Austrijska "akcija koja se uvlači pod kožu" na meti kritika: Godišnja karta za prevoz za tetoviranje "Klimatske karte"
Komentari23/08/2023
-21:28
Austrija nudi besplatan javni prevoz na godinu dana ljudima koji žele da se tetoviraju sa natpisom "Klimaticket", odnosno "Klimatska karta" što je i naziv sistema javnog prevoza širom zemlje.
Leonore Geveseler, poslanica Zelenih i ministarka za klimu Austrije, viđena je kako promoviše sporazum na Frekvenci Festivalu u gradu St Polten prošlog četvrtka. Imala je sopstvenu privremenu tetovažu na kojoj je pisalo „Geveseler preuzima vođstvo“, insistirajući na tome da promocija nije izazvala nikakve probleme. Ali, tetovaža karatu za javni prevoz izazvala je kritike drugih austrijskih poslanika i korisnika društvenih medija.
Kako funkcioniše tetovaža za šemu karata?
Pokretni salon za tetoviranje sa transparentom „Aktion geht unter die Haut“ (Akcija koja vam se uvlači pod kožu) pojavio se na brojnim događajima ovog leta. Tri posetioca festivala pozvana su da im tetoviraju 'Klimaticket' (klimatska karta) u zamenu za besplatno putovanje vozom širom Austrije u trajanju od godinu dana, piše Euronews.
Oni koji stoje iza kampanje kažu da se šest ljudi, po tri na svakom festivalu do sada ovog leta, tetovirali i dobili besplatnu kartu. Ova godišnja karta može da se koristi u skoro svim javnim prevozima u Austriji, omogućavajući ljudima da putuju širom zemlje za samo tri evra dnevno uz popuste za mlade, starije osobe i osobe sa invaliditetom.
To košta ukupno 1.095 evra godišnje, a trenutno je ima oko 245.000 ljudi. Austrija ima skoro devet miliona stanovnika.
Učesnicima različitih događaja na kojima se pojavljuju pokretni punktovi za tetoviranje, ponuđeni su i drugi dizajni tetovaža koji se odnose na javni prevoz, održivost i klimatske promene. Oni koji stoje iza kampanje kažu da je na svakom festivalu učestvovalo oko 10 ljudi dnevno. Međutim, ponuda za besplatno putovanje železnicom bila je ograničena na prve tri osobe koje su dobile dizajn Klimaticketa na svakom događaju.
Tetovaža za besplatne karte izazvala je kritike. Nakon što se pop-up šator pojavio na Electric Love Festivalu u Salcburgu pre šest nedelja, korisnici društvenih mreža kritikovali su kampanju zbog podsticanja neodgovornog ponašanja mladih.
Tetoviranje samo tokom dana da ne bi uveče slušali "bio sam pijan "
„Da li je ovo zaista primerna akcija? Motivisati mlade da se tetoviraju?" upitao je jedan korisnik Instagrama.
Klimaticket je na svom nalogu jednostavno odgovorio sa „Sve je stvar lične odgovornosti“.
Kritičari su takođe optužili Gevesler da koristi kožu mladih da reklamira svoju politiku.
Henrike Brandstoter, poslanik austrijske liberalne stranke NEOS, takođe je rekao da „nuđenje novca ljudima za stavljanje reklama na kožu otkriva neprihvatljiv pogled jednog ministra iz vlade“.
Novine Standard opisale su ponudu kao "održivo glupu", dok je Salzburger Nachrichten nazvao "golim cinizmom".
Ali Gevesler je lokalnoj TV stanici rekla da je kampanja „sprovedena sa velikom pažnjom“.
Kao jedan od argumenta rekla je da će se tetoviranje raditi isključivo tokom dana kada je manja veriovatnoća da će neko pijan to uraditi. Takođe je istakla da se oznake „nude samo osobama starijim od 18 godina“ i da su svi koji su se tetovirali već imali neku tetovažu.
Predstavnici kompanije koja prodaje klimatske karte takođe su rekli lokalnoj štampi da su povratne informacije o festivalima bile „izuzetno pozitivne” i da je kampanja dobro primljena.
Trenutno nema više planiranih događaja ove godine, dodaju, i još nisu sigurni da li će se ponuda besplatnih karata ponoviti 2024. godine.
Komentari (0)