Aleksandar Srećković: Predstava "Obraćanje naciji" nosi franpantnu sličnost sa našom situacijom
Komentari31/05/2023
-11:39
Glumac Aleksandar Srećković igra u predstavi "Obraćanje naciji" Ateljea 212 na koju, kako kaže, publika ponekad reaguje i euforično.
"To je pre svega zasluga teksta Italijana Askanija Čelestinija, koji je trebalo da nam dođe na premijeru, ali nije stigao. Poslao nam je pozdrave, doći će sledeće sezone", naveo je glumac u intervjuu za Tanjug.
Prema njegovim rečima, reditelj Bojan Đorđev je sa svima iz ekipe "formirao koncept monoloških formi koje su izvedene iz njegovih vrlo specifičnih stendapova."
"Tekstovi su pisani od deset do 20 godina unazad, a izuzetno veliki procenat publike izlazi sa predstave uveren da je pisan pre mesec dana, ili da smo mnogo delova ubacili u improvizaciji", rekao je Srećković.
U predstavi nema klasičnih likova, niti dramske strukture, ali Srećković dodaje da se najviše pojavljuje kao Toni Korumpirani, koji je predsednik Partije korumpiranih. Tu je i Toni Mafijaš čelnik Partije mafijaša. Te dve partije koje vladaju malom zemljom, a postoji i Partija opozicija koja nikad nije ušla u vlast jer smatra da to nije elegantno.
"Razumem franpantnu sličnost onoga o čemu se govori u tekstu sa našom situacijom, ali to je tekst pisan u Italiji, pre deset i više godina", naveo je Srećković.
Pošto Korumpirani govori vrlo snishodljivo i podrugljivo, a naizgled sa ljubavlju radničkoj klasi, Srećković kaže da ga je za sebe "nazvao đavolom koji još od feudalnih vremena vrlo vešto vlada masama".
"I u jednom trenutku ih pita: 'Pored svih vaših idela kroz vekove, kog onda đavola vi danas ne vladate?'", istakao je glumac.
Srećković je ocenio da rekao da tekst "pogađa direktno kroz vrlo satirične, ali cinične i oštre matefore, sve segmente današnjeg neoliberalnog društva".
"Nema čoveka koji se negde uz određenu vrstu gorčine, a kroz smeh, ne prepozna u nekom od tipova koji služe za seciranje današnjeg društva", naveo je Srećković.
Prema njegovim rečima, komad ne vređa, ne prebacuje prag prihvatljivosti za gledaoca, "koji se uz gorki smeh zapita zašto je u nekim scenama i od tih tipova prepoznao sebe, hteo da to prizna ili ne".
Srećković je istakao da je cilj pozorišta da ponuka gledaoce da razmisle o onome šta vide na sceni, što može biti "doprinos popravci današnjeg društva".
U likovima koje je do sada igrao Srećković kaže da nijedan ne može da može da se veže za njega privatno.
"Neke klice svih tih likova verovanto u meni negde postoje, smao što sam kroz školovanje i iskustvo uspeo da prepoznam klice i da ih razvijem u određenom trenutku. Želju i potrebu za igrom je neophodno zadržati", istakao je Srećković.
Prema njegovim rečima, glumac ne sme sebi dozvoliti da se predugo zadrži u zoni komfora u bilo kom smislu, bilo u tipovima uloga ili vrsti projekata i umetnosti.
"Čovek se lako uspava kad uđe u šablon onoga što poznaje, što mu je lako, ne zahteva muku u stvaranju. Ali onda i kreacija lagano izumire", ocenio je glumac.
Srećković je rekao da stalno traži nove situacije u kojima mora da uči, pomuči se i u njih ulazi sa puno straha u sumnji, a često ako vidi uloge slične nečemu što je već radio, potraži u tekstu mogućnost da se lik napravi na drugi način.
"Uspevao sam da napravim dijapazon različitih likova koji su pod globalnom maskom negativaca, ali su različiti. I uživam u tome, ponosan sam na sebe što to mogu da uradim", naveo je glumac.
Pored toga što namerava da se u narednom razdoblju bavi uzgojem grožđa i pravljenjem vina i rakije, Srećković je rekao da ga očekuje do kraja godine tekst serije, koja se kao "krimi misterija dešava u pozorištu".
"Neobično svež pristup i žanrovski čist tekst za naše podneblje. Konačno se pojavljuju tekstovi koji imaju smisla, dobru dijalog listu, koji su napeti i nisu predvidivi", naveo je Srećković.
Komentari (0)