Aja Jung: Kada imate ljude koji mogu da govore jezikom igre, onda je sve moguće
Komentari03/03/2025
-11:44

Beogradski festival igre počinje 7. marta i traje do 15. aprila u različitim prostorima u Beogradu, Novom Sadu i Subotici. Direktorka tog festivala Aja Jung najavila je tim povodom predstavu "Bejtna" koreografa iz Bejruta Omara Ražiha "koja vrlo uspešno predstavlja, ne samo najbolju igru četiri izuzetna koreografa sa četiri strane sveta, već i autentičnu muziku Bliskog istoka".
"Na kraju i poseban gastronomski užitak, zato što se tokom predstave priprema večera. Komad je poziv u nečiji dom, otvorena širom vrata i jedna vrsta potvrde da, kada imate ljude koji mogu da govore jezikom igre, muzike i kada imate moment okupljanja oko stola, onda je sve moguće", ocenila je Jung, dodavši da predstava "najbolje odgovara ovom trenutku koji u globalnom smislu nije nimalo jednostavan".
Direktorka BFI najavila je i trupu "Vertigo" iz Izraela, autorke Noe Verthajm.
"Meni se to učinilo kao dve divne teme. Naime, Verthajm govori o nadi, o svetlosti. A onda sam pomislila koliko je ovo vreme surovo da zapravo ne možete staviti dve predstave, koje dolaze iz Beiruta i Tel Aviva u okviru jednog festivala", priznala je Jung.
Pošto je pozvala Ražiha i Verthajm, "dobila je isti odgovor - ukoliko govorimo jezikom naše umetnosti, za nas nema problema".
"Tako da je odatle možda i taj slogan 'We Speak Dance', odnosno mi govorimo jezikom igre koji se, deluje mi, vrlo dobro uklapa", istakla je Jung.
Povratak festivala na scenu Sava Centra
Prema njenim rečima, gostovanje baletskog umetnika Roberta Bolea 16. marta predstavljaće povratak BFI na veliku scenu Sava Centra, "tamo gde je festival i počeo i možda predstavio neke od najznačajnijih trupa i autora našeg vremena".
Tanjug/Strahinja Aćimović
Jung je naglasila da uz Bolea dolaze i njegovi prijatelji "baletske zvezde", poput Nikolete Mani i Timofeja Andrijašenka, dok je dolazak Tanc teatra Pine Bauš "bio nedosanjeni san".
"Čini mi se da se sada dešava u možda najboljoj formi, a to je dolazak Borisa Šarmaca, aktuelnog direktora trupe, koju nam je u nasledstvo ostavila Bauš. Njegov solo 'Pospanost' je možda i najbolja tačka na 22. ediciju BFI", navela je direktorka.
Naglasivši da se ovakav "festival pravi po godinu ili dve godine unapred", Jung je dodala da "trupe poput Sabura Tešigavare iz Tokija ili Šona Parkera iz Australije, ne može prosto da se planira od danas do sutra".
Festival podrazumeva nabavku 300 avio karata, mnogo kamiona i šlepera koji treba da donesu scenografije i dekore, o čemu se brine kompleksna organizacija, odnosno mali tim od tri, četiri žene.
"Tako da ne znam šta čini festival dobrim. Možda je to posvećenost, odgovornost prema publici, možda trka koju trčimo da bi ostali u porodici najboljih festivala u Evropi i u svetu", navela je Jung.
Podsetivši da je u Njujorku 22. februara održana premijera dokumentarnog filma o BFI, ona je dodala da je "zaista zavredio izuzetnu pažnju, ne samo kolega i trupa iz Amerike, već i nekih institucija koje su prestižne".
"Možda kao jedna od važnih potvrda je i to što dokumentarac, kao i svi katalozi naših edicija festivalskih, završavaju u Njujorkškoj biblioteci, gde se skladišti stvaralaštvo našeg vremena i onoga što se na festivalima dešavalo", rekla je Jung.
Komentari (0)