Društvo

Roditelji zabrinuti zbog visokih cena i ponuda agencija za izlete u vrtićima: Kako se biraju organizatori?

Komentari

Autor: Euronews Srbija

28/03/2025

-

18:02

Euronews Srbija

veličina teksta

Aa Aa

Roditelji čija deca pohađaju vrtiće sve češće ukazuju na problem visokih cena jednodnevnih izleta, ali i na ograničenost ponuda, jer se najčešće organizuje izlet samo od strane jedne turističke agencije. Mnogi roditelji takođe ističu da su nezadovoljni kvalitetom usluge agencija koje organizuju ove izlete, naročito kada pogledaju loše ocene na internetu.  

Direktor Nacionalne asocijacije turističkih agencija Aleksandar Seničić rekao je za Euronews Srbija da je ključno da svi roditelji budu detaljno informisani i angažovani u procesu donošenja odluka koje se tiču njihove dece – od toga šta agencija nudi do toga šta tačno ulazi u njenu ponudu. 

“Kada je o vrtiću reč, izbor agencije se vrši preko gradskog sekretarijata. Raspisuju se konkursi, a deo troškova pokrivaju budžetska sredstva, dok veći deo snose roditelji. Agencija se bira na osnovu potreba koje trenutno imamo, recimo u Beogradu, i oglasa koji su raspisani”, rekao je Seničić. 

Važno je napomenuti da se za jednodnevne izlete, koji ne uključuju noćenje, može angažovati bilo koja firma registrovana u APR-u, a ne nužno turistička agencija. 

“Za sve što uključuje noćenje, kao što su rekreativni izleti ili duži boravci, agencija mora imati licencu za organizaciju turističkih putovanja“, objasnio je Seničić. 

Ključni problem je cena

Jedan od ključnih problema koji su roditelji istakli je visoka cena izleta. Naime, cena jednodnevnih izleta može dostići i do šest hiljada dinara po detetu. Pored toga, roditelji se žale da su ponuđene samo usluge jedne agencije, a iskustva putnika koji su koristili tu agenciju nisu bila zadovoljavajuća.  

Seničić je ukazao na to da su visokim cenama izleta, osim troškova agencije, pridodani i porezi, doprinosi, PDV i dnevnice nastavnika, koji su takođe na teret roditelja. 

“Problem su troškovi koji opterećuju izlete, uključujući dnevnice nastavnika, poreze i sve ostale takse. Cene su porasle, a običan obrok za dete u restoranu može da košta oko deset evra, što se onda odražava na cenu izleta“, rekao je on. 

Takođe, trošak prevoza, obroci, ulaznice, kao i obavezni vodiči, koji se moraju angažovati, doprinose visokoj ceni. 

Jedan konkretan primer o kojem se diskutovalo u emisiji bio je jednodnevni izlet koji je koštao 5.400 dinara. Kako je objasnio Seničić, tu je važno uzeti u obzir sve komponente – od kilometraže do tipa autobusa i vodiča koji mora biti prisutan. 

“Cene se ne formiraju samo na osnovu same destinacije, već i brojnih drugih troškova“, dodao je on. 

Ipak, roditelji nisu potpuno bespomoćni u ovoj situaciji. Seničić je podsetio da, ukoliko su nezadovoljni ponudom, roditelji imaju pravo da odbiju izlet i traže alternativu.  

Tanjug/Dušan Aničić

 

“Roditelji mogu da zahtevaju da se program razjasni, da im se izvede kalkulacija sa svim uključenim troškovima, i na osnovu tih informacija odluče da li će prihvatiti ponudu ili ne“, rekao je on, ističući da je od presudnog značaja da roditelji budu potpuno informisani pre nego što prihvate ponudu. 

Takođe, on je naglasio da postoji mogućnost da roditelji iznesu žalbe ukoliko nisu zadovoljni ponuđenom agencijom. U tom slučaju, mogu se obratiti organizatorima i tražiti promenu agencije.  

“Roditelji mogu da se žale, ali važno je da svi učestvuju u procesu odlučivanja zajedno sa vaspitačicama i direktorima, a u tom procesu mora biti jasno šta je sve uključeno u cenu“, zaključio je Seničić. 

Iako je jasno da su visoke cene izleta i ponude samo jedne agencije izazvali zabrinutost među roditeljima, stručnjaci ističu da je ključno da roditelji budu informisani i angažovani u procesu donošenja odluka koje se tiču njihove dece. 

AI Preporuka

Komentari (0)

Srbija