Koković o sudaru autobusa u Umki: Taj deo puta će biti proglašen za potencijalnu crnu tačku
Komentari28/01/2025
-14:13
Pomoćnik direktora Agencije za bezbednost saobraćaja Mirko Koković izjavio je, povodom sudara dva autobusa u Umki u kojem su dve osobe poginula a 56 povređeno, da u 97 odsto slučajeva ljudski faktor je uzrok nastanka saobraćajnih nezgoda.
"To je velika tragedija, dva autobusa, čeoni sudar. Autobus je komercijalno vozilo velike mase tako su udarne sile izuzetno velike, što znači da su i posledice kao što se i videlo, veoma teške. Kako je došlo do saobraćajne nezgode, ipak moramo biti obazrivi sa izjavama jer imamo dva poginula lica", naveo je za Tanjug.
S obzirom na to da je mesto gde se saobraćajna nezgoda dogodila problematično, Koković je ocenio da će nakon ove nezgode taj deo puta biti proglašen za potencijalnu crnu tačku. Upravljač puta bi, naveo je on, u tom slučaju, morao da preduzme nešto kako bi smanjio mogućnost nastanka saobraćajnih nezgoda.
Na pitanje koje provere po zakonu prolaze vozači javnog gradskog i međugradskog prevoza, Koković je rekao da su to profesionalni vozači koji imaju obavezu da poseduju sertifikat o profesionalnoj kompetenciji koji dobijaju od Agencije za bezbednost saobraćaja.
Koković je dodao da ti vozači prolaze kroz dodatnu obuku koja se sastoji od 140 časova teoretske obuke i 10 časova praktične obuke što je, smatra on, dobro kako bi dobar deo vozača nadoknadio neke nedostatke u znanju kada su saobraćajni propisi u pitanju.
Kako je naveo, posmatrajući statistiku zaključno sa jučerašnjim danom, u Srbiji je smrtno stradalo 32 lica u saobraćajnim nezgodama, što je za šest tragično stradalih manje u odnosu na isti period prošle godine.
"Iako imamo opadajući trend, prošli vikend je bio takav da imamo šest smrtno stradalih lica na putevima tako da moramo biti svesni da smo daleko od onog čemu težimo, što je propisano strategijom o bezbednosti saobraćaja, da prepolovimo broj smrtno stradalih lica u odnosu na 2019. godinu", istakao je on.
Iako sve institucije moraju dati svoj maksimum i raditi više kako bi se broj saobraćajnih nezgoda smanjio, Koković je napomenuo da bezbednost počinje od pojedinca.
S obzirom na to da su uticajni faktori saobraćajnih nesreća najčešće brzina i alkohol, a da je nekorišćenje sigurnosnog pojasa najčešći uzrok povreda ili smrtnog ishoda, Koković je poručio da je neophodno da se promeni svest kod vozača i ljudi.
Dodao je da je pored preventivnih i repsresivnih mera koje se primenjuju, izrada potpuno novog zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima nešto što bi moglo znatno da utiče na smanjenje saobraćajnih nezgoda.
Komentari (0)