Monika Beluči: Ako u poslu računate samo na lepotu, nećete opstati ni pet minuta
Komentari04/03/2022
-08:17
Monika Beluči je studirala pravo, postala model, a zatim uplovila u svet glume. I igrala je sve - od umetničkih, nezavisnih filmova do blokbastera. Italijanska zvezda je za Guardian nedavno govorila o velikoj tremi koju je morala da savlada jer je imala posebno važan zadatak pred sobom - da na pozorišnoj sceni oživi opersku divu Mariju Kalas.
Ali novinar britanskog dnevnika nije mogao a da ne spomene kako ova rođena Italijlanka već četiri decenije mami uzdahe, pre svega, muškog dela publike. Njena lepota bila je tema čak i onda kada je ponela "titulu" najstarije Bondove devojke.
"Smešno je to jer je to samo fantazija, nema osnove i u fantaziju niko ne veruje. Ni ja ne verujem u to, baš kao ni bilo ko drugi", kaže Monika i dodaje da ne čita natpise koji je predstavljaju kao simbol muške požude jer smatra to dosadnim.
Iako je poznata, pre svega, po ulogama koje je ostvarila na velikom platnu, ovog puta Beluči će debitovati na londonskoj sceni i to 24. aprila u Pozorištu Njenog veličanstva, u predstavi "Maria Callas: Letters and Memoris" (Marija Kalas: Pisma i memoari) koju je režirao Tom Volf.
Nakon premijere u Parizu, sa ovim komadom je gostovala u Italiji, Grčkoj i Turskoj, a omikron je odložio londonsku premijeru.
Predstava je zasnovana na istoimenoj knjizi Toma Volfa iz 2019, a koja obuhvata 350 pisama Marije Kalas uz stranice njenih nedovršenih memoara.
Prema rečima Beluči, toliko je želela da se na sceni nađe u koži operske dive da je morala da savlada tremu od pozorišne scene koja ju je pratila celog života i zbog koje je mnogo puta u karijeri odbijala da igra predstave.
"Imaš sve te ljude ispred sebe i moraš da se nosiš sa svim tim energijama. Čak i sada, uvek sam uplašena", priznala je glumica.
Tom Volf je Monikin prijatelj, a posvetio je tri knjige o Mariji Kalas. Ovaj umetnik je i tri godine putovao po celom svetu i skupljao materijale o životu operske dive, kako bi to sve "upakovao" i u dokumentarac koji je premijerno prikazan 2017. I učinio je sve da bi ubedio Beluči da prihvati ulogu.
Njihova predstava govori o strasti koju je prema poslu imala jedna od najprodavanijih izvođača klasične muzike, ali i o njenom problematičnom ličnom životu, uključujući i dugu ljubavnu vezu koju je Kalas imala sa Aristotelom Onazisom. Predstava se, takođe, bavi i usamljeničkim poslednjim godinama života kraljice operskih scena.
"Osećate da je na kraju samo muzika. Sve ostalo je nestalo", opisuje atmosferu predstave Beluči.
Ključ da prevaziđe anksioznost, Beluči je pronašla u garderobi Marije Kalas - crnu haljinu Iva Sen Lorana iz 1960-ih, koju je pozajmila iz milanske kolekcije. I nije bilo potrebno da se prilagođava.
"Bila je savršena. Razmišljala sam da napravim repliku, kako je ne bih oštetila, ali sam dugo odolevala takvoj ideji iz jednog jednostavnog razloga - bojala sam se da nastupam bez te haljine", kazala je za Guardian glumica.
U zavisnosti od toga gde nastupa, Beluči izvodi predstavu na francuskom, italijanskom ili engleskom, što je za mnoge podvig. Ali ne i za ovu glumicu koja često i sopstvene scene sinhronizuje, kada je to potrebno.
Beluči se pojavila nedavno u Panicijevom filmu "Devojka u fontani" (The Girl in the Fountain), koji je premijerno prikazan na festivalu u Torinu, a koji referira na čuvenu scenu Anite Ekberg u filmu "La Dolce Vita".
"Anita je ostala u Rimu, ali je trebalo da ode. Sve je izgledalo tako lepo i kao u snu, ali u stvarnosti ju je život u Rimu uništio. Ekberg je upoznala pogrešnog čoveka", kaže Monika, pa dodaje da postoji fotografija sa premijere kultnog Felinijevog filma na kojoj su zabeležene Kalas i Ekberg.
Za Moniku, obe ove dame su imale mnogo toga zajedničkog.
"Obe su pokušavale da budu slobodne u vreme kada je bilo to tako teško. Bile su nezavisne kroz svoj rad, ali ipak zatvorenici kada je reč o njihovim srcima", smatra Beluči.
Na pitanje da li i ona poput Kalas živi strasno, odgovrara kratko rečima: "Ne toliko. Imam dvoje dece, usporila sam."
U Evropi glumci žive normalnije
Iako je uloga u "Matriksu" pomogla da stekne status u Holivudu početkom 20. veka, Beluči kaže da joj je drago što je ostala u Evropi.
"Koncept VIP osobe je drugačiji u Americi. U Evropi, pa i u Londonu, glumci žive normalnije. Vodim svoju decu u školu. Idem i kupujem stvari u supermarketu", dodaje ova glumica i navodi da je tokom pandemije imala mnogo porodičnih obaveza i briga.
Njena starija ćerka Deva je počela da se bavi manekenstvom, a Beluči konstatuje da su se pravila igre u toj profesiji promenila u odnosu na vreme kada se ona istim bavila.
"Počela sam kao veoma mlada, ali sam istovremeno išla u školu. Onda, kada sam prešla na film, imala sam već 25 godina i bila sam nezavisna. U svet kinematogarfije sam ušla već zaštićena", ističe Beluči, dodajući da je imala sreće.
Film "Malena" doneo joj je uspeh o kakvom verovatno nije mogla ni da sanja, a koji je režirao Đuzepe Tornatore.
"Tornatore je bio taj koji me je izabrao. Mislim da je Miramax želeo drugu glumicu - poznatiju od mene", kaže Beluči i zaključuje rečima: "Živimo u svetu kada je imidž sve, ali posao nije o lepoti. Ako u poslu računate na lepotu, nećete opstati ni pet minuta."
Komentari (0)