Život

"Neki su me nazvali lošom majkom": Trend kupovine polovnih poklona sve popularniji - "preterana potrošnja oduzima sreću"

Komentari

Autor: BBC

23/12/2024

-

19:00

"Neki su me nazvali lošom majkom": Trend kupovine polovnih poklona sve popularniji - "preterana potrošnja oduzima sreću"
"Neki su me nazvali lošom majkom": Trend kupovine polovnih poklona sve popularniji - "preterana potrošnja oduzima sreću" - Copyright Tanjug/AP

veličina teksta

Aa Aa

Potrošački mentalitet i Božić tradicionalno idu ruku pod ruku. Međutim, u poslednje vreme raste i trend poklanjanja polovnih stvari, a mnogi se udaljavaju od ustaljenih običaja, piše BBC.

U Velikoj Britaniji svake godine tokom Božića ljudi šalju više od 100 miliona vreća smeća na deponije. Od božićnih kutija za Badnje veče do uparenih pidžama, pritisak da se prati trend može nas navesti da gomilamo više nego što nam je potrebno.

Da li zbog toga održivi pristup može biti veselija opcija?

Za Beki Dejvis (29) odgovor je potvrdan. Ona nastoji da svi pokloni koje kupuje budu polovni i kaže da je to čini srećnijom jer veruje da preterana potrošnja "oduzima radost Božiću".

Beki je majka dvoje dece iz Kardifa. Vrlo je zabrinuta zbog klimatskih promena i kaže da, iako "nije savršena", oseća se bolje dok kupuje "stvari koje su već bile voljene".

"Manje ste pod stresom nego kada ste okruženi preteranom potrošnjom, što vas može navesti na osećaj krivice. Na kraju krajeva, Božić se svodi na uspomene, a za to ne morate trošiti mnogo novca", rekla je.

Radost u malim stvarima

Beki ističe da radost dolazi iz manjih stvari, poput odlaska na paljenje božićnih lampica u gradu, pečenja prazničnih poslastica ili gledanja klasičnih božićnih filmova.

Postavlja budžet od 80 funti za svako dete, koje ima šest i četiri godine, i kaže da su vrlo svesni da su pokloni polovni i da su ponosni što učestvuju u tom procesu.

"Uče o reciklaži u školi, tako da im je važno da shvate kako i mi doprinosimo planeti", dodala je.

Među onima koji su se pridružili trendu kupovine polovnih poklona je i Sofi Dženkins (31) iz Svonsija. One je prošle godine započela tu praksu da bi uštedela novac, ali sada bira održivu kupovinu bez obzira na cenu.

"Moja deca ne primećuju razliku između novih i polovnih stvari, a uštedela sam stotine. Možete pronaći mnogo stvari koje su skoro nove, što je sjajno, jer se ponovo koriste", istakla je.

Svoj proces kupovine dokumentuje za svojih 17.900 pratilaca na TikToku i želi da otvori diskusiju na tu temu, ali kaže da je dobila i neke negativne komentare.

"Osećam da dolazi do promene, ali neki su me nazvali lošom majkom i rekli da oduzimam radost, ali radost dolazi iz mnogo većih stvari od onih koje su kupljene", rekla je.

Sofi je svesna otpada povezanog s praznicima, toliko da čak ni ne zamotava sve poklone.

"Deci je važnije da se igraju s igračkama nego kako su upakovane", rekla je.

Društvene mreže pojačavaju pritisak

Dodala je da društvene mreže mogu dodatno pojačati pritisak da se stvori savršen Božić, što je ranije činila trošeći preko 50 funti na uparene pidžame.

"Sve je to površno, to ne znači da su ljudi srećni", dodala je.

Ejmi Grinfild, osnivačica prodavnice polovnih dečjih stvari Eto, rekla je da je njena radnja bila preplavljena kupcima koji su kupovali poklone za Božić.

Kazala je da kupovina polovnih stvari ljudima pomaže da se osećaju manje krivima.

"Želimo da više ljudi kupuju polovne stvari.. Posebno za decu, jer brzo prerastaju odeću i igračke. Ovo doba godine može biti veoma stresno, ali neki kupci kažu da im je kupovina polovnih stvari olakšala praznike", navela je.

Vlasnica Eto prodavnice kaže da, iako neki kupci biraju polovne stvari kako bi uštedeli novac, mnogima je to etički izbor.

"Svi bi trebalo pažljivo da razmisle o tome na šta troše novac. Ne morate kupovati najnovije stvari", zaključila je.

Komentari (0)

Magazin