Nataša Radulović o predstavi "Gubitnik": Zbog nekoliko trenutaka adrenalinskog naboja ljudi nekada izgube sebe
Komentari15/06/2023
-16:10
Predstava "Gubitnik" u režiji Nataše Radulović s velikim uspehom premijerno je odigrana krajem prošlog meseca na sceni Jugoslovenskog dramskog pozorišta. Prema rečima rediteljke, u "Gubitniku" su se trudili da ispričaju važnu priču za mlade, njihovim jezikom, ne robujući sada popularnim formama u pozorištu.
Od drugih predstava izdvaja je tema genijalnosti i težnje da se ona dosegne po svaku cenu.
"To je ono što otvara drugu, mračniju stranu priče koja bi trebalo da bude lepa", istakla je rediteljka.
"Gubitnik" tretira i pitanje zavisti koja se javlja kada uočimo da neko drugi ima nešto što mi smatramo da nam je potrebno, kao i pitanje šta je suština našeg života, navela je Radulović.
"Za nekog je to nekoliko trenutaka na sceni. To nekome daje smisao. Što ne znači da bi to trebalo tako da bude. Mislim da zbog nekoliko trenutaka adrenalinskog naboja na sceni ljudi nekada izgube sebe", primetila je rediteljka.
Prema njenim rečima, predstava daje potencijalni odgovor ili temu za razmišljanje, da treba uživati u onome što imamo i što nam pruža muzika, odnosno život.
"U borbi da dosegnemo genijalnost promakne nam sve što je život", dodala je Radulović.
Ona je naglasila da je "Gubitnik" specifična predstava jer se radi o muzičkom pozorištu, a to ne podrazumeva da je u pitanju mjuzikl.
"Zapravo je dramska forma koja muziku tretira dramaturški. To je ponudio pisac Tomas Bernhard u svom romanu 'Gubitnik' koji je pisan prema formi muzičkog dela", rekla je Radulović.
Predstava je spoj Bernhardovog romana i "Male tragedije" Aleksandra Sergejeviča Puškina o odnosu kompozitora Volfganga Amadeusa Mocarta i Antonija Salijerija.
U svojoj dramatizaciji Radulović je htela zadržati osećaj koji ima čitalac Bernhartovog romana, u kome se oseća neka specifičnost dok ritam muzike uvlači u priču i do tančina uvodi u srž teme.
Predstava dramaturški prati formu "Goldberg varijacija" kompozitora Johana Sebastijana Baha, ali Radulović dodaje da "to ne mora niko ni da zna - oseti se ritmički da je drugačija u odnosu na druge predstave".
Komentari (0)