Beograd dobija novi kružni tok: Počeli radovi na Trgu Nikole Pašića, kako će to izgledati i da li će vozačima biti lakše
Komentari04/02/2025
-11:33
Počela je prva faza radova na izgradnji kružnog toka na Trgu Nikole Pašića u Beogradu, a stručnjaci kažu da se radi o rešenju za jednu od najgorih saobraćajnica za vozače na kojoj se, prema podacima, na svakih 30 sekundi dogodi jedan saobraćajni prekršaj.
Govoreći za Euronews Srbija, Milan Vujanić sa Saobraćajnog fakulteta u Beogradu kaže da navedena raskrsnica ima "ogroman broj šrafiranih belih linija", što ovu raskrsnicu čini komplikovanom.
"Čim imate komplikovanu raskrsnicu i mnogo vozila, odmah imate problem za sve vozače. Tako da je logično da ovde vozači greše i da je ova raskrsnica idealna za to da se pretvori od ovako komplikovane u jednostavnu, kružnu raskrsnicu", objašnjava profesor na početku razgovora.
Vujanić dodaje da gde postoje komlikovane raskrsnice, kružni tok je najbolje rešenje.
"Gde god imate komplikovane raskrsnice, gde se vozači teško snalaze, često prave prekršaje, može doći do nezgoda. Kružni tok rešava problem time što ogroman broj presečnih tačaka u klasičnoj raskrsnici, dva puta pod pravim uglom, gde ima 16 presečnih tačaka, pretvara u četiri raskrsnice sa po dve presečne tačke, što će reći u osam, prepolovi broj presečnih tačaka, tako da vozači imaju manju potrebu za obraćanjem odakle dolaze vozila i mnogo lakše savladavaju te puteve, a kroz takve raskrsnice se ne može prolaziti velikom brzinom", ukazuje naš sagovornik.
Koji su benefiti kružnog toka?
Upitan kakvi su benefiti nekoliko meseci nakon uvođenja kružnog toka kod Ušća, Vujanić navodi:
"Raskrsnica tipa kružnog toka uvek se lakše prođe nego raskrsnice koje su klasične sa ukrštanjem, jer na takvim raskrsnicama kada ima puno vozila onda moraju da se postave semafori, a čim postavite semafore, najmanje pola vremena jedan pravac ne radi, odnosno kapacitet ste smanjili sigurno na pola, samo postavljanjem semafora, a kad imate kružni tok i pod tim uslovom da mu date još i semafore koje mu omogućavaju, u zavisnosti od opterećenja protoka, onda je protok veći i bolje je regulisan sa ulicama".
Ukazuje i na to da većina vozača misli da u kružnom toku važe "posebna pravila".
"Npr. da morate izaći na neki izlaz ili šta ja znam. U kružnom toku osnovno pravilo i ono koje morate da poštujete je prvenstvo desnog, sve drugo je vrlo jasno, mnogo manje. Evo, zamislite samo Slaviju da nema kružni tok. Da li bi tamo moglo da se odvija i koliko biste dugo čekali da je prođete? Dakle, kružni tokovi podstiču, povećavaju kapacitet i smanjuju opasnost u saobraćaju u raskrsnici", zaključuje naš sagovornik.
Komentari (0)