Gradonačelnik Pirota za Euronews Srbija: Uklanjanje rizičnih cisterni sa amonijakom u narednim danima
Komentari30/12/2022
-12:27
Akcija izvlačenja vagona koji su na koloseku, iz kompozicije cisterni sa amonijakom kod Pirota, počela je juče, a njihovo podizanje biće obavljeno u narednim danima, saopštio je za Euronews Srbija gradonačelnik Pirota Vladan Vasić. Nezvanično saznajemo da će podizanje najrizičnijih cisterni biti obavljeno 3. januara.
Vasić je prethodno u razgovoru za Euronews Srbija rekao da je juče sa pruge uklonjeno prvih šest cisterni usmerenih prema Nišu i da sada predstoji sanacija tog dela pruge.
"Kreće najosetljiviji deo operacije, podizanje cisterni koje su prevrnute. Prema informacijama Železnice Srbije rok je pet do sedam dana. Možda će doći do pretakanja cisterni koje su prevrnute kako bi se njihovo dizanje izvršilo na najbezbedniji način. U kontaktu smo sa MUP-om i Sektorom za vanredne situacije i ako treba da se izvrši evakuacija, odnosno obezbeđenje prostora oko mesta nesreće, autoput će biti obustavljen na pet, šest sati koliko će trajati samo podizanje cisterni. Inače tamo imamo tri porodice koje su u blizini i njih ćemo premestiti dok se podignu cisterne", rekao je Vasić.
Navodi da se svakodnevno meri kvalitet vode i vazduha i da je koncentracija amonijamka u granicama referentnih vrednosti.
"Osetljiva tačka je kada se budu podizale prevrnute cisterne da ne bi došlo do novog curenja amonijaka u atmosferu. Mislim da je pametnije da se cisterne koje su prevrnute a nisu curele, prvo pretoče", naveo je.
Iz predostrožnosti su, kako je rekao, obezbeđene cisterne sa vodom za građane u selima u blizini, a nema informacija da je bilo uginuća stoke na terenu.
U međuvremenu, deo cisterni koje nisu oštećene danas su zakačene za lokomotivu i odvučene u Pirot.
Kako je nezvanično potvrđeno za Euronews Srbija, ostale su još četiri cisterne koje su iskliznule, kao i dve do njih na samom mestu nesreće. One će biti uklonjene u narednim danima.
Komentari (1)
Dr Miggyy
30.12.2022 22:38
DOKLE STIŽE NAŠA ŽELEZNICA? Za par dana imamo dva iskliznuća cisterni sa opasnim materijama. Pruga Niš Zaječar je rekonstruisana, a kod Pirota čeka rekonstrukciju. Da li je u pitanju loša vožnja, loša pruga ili nešto treće za ove nezgode ne zna niko? Na železnici vlada šarenolikost, vozovi se kreću brzinom 0 do 200 km/h, a železničke stanice prokišnjavaju, ruinirani i skladište su svakojakog otpada i smeća. Voz "Soko" je zadovoljio znatiželjnost vođećih poličara i putnika koji ga koriste. Za ostale i raspadnute pruge i vozova malo ih briga zaobilazi, kao kišeca oko Kragujevca. Voz na liniji Niš-Bor (130 km) putuje pet sati u jednom pravcu, sporiji je od vozova iz 19. veka. Putnički voz na liniji Majdanpek-Kučevo ne saobraća godinama. Železnička stanica u Boru bila je za primer arhitektonski i za posmatranje sada je ruinirana, proterano je osoblje, a stanica je pretvorena u WC bez šolje, vode i čučavce i prostor pun sa svakojakim otpadom. To je sramota za Srpsku železnicu i za grad bakra, srebra i zlata, Bor. Nadležni ili su slabovidi ili ne razumeju na šta je pretvorena. Izlomljena stakla, porušeni zidovi, nikada neočišćena, puna stakla, otpadaka i izmeta. Ovo se događa u 21. veku u zemlji Srbiji i u grada giganta bakra i zlata, žalosno i sramno. Valjda će se, nadležni na železnici, Bora i Srbije, sete da i ove anomalije srede, u suprotnom neka im služi na čast i obraz, ukoliko ga imaju.Sada je što je južnije to je i tužnije, a dokle. Sve dok se vođe ne dosete da i tu treba investirati nešto, pa makar bila i železnica.