Nastava bez telefona: Mirjana Avramović iz OŠ "Svetozar Marković" je primer posvećene nastavnice
Komentari14/11/2024
-17:43
Upotreba mobilnih telefona u školama odavno je pokazala svoju lošu stranu. Učenici na različite načine zloupotrebljavaju te uređaje i pritom pažnja na časovima njihova drastično opada. Zbog toga se škole u dogovoru sa roditeljima sve češće odlučuju na zabranu korišćenja mobilnih telefona tokom nastave.
A iako su od dolaska na svet upućeni na pametne telefone, kompjutere i ostala dostignuća nauke i tehnike, te odrastanjem povezani sa TikTokom, Instagramom, Snapchatom i drugim poljima virtualne stvarnosti, učenici IV-2 Osnovne škole "Svetozar Marković" iz Beograda sa svojom nastavnicom Mirjanom Avramović ipak biraju da stvaraju onu pravu realnost. Na koji način? O tome su u emisiji "Hajde da razgovaramo" govorili nastavnica Mirjana i njeni đaci Zara Nikolić i Nikša Šarović.
"Živimo u eri digitalnih tehnologija gde je korišćenje modernih tehnologija drastično promenilo našu svakodnevnicu. Danas život bez modernih tehnologija ne može da se zamisli. Kao nastavnik, shvatila sam da je prisustvo i angažovanost učenika u učionici jako važna. Znamo šta su posledice prekomernog korišćenja mobilnih telefona - to je smanjeni nivo koncentracije i pažnje, umor, razdražljivost. Tako da sam ja pre nekoliko godina osmislila jedan projekat koji sam nazvala Učionica bez zidova. Organizovala sam i realizovala nastavu, odnosno časove van škole", rekla je Avramović.
Ta nastava van škole podrazumeva posetu Etnografskom muzeju, gde su deca naučila sve o procesu pravljenja hleba i srpskoj tradiciji. Odlazak u izdavačku kuću Politika, gde su đaci naučili kako se prave novine i posetu Soko Štarku, gde je obrađena nastavna jedinica od sirovine do samog proizvoda.
"Ako vi deci oduzmete nešto, vi za uzvrat morate da date nešto kvalitetno, kvalitetan sadržaj, a to je upravo to. Dakle, zanimljive sadržajne stvari, časovi koji su na neki nesvakidašnji, da kažem, neobičan način. A sa ovom generacijom, da kažem da sam se definisala, izdvojila kao pedagog, koji uključuje, dramu, dramske elemente u nastavi. Jer deca vole da stvaraju, vole da se igraju i jako pozitivno reaguju na to", dodala je Avramović.
Kompletan razgovor pogledajte u video prilogu na početku teksta.
Komentari (0)