Aktuelno iz kulture

Savremeni pogled na Godarov "Prezir": Izložba irske umetnice Džin Karen u galeriji Monolog

Komentari

Autor: Tanjug

07/03/2025

-

12:01

Euronews Srbija

veličina teksta

Aa Aa

U galeriji Monolog u Beogradu otvorena je izložba "Godar Bardo" irske umetnice Džin Karen, kojom je počeo ovogodišnji Beogradski Irski Festival. Izložba će trajati do 5. aprila.

Džin Karen je na izložbi predstavila 13 originalnih, ručno izrađenih printova nastalih iz kadrova filma "Prezir", remek-dela Žan-Lika Godara iz 1963. godine. 

Ovaj projekat realizovan je uz podršku Brižit Bardo, StudioCanala i samog Godara, otvarajući novo viđenje ovog filmskog klasika kroz umetničku intervenciju. 

Radovi su prvi put predstavljeni u "The Horse" galeriji u Dablinu, odakle su stigli u Beograd.

Otvaranju je prisustvovala i umetnica koja je govorila šta je inspirisalo da tema njenih radova budu kadrovi iz filma "Prezir".

profimedia

 

"Interesovala me je tema filma, kreativna i seksualna sloboda. Takođe inspirisale su me boje u filmu, snažna crvena, čista žuta, sveža plava. To je zanimljiva paleta boja za rad. Sa druge strane Brižit Bardo je muza, izuzetno moćna žena i glumica, kao i njen lik u filmu. Negativ filma sam zatekla u lošem stanju i drago mi je da imamo inicijativu i da je film 'Prezir' restaurisan" kazala je Karen.

Ona je jedna od retkih umetnica u svetu koja i dalje koristi specifičnu tehniku prenosa boje - i jedina koja je ovu gotovo zaboravljenu metodu postavila u osnovu svog rada. Njena reinterpretacija ključnih scena iz filma "Prezir" otvara novi pogled na ovo delo koje je promenilo estetiku kinematografije. 

Džin Karen ovim radovima omogućava publici da "Prezir" sagleda iz jedne veoma savremene perspektive. 

Kadrove koji su nekada bili trenuci na bioskopskom platnu, ona dekonstruiše i ponovo oblikuje na papiru. Na taj način ne samo da neguje nasleđe koje je film "Prezir" ostavio, već i otvara novi pogled na lik i delo slavne Brižit Bardo

"Nestabilnost slike je nešto čime se umetnica aktivno bavi. U izložbi 'Godar Bardo' njen proces u osnovi podseća na ono što svi nesvesno radimo: rastavljanje i ponovno sastavljanje zapamćene slike. Naizgled nepomične kadrove filma, zamrznute u vremenu, ona ručno rekonstruiše. Boju po boju, sloj po sloj, sve do ne nastane novi rad, koji nalikuje originalu, ali to više nije, a nije ni kopija" ističe Denis Leo Hegić, kustos galerije Monolog.

AI Preporuka

Komentari (0)

Kultura