Na Beogradski festival igre stiže "Umwelt", jedan od najboljih komada umetničke igre u 21. veku po londonskom Gardijanu
Komentari05/06/2021
-09:42
Komad "Umwelt" (Okruženje) francuske koreografkinje Magi Maren, proglašen je od strane londonskog Gardijana za jedan od najboljih komada umetničke igre u 21. veku.
Predstava je na programu jesenjeg dela 18. Beogradskog festivala igre, i beogradska publika će je videti 8. septembra u Ateljeu 212.
Kritičar Gardijana napominje da je bilo za očekivati da ovakav komad uvek i neprestano izaziva reakcije. Devet ogledala na sceni rotiraju se lagano. Devet igrača pojavljuju se povremeno kako bi počeli ili završili neki posao… Buka ne jenjava, a prazna je poput vetra… Proces je gotovo ravan, dok tutnji prema našim mislima, osećanjima, željama, i dovodi u pitanje naše prisustvo. To je komad koji boli dok se gleda, jer su oči uprkos akciji, usmerene u prazninu, kao u srž našeg postojanja…
I francuski Liberation je "Umwelt" izdvojio kao jednu od najjačih i najimpresivnih predstava decenije, dok je nedavno, boraveći u Beogradu i Novom Sadu, grčki umetnik Dimitris Papajoanu izjavio da je ovaj rad Magi Maren jedan od najsnažnijih koreografskih i scenskih ostvarenja koje je ikada video.
Magi Maren je jedna od najistaknutijih figura novog francuskog talasa, igračica, koreograf, direktorka trupe, koju je osnovala 1978. i koja će šest godina kasnije poneti ime Kompanija Magi Maren.
"U ovom trenutku smo ovde. Popisujemo ono što je moguće. Poigravamo se mogućim, a ne postižemo isto. Idemo do iscrpljenja mogućnosti. Iscrpljenje kojim se odriče svaki redosled prioriteta i bilo kakva organizacija smisla ili značenja. Ne preferiramo jedno u odnosu na drugo. Ne ostvarujemo ništa više, iako nastavljamo da nižemo dostignuća. Baš zato što ne prestajemo da imamo želju za životom, a ne samo rođenjem, za eksperimentisanjem, a ne samo posmatranjem, mi izdvajamo sami sebe iz složenosti. Tako da složenost postaje višestrukost. Tako da svet više nije složen, već višestruk - mnoštvo.
Višestrukost koja se sastoji od iscrpljenja onoga što je moguće. Daje ritam. Višestrukost ispunjena neprekidnim pokretima, sa ubrzavanjem, sa otpuštanjem. Konstantne alteracije koje nam pružaju radost nepredvidivog. Radost pružanja potencijala za akciju. Radost ostvarenja naših transformativnih sposobnosti...", između ostalog je napisala autorka o svom viđenju komada "Umwelt" (Okruženje).
Pored nezaboravnih postavki za svoju kompaniju, Magi Maren je često kreirala za Balet Opere u Parizu i Holandski nacionalni balet. Spisak njenih radova uključuje brojne naslove koji su imali fantastičan uspeh u Francuskoj, ali i u celom svetu.
Na listi londonskog Gardijana, našlo se još nekoliko autora i predstava koje je publika Beogradskog festivala igre imala već priliku da otkrije. Od Akrama Kana, Silvi Gilem i Rasela Malifanta, do čudesne Kristal Pajt…
Komentari (0)