Poznati

Bekamovi su ponovo na naslovnicama: Kako su Dejvid i Viktorija pretvorili svoju porodicu u brend

Komentari

Autor: Euronews/Heloise Urvoy

08/10/2023

-

17:56

Bekamovi su ponovo na naslovnicama: Kako su Dejvid i Viktorija pretvorili svoju porodicu u brend
Bekamovi su ponovo na naslovnicama: Kako su Dejvid i Viktorija pretvorili svoju porodicu u brend - Copyright profimedia

veličina teksta

Aa Aa

Do sada ste verovatno ili videli ili čuli za Netfliksovu dokumentarnu seriju "Bekam", koja je objavljena ranije ove nedelje. U četiri epizode, Dejvid Bekam i mnogi njegovi rođaci pričaju gledaocima o njegovoj fudbalskoj karijeri.

Deceniju nakon što se penzionisao, bivša fudbalska zvezda je i dalje velika zvezda – kao i njegova supruga, bivša članica grupe Spajs grls Viktorija Bekam.

Bekamovi su opisani kao moćni par, a deo su veoma odabrane grupe slavnih parova koje većina ljudi poznaje – poput Džej-Zija i Bijonse, ili kao što su nekada bili, Bred Pit i Anđelina Džoli, piše Euronews.

Osim što su sami po sebi poznati, ovakvi parovi su takođe poznati po tome što su uspeli da svoju vezu pretvore u svetski poslovni brend. Uprkos spornim početnim modnim ukusima Bekamovih iz kasnih 90-ih i ranih 2000-ih, nekada nepoznate ličnosti kojae su postala slavne uspostavili su solidan biznis.

Prema "Sandej tajmsu", neto vrednost slavnog para procenjuje se na blizu 500 miliona evra.

Kako su došli do ovakvog statusa?

Prvi odgovor bi bio da se kaže da su oboje bili pojedinačno poznati pre nego što su postali par. Viktorija Bekam, tada Adams, bila je članica "Spajsica", ženskog benda iz 90-ih. Dejvid Bekam je bio zvezda u usponu Mančester junajteda.

Ali potrebno je više od venčanja dve slavne ličnosti da se venčaju da bi njihova porodica postala poznata.

Za Dejvida Bekama, njegova sportska karijera je krenula u trenutku kada su fudbaleri progresivno postajali slavne ličnosti. Danas možda ovo izgleda normalno kada pomislite na Lionela Mesija ili Kristijana Ronalda, ali to nije bilo toliko istaknuto devedesetih.

profimedia

 

Javnost se postepeno navikavala na igrače koji promovišu kreme za lice, patike ili  mobilni telefon. To je upravo ono što je Dejvid Bekam uradio. Njegov imidž više nije bio povezan samo sa Mančester junajtedom ili utakmicama Engleske - ljudi su ga viđali u časopisima, na TV-u, a ubrzo i na internetu.

"Strateške i komercijalne discipline koje su primenjene za upravljanje i razvoj njegovog brenda bile su slične onima koje koriste brendirane kompanije. Bio je to veoma inteligentan, dobro savetovan dugoročni pristup izgradnji brenda", objasnio je konsultant za brend i biznis Endrju Miligan, autor knjige "Brand It Like Beckham".

U međuvremenu, Viktorija Bekam je bila svetski poznata britanska pop zvezda.

profimedia

 

"Posh", kako su je zvali, ostala je u centru pažnje nakon što se bend raspao. Kao supruga čoveka koji je u to vreme verovatno bio najpoznatiji svetski fudbaler, paparaci je nikada nisu ispuštali iz vida.

Viktorija Bekam je nastavila da se pojavljuje na naslovnim stranicama časopisa - i uskoro je pokrenula sopstveni modni biznis.

Koristi od slave

Njihovo venčanje je dobar primer kako su unovčili svoju mladu porodicu. Štampa je o događaju govorila kao o šou biznis događaju godine. Mlada i mladoženja su od britanskog časopisa dobili milion funti da bi dobili ekskluzivne slike (preko 2 miliona evra prilagođeno današnjoj inflaciji).

U nedavnom dokumentarcu Netfliksa, par je ispričao kako dobijanje stalne medijske pažnje može biti izuzetno stresno za njihovu porodicu – posebno za malu decu. Istovremeno, upravo ta medijska pažnja pomogla im je da izgrade svoj brend, a svoje ime pretvore u unosan posao.

U dokumentarcu Dejvid kaže: "Znao sam da će se moja karijera u jednom trenutku završiti i želeo sam da imam karijeru posle fudbala". I upravo je to uradio.

Nakon što je sponzorisao Pepsi, H&M i druge brendove, Dejvid Bekam je odlučio da kreira svoj sopstveni. On prodaje parfeme, naočare i vodi nekoliko investicionih kompanija.

profimedia

 

Nakon unosne fudbalske karijere koja je podrazumevala ugovore vredne više miliona funti (ili evra, ili dolara, u zavisnosti od toga gde je igrao), Dejvid Bekam je investirao u različite kompanije. On i njegova supruga Viktorija takođe su suvlasnici kompanija. U poslednjim podnetim računima, par je prijavio profit od preko 22 miliona evra za 2021.

Viktorija je prošla vrlo sličan put. Nakon što je bila model za brendove kao što je Dolce & Gabbana i redovno se pojavljivala na naslovnim stranicama modnih časopisa, lansirala je sopstvene modne linije.

Nakon prve kolekcije teksasa 2006. godine, pod brendom dVb (što je skraćenica za Dejvid i Viktorija Bekam), brzo se preselila u etiketu "Viktorija Bekam" i predstavila svoju prvu modnu liniju na Nedelji mode u Njujorku 2008. godine.

Reći da je prvi put naišla na skepticizam bilo bi malo reći. Bivšu pop-zvezdu u početku nisu shvatali ozbiljno u elitnim modnim krugovima. Međutim, Bekamova se pokazala dostojnom svetskih luksuznih brendova i pista. Vog ju je opisao kao "jednu od najneočekivanijih ozbiljnih modnih takmičarki u poslednje vreme".

Porodica kao brend

Viktorija i Dejvid Bekam su razvijali svoje poslove i porodicu dok su se internet i društvene mreže aktivno razvijale.

Baš kao i najpoznatija svetska porodica poznatih ličnosti, Kardašijan-Dženers, moćni par je shvatio važnost iskorišćavanja svog porodičnog imidža za jačanje svojih brendova.

profimedia

 

Čak i kasnih 1990-ih, David je uživao u imidžu porodičnog čoveka koji nije oklevao da propusti trening sa Mančester junajtedom kako bi se brinuo o svom bolesnom sinu.

U intervjuima i časopisima tokom godina, Bekamovi su sa entuzijazmom delili detalje o svojim stilovima roditeljstva i privatnom porodičnom životu, ponovo dopirući do publike.

Par ne okleva da deli privatne slike na svojim Instagram profilima, očaravajući svoje desetine miliona pratilaca ne samo onim što moraju da prodaju, već i time ko su.

Njihovo četvoro dece, Bruklin, Kruz, Romeo i Harper Bekam, starosti između 24 i 12 godina, koračaju stopama svojih roditelja.

Prošle godine, Bruklin, najstariji sin, oženio se američkom naslednicom Nikolom Pelc. Venčanje je privuklo pažnju medija kao i njegovi roditelji pre njega, a štampa se borila za dobijanje prava na sliku događaja za koji se priča da je koštao preko 3,5 miliona evra.

Komentari (0)

Magazin