Društvo

Najbolja pojačala za slušalice na svetu pravi firma iz Kruševca - u čemu je njihova tajna?

Komentari

Autor: Euronews Srbija

25/01/2025

-

12:45

Euronews Serbia

veličina teksta

Aa Aa

Slušanje ploča ponovo je u modi, a ugođaj se poseban ukoliko imate dobar gramofon. Neki od najkvalitetnijih gramofona prave se upravo u Srbiji i ne samo oni. Firma "Auris audio" proizodi i drugu audio opremu, a njihovo lampaško pojačalo za slušalice zvanično je najbolje na svetu. Iako svoje proizvode prodaju širom planete, ova firma nalazi se u Kruševcu i zapošljava domaće stručnjake. 

U Kruševcu su uspeli ono što su mnogi mislili da je davno prevaziđeno - analogno prenošenje zvuka od njegovog izvora do krajnjeg slušaoca. Milomir Trošić, osnivač ove firme, kaže za Euronews Srbija da se to pre svega postiže uz pomoć lampi.

" U analognoj elektronici i lamapškim pojačalima nema kompromisa ili jesi ili nisi. Tu ili svira vrhunski ili je to amaterizam", kaže on.

Sa ovim se slaže i radnik u ovoj firmi Goran Lazić prema kojem slušanje ploča nema konkurenciju.

"Mislim da je izvorni zvuk najbolji", kaže.

Trošić kaže da slušaoci njihovih uređaja su ljudi koji žele da čuju onako kako se to čulo u studiju ili na koncertu i oni koji imaju uho i ljubav prema muzici. Kaže da su to oni koji žele da dožive nešto što možda nisu mogli jer je snimano pre 50 godina.

"Pojačala za slušalice podajemo najviše u Ameirici i u Kini, dok recimo male portable uređaje u Japanu, Singapuru i Koreji a gramofone prodajemo širom sveta podjednako", objašnjava on.

Kako je sve počelo?

Ovaj brend je osnovao Milomir Trošić, čovek koji se od rane mladosti bavi muzikom, kao DJ, tonac na radiju i kao basista. Osamdesetih godina je konstruisao zvučnike od iverice i pojačala koja nije mogao da priušti, da bi 2013. godine osnovao brend i tako svoj hobi pretvorio u posao.

"Ideja je bila da se zove na slovo "A". Marketinški trik. Kad god radite sajt, bilo šta u digitalom formatu uvek vam s eređaju firme od "A" pa nadalje, a pošto postoji puno firmi koje se u svetu bave ovim bitno je da vas neko zapazi i pošto nije adria shvatio sam da je auris latinski naziv za uo i rekao sam da, to je i pravi naziv i tako smo dali ime i pojavili se na sajmu u Nemačkoj. Kad smo se pojavili na tom sajmu mi smo u stvari dobili odmah prve narudžine i zahteve da proizvedemo neke druge uređaje i to je bio početak", priseća se.

Euronews Srbija

 

Sva pojačala i gramofoni proizvode se u malom pogonu u Kruševcu. Ovde je zaposleno 19 radnika, koje odlikuju stručnost, posvećenost i dobro izoštren sluh. Jedan od njih je i dizajner Mileta Sinđelić koji je zadužen za organizaciju, planiranje i dizajn.

"Radim planiranje a trentuo radim na početnom delu sklapanja audio uređaja. To je poseban uređaj za telefone", kaže.

Sinđelić kaže da što je uređaj manji, teže ga je napraviti.

"Meni je lepota posla što svaki dan je novi izazov, nema istih problema svaki dan je novi problem i zadatak koji treba da se osmotri, izanalizira i reši. Pre svega nema monotonosti, dinamičan je izuzetno posao odgovoran i težak ali je zanimljiv", kaže.

Drugi radnik je Goran Lazić koji kaže da dve godine radi u ovoj firmi.

"Na svim mehaničkim delovima sklapanja radim, testiranja gramofona i tako. Najviše volim da testiram gramofone, sluša se muzika, šteluju ručice. Ja sam ta generacija koja je porasla na gramofonu, slušao sam vinile koje mlađe generacije i ne pamte i koja su večna i evo vraćaju se u modu. Ovo je posao iz snova. Da sam birao neki posao ne bi se setio da izaberem ovako nešto ali Mikica je moj prijatelj i eto zaposlio sma se u firmi koja je stvarno odlična", kaže.

Sinđelić kaže da je tajna uspeha što svaki dan nauči nešto novo i unapređuje sebe.

"Verujte, kao što žene i devojke traže lepe haljine tako i ovi uređaji moraju da budu i lepi i da bude kvalitetni da bi privukli mušteriju. Narod kupuje očima pa onda čuje uređaj i vidi da l mu se dopada", kaže.

Želeo da ostane u Kruševcu

Trošić kaže da je on lokal patriota. Mogao je, kaže, da živi gde god je hteo ali je želeo da ostane tu gde je i danas - i svom  Trsteniku.

"U Kruševcu sam samo na privremenom radu, tj. dolazim svaki dan 30 kilometara već 28 godina. Zapošljvamo domaće stručnjake koji su se možda rodili negde drugde, naš logistic menadžer je rođena u Australiji, a došla je ovde kupila kuću i živi u Kruševcu", kaže.

Sa jednim stručnjakom je imao sreće. Dirktor razvoja je Filip Tot,momak za koga direktor tvrdi da je najbolji audio inženjer u Evropi. Pre dolaska ovde nije mogao da pretpostavi da će se baviti analognom elektronikom, ali isto tako priznaje da nije znao koliko muzika može dobro da zvuči.

"Preselio sam se iz zavičaja, iz sela Bočar u opštini Novi Bečej, našao sam posao preko Infostuda. Nisam imao ponude u većim gradovima. Video sam ponudu ovde u Kruševcu obavili smo telefonski poziv i ostao sam evo već osam godina. Moj posao kao direktora razvoja je da radim na razvoju elektronike i da pomognem kolegama, ali isto tako da ispratim inovacije, da vidim šta radi konkurencija da uvek budemo u toku", kaže.

Euronews Srbija

 

Tot kaže da se ovde konkretno  svaki problem čuje, naročito na slušalicama, jer su slušalice jako osetljie i svako zujanje sve to na kraju završi u slušalicama i može da pravi problem.

Trošić kaže da je posao dosta komplikovan ali i kompleksan.

"Ja ne verujem da bilo ko ima takvo uho da može da čuje šta bolje. Prvo sve mora da prođe merenja. Sve ovo što mi radimo mora da prođe merenja, ako je to na merenjima u okvirima koji zadovoljavaju najviše kriterijume svetske, nakon toga mi volimo da čujemo razliku u odnosu na druge uređaje. Uvek postoji razlika iako je merenje pokazalo jako sličan odnos i jako slične karakteristike. Ponekad je i neka mala neprivilnost u odnosu na tranzistorska pojačala, jer lampa ima tu svoju toplinu i lepotu jer je to mehanička komponenta koju nemaju tranzistori iza mene", kaže.

Njihovi proizvodi namenjeni su audiofilima, ljudima koji vole dobar zvuk, umeju da ga prepoznaju i koji su za to spremni da izdvoje dosta novca.

"Kupci naših proizvoda su ljudi koji uživaju u muzici, da li su to producenti, izvođači, muzičari, to je običan svet koji sebi hoće da priušti da čuje što približnije samom nastanku dela", kaže Trošić.

Najtraža nagrada - emejl

Upitan koji je kompliment koji mu je najviše prijao, kaže da je to bio jedan emejl koji je dobio.

"Basista Patrišije Barber Majkl Armapl je takođe kupio pojačalo Nirvanu. Tek kad je kupio pita me šta ja mislim, a onda mi je napisao mejl i to me je dirnulo i rekao je da je prvi put u životu čuo svoj bas kao u studiju kad su snimali taj album. Tako da sam ja jako ponosan na to kad mi neko od muzičara kaže da je to no što su tražili upotrebom naših uređaja. To mi je najveća nagrada", kaže.

Ipak ovaj brend dobio je mnogobrojne nagrade širom sveta, a njihovo lampaško pojačalo za slušalice proglašeno je za najbolje ovakvo pojačalo na planeti.

"Napraviti nešto iz Srbije što će biti priznati u svetu nije lako. Napraviti nešto što će ljudi kupovati u Kini, Japanu, Singapuru, u Americi i biti sretni je u stvari jedan imperativ za svkog čoveka posebno za nas u Srbiji jer smo mi isuviše mali i jako komplikovano je raditi odavde. Mi imamo oko 40 svetskih nagrada ali smo pre dve godine dobili nagradu za najbolji desktop sistem za slušalice, to je strimer za strimovanje muzike putem interneta... Taj mali sistem je dobio nagradu od 40 novinskih izdavača u 30 zemalja to je otprilike nešto što je kruna onoga što smo postigli što se nagrada tiče jer da 40 izdavača kaže to to je vrhunsko dostignuće i jako sam ponosan na to", kaže.

Trošić kaže da mu jako žao što je otrebno je dosta novca za marketing da bi mogli da se takmiče sa velikim proizvođačima. Jedanaest godina svoje proizvode izlažu na sajmovima širom sveta. Njihov kvalitet znaju da cene kupci od Brazila do Novog Zelanda. Pod imenom Auris uređaje prodaju u celom svetu osim u Americi, tamo su poznati pod nazivom EarMan.

"Neko je te 2013. došao na sajam, video naš brend i registrovao se pod istim imenom u Americi i nismo mogli da registrujemo brend u Americi", daodaje.

Put ka uspehu, priseća se, nije bio nimalo jednostavan, naročito kada poslujete iz Srbije.

"Put nije lak, ni u čemu, nigde nije lak. da bi bili uspešni morate da znate da gazite i po cveću i po trnju. Nažalost kod nas je mnogo lakše ići po trnju jer cveća nema na vidiku ali se nadamo da će biti. Najlepša 2025. će biti za nas zato što vidimo veliku šansu i veliku perspektivu, a najteža jer zbog svetske situacije koja uopšte nije laka. Zatvoreno nam je tržište Rusije, Ukrajine, koje nije zanemarljivo, poskupeo je transport, sedam puta, a naši nisu uređaji nisu laki tako da nam puno malo ostaje da taj priod podelimo dođemo do profita koji treba da delimo. Jako je teško prodati, ali kupaca", kaže.

Uprkos svakodnevnim izazovima, lepota ovog posla je što svakodnevno slušaju muziku i plaćeni su da to rade. Kažu da kada bi neko kupio ove proizvode mora to da voli, a da bi ih neko proizveo takođe mora to da radi s ljubavlju. Kažu da kada radite posao koji volite onda nećete raditi ni jedan jedini dan. I upravo to je motivaciona poruka kojom se ovde svi rukovode.

Komentari (0)

Srbija