Stiže Konkordov naslednik, u planu je novi supersonični putnički avion
Komentari06/06/2021
-07:56
Američka kompanija Junajted je saopštila da planira da kupi 15 novih supersoničnih aviona i da ponovo uvede supersonične letove u civilnu avijaciju 2029. godine.
Supersonični putički letovi ukinuti su 2003. godine kada su kompanije "Er Frans" i "Britiš Ervejz" izbacile iz upotrebe čuveni avion Konkord.
Novi supersonični avion Overture trebalo bi da bude proizveden u Denveru, u kompaniji "Bum", koja mora da završi ispitivanja.
Junajted zahteva da novi avioni ispunjavaju sve bezbednosne standarde.
Šta su supersonične brzine?
Supersonični letovi su kada se avion kreće brže od zvuka. Na visini od 18.300 metara, to znači da avion mora da leti brže od 1.060 kilometara na čas.
Konvencionalni putnički avioni krstare brzinom od oko 900 kilometara na sat, a predviđeno je da Overture leti brzinom od 1.805 kilometara na sat, piše BBC.
Pri toj brzini, transatlanski let od Londona do Njujorka skratio bi se duplo.
Međutim, kod supersoničnih aviona postoje dve osnovne vrste problema koje je potrebno prevazići: buka i zagađenje.
Kompanija "Bum" je uverena da avion neće biti glasniji od savremenih putničkih aviona, tokom poletanja, letenja i sletanja.
Kada je reč o potrošnji goriva, da bi se letelo superoničnim brzinama potrebno je više snage. Ali očekuje se da Overture i to prevaziđe, jer je plan da leti pomoću održivog avio-goriva, što se posmatra kao neka forma "finog biodizela".
Problem je to što je svet veoma daleko od proizvodnje dovoljnih kapaciteta za avioindustriju.
Da li su supersonični letovi održivi?
Postavlja se i pitanje isplativosti supersoničnih letova, naročito kada se uzmu u obzir veliki troškovi razvoja Konkorda.
Konkord je posmatran kao luksuzan način putovanja, a karte su koštale više nego u prvoj klasi standardnih aviona.
Danas, najbogatiji putnici uglavnom koriste privatne poslovne avione, ali ukoliko bi postojala mogućnost supersoničnih letova, to bi im uštedelo vreme.
Istraživanje kompanije "Bum" je pokazalo da putnici žele veće brzine i da bi to povoljno uticalo na razvoj biznisa.
Za razliku od Konkorda, kompanija očekuje da Overture bude profitabilan čak i ako se karte budu prodavale po istoj ceni kao za klasične avione.
Komentari (0)