Dirigentkinja Vesna Šouc: Već u prvim taktovima operete "Pariski život" shvatite da je predodređena za srećan kraj
Komentari11/10/2022
-10:45
Opereta se vraća na velika vrata u Beograd, tačnije Zemun. Nakon značajnog uspeha predstave "Vesela udovica" 2020. godine na pozornici Madlenijanuma ponovo je jedan scenski spektakl, ovog puta nemačko-francuskog autora Žaka Ofenbaha "Pariski život".
Zabavnog sadržaja, punog preokreta, brze radnje, sa pregršt muzičkih i koreografisanih numera, ova opereta Žaka Ofenbaha, premijerno je odigrana 1866. u Parizu prema libretu Anrija Mejaka i Lidovika Alevija.
"Pariski život" u Beogradu je postavila dokazana autorska ekipa na čelu sa rediteljem Robertom Boškovićem i njegovim stalnim saradnicima iz Hrvatske: Igorom Vajdlihom kao dramaturgom koji je radio i prepev stihova i adaptaciju, scenografom Vesnom Režić, kostimografom Duškom Nešić i Draženom Matijaševićem koji je radio lutke.
Kada je reč o beogradskoj ekipi, složenu i nadasve zabavnu koreografiju je radila Milica Cerović, dizajn svetla Srđan Jovanović i dizajn zvuka Dušan Arsikin.
Za dirigentskim pultom je Vesna Šouc koja je u nedavnom intervjuu za Tanjug Reflektor istakla da joj je kombinacija podele operskih pevača i glumaca bila najveći izazov u ovom projektu.
Prema njenim rečima, pevačko-glumačka podela nije novost, to se već radi kod nas i u svetu, a pokazalo se da takav "iskorak donosi novu dinamiku".
"Za mene je uvek izazov ta dva kolora u glasu i dobijanju nove boje naročito u duetima", rekla je umetnica.
Šouc je podsetila da gledaoci već kad čuju prve taktove operete shvate da je predodređena za srećan kraj, kao i da su dva njena obeležja valceri i polke "do te mere optimistični da vode na neki sunčani oblačak".
"Priča je uvek duhovita, lascivna, ali to ne treba brkati sa lakoćom izvođenja. Opereta je vrlo zahtevna u tehničkom smislu. Ona podrazumeva virtuozitet, a kada to kažem prva asocijacija je brzina. Sve je brzo, muzička tempa, dijalozi, promene dinamike, aktivnost su obeležja operete", podsetila je Šouc.
Retko koja kuća nema operetu i Šouc je drago što je "Madlenijanum" nakon "Vesele udovice" odlučio da postavi još jednu od napoznatijih opereta.
Podjednako radeći sa operskim pevačima i glumcima, Šouc je poznat pristup i način rada sa njima, i ističe da je tokom rada na "Pariskom životu" bila lepa atmosfera, da su svi jedni druge pomagali tokom višemesečnih višesatnih priprema.
"Pevači treba iz govornog dela da pronađu način da se vrate pevačkoj impostaciji, a kod glumaca je obrnuto. Hor i svi imaju zahtevne koreografije koje ne smeju da remete dah i pevačke zakonitosti", napomenula je dirigentkinja.
Upitana kako gleda na pozorište u digitalnoj budućnosti, Šouc je kao večiti optimista rekla da vidi koliko su mlađe generacije vezane za brze informacije, ali da "ništa ne može da zameni emociju koju vam pruža scena".
Komentari (0)