aerodrom, poput autobuske stanice, objekat od posebnog značaja, te da za njih važe posebna pravila koja su regulisana zakonom i i odlukama Grada Beograda, pa ne postoji zakonska mogućnost da Vansi formira svoju taksi asocijaciju a time i monopol na taksi prevoz.
I Aleksandar Bjelić, predsednik Saveza auto taksi udruženja, saglasan je oko stava da Vensi ne bi mogao da osnuje sopstveni taksi prevoz, jer kako naglašava, zakon je potpuno jasan ko organizuje prevoz na teritoriji lokalnih samouprava pa i u Beogradu.
Kako je naveo, Komunalna milicija se uveliko nalazi na aerdoromu ali to očigledno nije dovoljno za rešenje, pa su se zbog toga uključila i resorna ministarstva, koja sada prave plan kako da izađu na kraj sa nezakonitim vozačima.
"Zakon postoji, ali mislim da se ne sprovodi u dovoljnoj meri ili se uopšte ne sprovodi, i mislim da je to uzrok ovog problema koji postoji. Zakon mora da se menja u određenim odredbama, koje predviđaju kazne za prekršioce, i slično, ali, svakako ima instrumenata da taj problem rešavaju i reše ga i bez izmena zakona", uveren je Bjelić.
On napominje da prema odredbama zakona o policiji ili prevozniku putnika u drumskom saobraćaju prvo ne smete da nudite vožnju, morate da budete u svom vozilu, a predviđa se i zabrana uznemiravanja lica na taj način.
Koliko je "divljih taksista" nemoguće utvrditi
Praksa nerealno visokih cena nije novina, ali se ona ranije vezivala samo za "divlje" taksiste, čije su "žrtve" najčešće bili stranci. Najviše ih ima kod Beton hale, u Skadarliji, aerodromu Nikola Tesla, oko tržnih centara, a korisnicima taksi usluga čini se da ih je sve više.
Iz Saveza taksi udruženja rekli su ranije za Euronews Srbija da ima mnogodivljih taksista i preko Jandeksove aplikacije.
"Dešava se da regularni taksisti koji su u sistemu Jandeksove aplikacije iznajme nekom divljem taksisti tu aplikaciju i Jandeks ne može to da vidi, nego tek korisnik kada vozač dođe. Pošto mi znamo za tako nešto onda sada obraćamo pažnju, prijavljujemo Jandeksu, ali zakonska regulativa nije rigorozna prema takvom prekršiocu toliko i ne sprovodi se, jer opet građanin mora da učestuje u tom postupku, da prijavi da je tog dana pozvao preko Jandeksove aplikacije taksistu da je došlo vozilo određenog registarskog broja i gde se vidi da je izvršena naplata. Postoje kazne i za lice koje je to uradilo i lice koje mu je to omogućilo, ali opet je građanin taj koji mora da učestvuje u tome", rekao je ranije Bjelić.
Iz Sekretarijata za inspekciju, nadzor i komunikaciju su naveli da nije moguće precizno utvrditi broj subjekata koji nelegalno vrše taksi prevoz putnika. Oni su naveli da je u prethodnoj kalendarskoj godini saobraćajna inspekcija Sekretarijata za inspekciju, nadzor i komunikaciju naložila oduzimanje 10 vozila od subjekata koji nisu registrovani za taksi prevoz, dok su donete tri pravnosnažne presude o trajnom oduzimanju vozila.
Dodali su da je naloženo isključenje iz saobraćaja za 11 vozila registrovanih taksi prevoznika, da su podneta 23 zahteva za pokretanje prekršajnog postupka i jedna prijava Sudu časti Privredne komore Beograda, kao i da je izdato 35 prekršajnih naloga, u ukupnom iznosu 932.000 dinara.
"Pored saobraćajnih inspektora i komunalni milicionari Sekretarijata za inspekciju, nadzor i komunikaciju - "Beli", obavljaju svoje poslove organizovanim prisustvom komunalnih milicionera na mestima održavanja reda, preduzimanjem drugih preventivnih mera i primenom zakonom predviđenih ovlašćenja komunalne milicije", naveli iz Sekretarijata.
Dodali su da komunalni milicioneri svakodnevno vrše kontrolu komunalnog reda na teritoriji celog grada, pa tako i na aerodromu "Nikola Tesla" i ukoliko zateknu narušavanje reda iz svoje nadležnosti preduzimaju mere za koje su ovlašćeni, što će, kako kažu, činiti i u narednom periodu. Naglasili su da je za rešavanje problema sa nelegalnim taksistima potrebno angažovanje više nadležnih organa, kao što su između ostalih, komunalna milicija i saobraćajna inspekcija.
"Spajanjem navedenih službi u Sekretarijatu za inspekciju, nadzor i komunikaciju, stvorili su se uslovi za efikasnije otkrivanje i sankcionisanje nelegalnog taksi prevoza", zaključili su u Sekretarijatu.
Komentari (0)