Dnevnik Pedra Almodovara sa dodele Oskara: O ljubavi prema Zendaji, šali koju je ispričao Paćinu i Smitovoj pesnici
Komentari31/03/2022
-21:13
Legendarni reditelj Pedro Almodovar bio je jedna od zvanica na ovogodišnjoj dodeli Oskara, u društvu svoje muze Penelope Kruz koja je bila nominovana za najbolju glumicu.
On je svoje utiske sa najvažnijeg godišnjeg događaja u svetu kinematografije podelio u eseju za portal Indie Wire, na vrlo ličan i šaljiv način, dotakavši se na kraju i događaja o kom svi govore.
Almodovar je napisao da je pored podrške Penelopi, jedan od razloga njegovog dolaska u Los Anđeles bila i potraga za glumcima za njegov novi film, a koji snima prema pričama Lusije Berlin iz knjige "Priručnik za čistačice" u kom je glavnu ulogu poverio Kejt Blančet.
Takođe, pozvan je i u Muzej akademije, gde su želeli da se s njim konsultuju oko odabira tema za 12 reprodukcija sa kadrovima iz njegovih filmova.
"To je bio prvi put otkako sam ušao u ovu profesiju da sam posmatrao kako moji filmovi međusobno pričaju u sobi za montažu. Bila je to vežba iz samospoznaje, koja me je iznad svega, pomirila sa sopstvenim delom, nešto što nikad ranije nisam razmatrao, jer inače ne gledam svoje filmove", napisao je Almodovar, dodavši da se osećao ponosnim.
"Osetio sam se kao duh kom je dozvoljeno da poseti mesto na kom je živo samo ono što je na ekranima - što je, na neki način, metafora onoga što se dešava u ovom gradu. Sve se vrti oko slika projektovanim na malim ekranima i na bioskopskim platnima. U najgorem smislu, ljudski životi vrede vrlo malo u poređenju sa likovima koji čine priču iz filmova i serija, osim ako su ljudi inspiracija za neke od njih, kao što se dešava u biografskim ostvarenjima", piše reditelj.
Almodovar je potom bio pozvan na zabavu, na kojoj je nakon mnogo muke u odabiru adekvatne garderobe, došao u dodir sa svojim kolegama i glumcima, od kojih su mnogi od njih njegovi veliki obožavaoci.
"Ne mogu da se naviknem na to da mi ljudi govore: 'Odrastao sam uz tvoje filmove', ne samo zato što to čini da se osećam starim - to je nevažno - nego iz čiste skromnosti. Jedan od njih je Joakim Trir, reditelj neodoljivog 'Najgora osoba na svetu'. Priča mi kako su mu se dopali 'Mračne navike' (1983) i 'Matador' (1985), što ga čini istorijskim fanom", kaže Almodovar.
Zatim se sreo sa Polom Tomasom Andersonom, s kojim je 2002. "intenzivno proslavljao" njegovu nagradu za film "Punch Drunk Love" na Kanskom festivalu, a sada je upoznao protagoniste njegovog filma "Pica od sladića", koje smatra "tako svežim, tako zavodljivim, tako ličnim".
Mislim da Zendaja nije razumela ni reč onoga što sam joj rekao
"Naišao sam na Zendaju i ponašao se kao bilo koji fan. Pitao sam je da se fotografišemo i iznenadio se koliko je visoka i lepa. Navikao sam da vidim njen zanemareni ten u 'Euforiji' i iznenađen sam koliko je njena prirodna lepota raskošna. Kažem joj, i to je istina, da čeznem da je vidim u filmovima sa pravim likovima, gde može da razvije ono što je već pokazala - da je prava glumica, da je odrasla. Kao dokaz, postoji njeno izvođenje u vrlo neuravnoteženom filmu 'Malkolm i Meri' (Mislim da nije razumela ni reč onoga što sam joj rekao)", piše reditelj.
U Dolbi teatar, konstatuje čuveni reditelj, dolazi dvadeset godina nakon nominacije za film "Pričaj s njom". A sada, baš kao i pre dve decenije, ponovo svi govore o ratu.
"Dve nominacije za Oskara, dva rata, vrlo različita u ovom slučaju. Tada je bio Irak: Amerikanci su napali Bagdad, protiv čega je bilo 90 posto Španaca, a oni koji su u našoj desničarskoj partiji, bili su za. Dvadeset godina je prošlo, a to oružje masovnog uništenja još se nije pojavilo", ocenio je reditelj.
Na putu ka odredištu, opisuje gužvu koja vlada u Los Anđelesu.
"Celi grad deluje kao set ratnog filma, sa kontrolama na svakom ćošku, više policije nego pešaka, helikopterima na nebu, poput u 'Apokalipsa danas'. Samo Vagner nedostaje. To je zastrašujuće. Sad je u toku drugi, pravi rat sa tenkovima, projektilima, hiljadama mrtvih i ranjenih, policijskim časom, noćna mora koja nas podseća na najgore u prošlom veku, nešto što je delovalo da se nikad neće ponoviti, ali na ulicama Los Anđelesa, posebno ovde gde se nalazim, na Sanset bulevaru, nalaze se ogromni bilbordi sa Netfliksovim filmovima. Jedini reklamirani film, koji nije Netfliksov, je naš ('Paralelne majke', prim. prev.)", piše Almodovar.
Nakon dolaska u Dolbi, odlučuje da zaobiđe defile, ne želeći da preotme pažnju Penelopi i Albertu Iglesijasu, njegovom omiljenom kompozitoru koji je, takođe, nominovan za muziku u njegovom filmu. Zatim se dotakao i kontroverze o osam nagrada koje su dodeljene pre početka prenosa.
"Svi koji su važni u industriji, iskazali su svoj protest zbog nagrada koje nisu u prenosu, ali to je nešto na čemu je insistirao ABC, opsednut povećanjem gledanosti ceremonije, koja je prethodne godine značajno opala. To je teško, ali tako je - kako je. Oni zaista moraju da zadovolje svoje gledaoce, koji se na smrt dosađuju, ako ne vide poznato lice (po mogućnosti, na ivici nervnog sloma), a umesto njih, vide potpuno nepoznate ljude, preplavljene emocijama, koji se u tom trenutku pobede sete svih rođaka sa dramom, kao da su žrtve cunamija", smatra Almodovar, koji je iz poštovanja želeo da prisustvuje i dodeli tih nagrada.
Hladnoća dvorane i bog Paćino
Esej otkriva kakve trenutke opaža "rediteljsko oko", dok Almodovar opisuje hladnoću dvorane, u kojoj klima uređaji rade punom parom.
"Jedina zvezda koja prisustvuje ovim nagradama je Nikol Kidman sa mužem. Između dve dodele, prilazim joj da se pozdravim s njima i u tom trenutku muž skida svoj sako i ogrće suprugu pre nego što se zamrzne kao Volt Dizni", piše Almodovar, dodajući da je kasnije i Havijer Bardem, takođe, morao da ogrne Penelope.
Reditelj je odao i da je Havijer Bardem veliki ljubitelj Ala Paćina, i opisao situaciju sa pauze u prenosu.
"Havijer je ugledao Ala Paćina malo dalje i povikao: 'Video sam Boga!' Prilazimo toj grupi i tu je gomila talenta. Havijer ne prestaje da ga grli, a Paćino se razdragano smeje. Ja kažem: 'Ti, Al Paćino. Ja, Al Modovar'. Havijer urla od smeha, a ja se mislim kako je to najgora šala koju sam u životu ispričao", piše reditelj.
Prema njegovom mišljenju, dva događaja koja su obeležila veče su izlazak Kopole, Paćina i De Nira na scenu u znak obeležavanja 50 godina fima "Kum", kao i pojavljivanje Semjuela L. Džeksona, Ume Turman i Džona Travolte, zvezda fima "Petparačke priče".
Porodica se ne brani i ne štiti pesnicama
Na kraju svog eseja, veliki reditelj, se dotakao i skandala večeri koji je do tog trenutka izbegavao da pomene. Bio je na samo nekoliko metara od scene, kada je Vil Smit izašao na podijum i ošamario komičara Krisa Roka.
"Odbijam da dozvolim da ta epizoda obeleži gala veče i da bude protagonista ceremonije u kojoj se desilo mnogo više stvari od mnogo većeg interesa. Na primer, 'Povezi me', bez sumnje moj omiljeni film godine, dobio je nagradu za najbolji strani film. Takođe, 'Summer of Soul' - moj omiljeni dokumentarac. Opet, kao što rekoh, sedeo sam blizu protagonistima. Ono što sam čuo i video izazvalo je u meni opšte osećanje odbojnosti. Ne samo tokom te epizode, nego i posle, tokom (Smitovog) govora prilikom preuzimanja nagrade, govora koji je više delovao kao da ga izgovara lider nekog kulta. Porodica se ne brani i ne štiti pesnicama i ne, đavo ne koristi ključne trenutke da radi svoj posao. Đavo, zapravo, ne postoji. To je bio fundamentalistički govor, koji nije trebalo da vidimo ni čujemo. Neki kažu da je to jedini stvaran trenutak na ceremoniji, ali oni govore o bezličnom čudovištu - društvenim mrežama. Za njih koji čeznu za lešinama, to je bez sumnje bio najveći događaj večeri", ocenio je reditelj.
Komentari (0)