Aktuelno

Vreme otkazanih letova: Moraju li putnici da plate cenu oporavka avio industrije

Komentari

Autor: Euronews Srbija

19/06/2023

-

21:46

Euronews

veličina teksta

Aa Aa

Iako je za većinu pandemija koronavirusa prošlost, posledice kovid krize i dalje izazivaju velike probleme u avioprevozu. Kada se tome pridodaju aktuelni problemi nastali zbog rata u Ukrajini epilog je otkazivanje više letova u prethodnom periodu, naročito domaće kompanije Er Srbija u poslednjih nekoliko dana. Niko u avio-industriji nije očekivao ovako brz oporavak turizma nakon korone, pa stručnjaci prognoziraju da će i u budućnosti biti problema.

Luka Popović iz portala Eks ju aviejšn i Aleksandar Seničić iz Jute u emisiji Euronews centar istakli su da je do problema doveo pre svega manjak radne snage nastao zbog otpuštanja tokom pandemije, ali nedostatka kako rezervnih delova za popravku avio flote, tako i novih aviona.

Na kraju deblji kraj izvuku korisnici usluga jer im zbog kašnjenja ili otkazivanja letova propadnu putovanja. Iako u Srbiji ne postoje paketi osiguranja u slučaju otkazivanja letova, već samo osiguranje ukoliko putnik otkaže putovanja, sagovornici Euronews Srbija su saglasni, da postoje načini da putnici nadoknade deo štete.

Prvi korak, prema rečima Luke Popovića, koji putnici treba da učine je da informišu kompaniju i da traže odštetu.

"Prema pravilu 261 Evropske komisije, putnici koji putuju iz EU u Srbiju kada kasni let mogu da podnesu zahtev za naknadu ako je kompanija registrovana u EU", navodi on.

Seničić takođe ističe da su avio-prevoznici adresa na koju putnici treba da se obrate i da nijedna turistička agencija ne može na sebe da preuzme nadoknadu štete.

"Apsolutna odgovornost je na avio-prevoznicima. Međutim često dolazi do ping-pong situacije, jer avio-prevoznici upućuju putnike na organizatore putovanja", kaže on i dodaje da niko ne može da kaže zašto je let otkazan osim avio-kompanije.

Seničić navodi i da se problemi oko naknade rašavaju kroz potrošačke sporove i da se rešavaju vrlo brzo, ali da je nematerijalne troškove teško naplatiti, jer se teško dokazuju. 

U emisiji na početku teksta može pogledati i koliko dugo možemo očekivati ovakve probeme i koliko ćemo čekati na stabilizaciju u avio-industriji.

Komentari (0)

Srbija