Smanjuje se broj škola u kojima je nastava na daljinu i po kombinovanom modelu
Komentari26/09/2021
-08:05
Sudeći prema "semafor sistemu", kojim se određuje model nastave u školama, situacija u obrazovnim ustanovama je povoljnija nego prethodnih nedelja. Naredne nedelje na onlajn nastavi će biti srednjoškolci u tri lokalne samouprave u Srbiji, dok su ove nedelje nastavu od kuće pratili đaci u osam gradova i opština.
Na kombinovani model nastave – dan u školi, dan onlajn, Tim za škole u prošli petak poslao je učenike srednjih škola u 45 lokalnih samouprava. Juče su škole obaveštene da će u narednoj nedelji po kombinovanom modelu nastave raditi srednjoškolci u 18 gradova i opština.
Da li zbog pritiska roditelja, koji protestuju zbog onlajn nastave ili je situacija na terenu znatno bolja, naredne nedelje mnogo više učenika će ići neposredno na nastavu nego u nedelji koja joj je prethodila.
Međutim, javnost je ostala uskraćena za precizne podatke koliko je trenutno zaraženo učenika, a koliko nastavnika. U Institutu za javno zdravlje Srbije "Dr Milan Jovanović Batut" Euronews Srbija uputili su na resorno ministarstvo, dok su u Ministarstviu prosvete nam rekli da podatke tražimo od Instituta "Batut".
"Što može sve, a ne mogu škole"
Roditelje, ali i nastavnike obradovala je informacija da se mnoge škole vraćaju regularnoj nastavi.
Jasna Janković iz Unije sindikata prosvetnih radnika Srbije kaže da se po uputstvu Tima za škole može zaključiti da je bolja epidemiološka situacija u školama, ali da po onome što čuje sa terena ne čini joj se da je tako.
"Nadam se da je bolja i da neko može da sagleda bolje situaciju nego mi. Meni su ovde sporni lokalni Krizni štabovi i kakav kapacitet imaju da preuzmu odgovornost, jer oni prave procenu na teritoriji i izveštavaju Tim za škole koji odlučuje o modelu nastave", rekla je ona za Euronews Srbija.
Ističe da je pritisak roditelja veliki, jer su roditelji počeli da negoduju "što može sve, a ne mogu škole".
"Kako da objasnite roditelju da može 30.000 navijača na stadionu, a ne može 30 đaka u učionici. Ispada da se kontrolišu samo škole, dok se na ostalim mestima ništa ne kontroliše. A svi drugi krše mere osim škola. Škola je možda jedna od najvećih žrtava korone, a to ćemo tek da vidimo", rekla je Janković.
Dodaje da se svi slažu da je kvalitet nastave opao, ali da niko ne pominje problem što se deca nisu socijalizovala, što ne umeju da komuniciraju i što je pitanje kako, kada i da li će da nauče da komuniciraju, ako nisu naučili kada je bilo vreme.
"Ako nam škole ne budu radile treću godinu imaćemo nesagledive posledice. Međutim, ako hoćemo da nam škole rade, sve oko škola mora malo da se utiša i umiri", naglasila je ona.
Donošenje odluke
U dopisu MInistarstva prosvete, koji su u petak dobile sve škole u Srbiji, navodi se da je Tim za škole pre donošenja odluke za svaku lokalnu samoupravu razmatrao: opštu epidemiološku situaciju, zatim podatke iz nadzora o obolevanju od kovid – 19 kod učenika i nastavnika, kao i podatke o utvrđenim klastera obolelih, odnosno broju odeljenja koja su prešla na treći model (onlajn) nastave usled obolevanja učenika.
"Prelazak na treći model nastave u pojedinim lokalnim samoupravama tokom prethodne dve nedelje nije uticao na poboljšanje epidemiološke sutuacije na tim teritorijama", navodi se u dopisu.
Ističu da su prilikom donošenja odluke konsultovali pojedine škole, školske uprave, epidemiologe iz okružnih instituta i zavodi za javno zdravlje, predstavnike organa vlasti, kako bi dobili dodatne informacije o epidemiološkoj situaciji na određenim teritorijama i mogućnosti preduzimanja mera.
Saznali su, kako se navodi, da postoje brojni rizici za zaražavanje učenika i zaposlenih koji nisu u vezi sa školama, ali utiču na epidemiološku situaciju u školama i rad škola (masovna okupljanja, private proslave, nepoštovanje mera u zajednici).
Procena epidemiološke situacije u jedinicama lokalne samouprave, na osnovu koje se određeje da li gradovi i opštine u zelenoj, žutoj ili crvenoj zoni, obavljena je na osnovu: intenzitet prenosa virusa u svakoj lokalnoj samoupravi, procenta inficiranih učenika i nastavnika na nivou lokalne samouprave, procenta odelenja u svakoj lokalnoj samoupravi koja su prešla na treći model nastave usled obolevanja učenika, obuhvata vakcinacijom u opštoj populaciji i zaposlenih u obrazovanju.
Komentari (0)