Slavimir Stojanović Futro: Sve smo okrenuli na novčanik
Komentari25/10/2022
-22:23
Grafički dizajner Slavimir Stojanović Futro kaže da bi uskoro trebalo da završi drugu knjigu radnog naziva "Paloma", ostvario je mladalački san redizajnom mlekarskih proizvoda i priznaje da razume razloge ekoloških aktivista, ali mu se ne sviđa što su im mete dela velikih slikara.
Futro je danas na Beogradskom sajmu knjiga potpisivao svoju autobiografsku knjigu "Devet", u kojoj dizajner Sava Nikolić u devetoj godini pada na glavi i gubi sećanje na dotadašnje detinjstvo, koje mu se vraća 30 godina kasnije.
Družeći i slikajući se sa posetiocima na štandu izdavačke kuće Laguna, Futro je rekao Tanjugu da mu se i dalje javljaju novi čitaoci, i da uglavnom dobija komentare od mladih koji su je "pročitali mnogo puta i strašno im je pomogla":
"To su uglavnom klinci koji izlaze iz srednje škole ili su već na faksu. Knjiga je namenjena ljudima koji se još uvek formiraju. Bavi se suštinskim prihvatanjima ljudskih različitosti i priznavanjem sopstvenih grešaka", rekao je Futro.
Prema njegovim rečima, drugi ljudi su vrlo važan faktor u našim životima i moramo ih prihvatati "takve kakvi su, a ne da se žalimo što su ovakvi, onakvi".
"To je potka knjige. Sazrevanje. Mladima baš legne. Ili mojim vršnjacima koji su promašili vrata u životu pa traže ponovo da uđu", istakao je dizajner.
Futro je napisao dve trećine sledeće knjige radnog naziva "Paloma" i kaže da mu je ostalo da je dovrši na zimu.
"Prvu sam pisao iz iskustva, duše i srca, a ovu drugu sam malo provukao kroz cerebralni filter. Zahtevnije je, jer više od sebe očekujem. Ne želim da mi druga knjiga bude ćorak"; priznao je pisac.
Prema njegovim rečima, "Paloma" će se baviti nekim pojavama u muškoj strani njegove familije, gde iz "generacije u generaciju jednostavno ne ide, i šta mora da se desi da bi krenulo".
"Svaka zmija ima svog mungosa"
U svojoj osnovnoj profesiji, Futro je kompletno reidizajnirao proizvode Mlekare Šabac, a priznaje da je oduvek hteo da radi na stvarima iz masovne proizvodnje, pošto je završio ambalažu u srednjoj dizajnerskoj školi..
"Bazirao sam karijeru na radu za kulturu i ti projekti imaju veću auru, šarm za publiku i medije. Ovako, nema teorije da piše na jogurtu ''dizajn Futro'', pa onda 'ajde to uradi'. Oduvek sam sanjao da kad uđem ujutro u radnju vidim svoje stvari. I sad se to polako ostvaruje 40 godina kasnije", rekao je Futro.
Upitan kako gleda na vizuelni dizajn fudbalske reprezentacije Srbije pred Svetsko prvenstvo u Kataru, Futro je rekao da "svako idejno rešenje ima svoj istorijat zašto je do njega došlo".
"Mangupi kod mene u kraju kažu da svaka zmija ima svog mungosa. Tako da su naša reprezentacija i njen vizuelni identitet uvek novo izmišljanje neke nove istorije"; ocenio je dizajner.
Prema njegovom mišljenju, imamo generalno problem sa identitetom na nivu države pošto živimo u republici a imamo kraljevsku krunu u grbu, što je "malo u disbalansu sa realnošću ili sa profesijom".
"Ali opet ne mogu nikog ni da krivim zato što svi koji to rade daju maksimum. Ljudima se probudi nacionalno-patriotski element i onda misle da mogu iz toga da izvade najbolje rešenje, a obično je to kombinacija patriotskog i profesionalnog", smatra Futro.
O ekološkom "napadu" na slike Van Goga i Monea
Upitan da prokomentariše akcije ekoloških aktivista koji na zapadu u galerijama polivaju supom slike starih majstora, Futro je rekao da je "to sve proizvod ovog vremena u kome ljudi za ozbiljne svetske probleme traže rukama i nogama rešenja".
"Nove generacije imaju nova rešenja, koja mojoj generaciji sigurno nisu toliko simpatična. Prvo što pomisliš: šta ti je kriv Van Gog? Ali drugi kontekst je da mora nekako da se skrene pažnja na izuzetno važnu stvar jer mi sad živimo u potpuno pogrešnom sistemu vrednosti", ocenio je Futro.
Prema njegovom mišljenju, "stvarno smo okrenuli sve na novčanik, ništa ne ide iz prirode, a sve je iz prirode".
"Ne sviđa mi se šta su uradli, ali mi se ne sviđa i razlog zbog koga su to uradili", naveo je dizajner.
Komentari (0)