Aktuelno iz kulture

Radost nepredvidivog: Predstava "Okruženje" Magi Maren na Beogradskom festivalu igre

Komentari

Autor: Tanjug

07/09/2021

-

17:17

Radost nepredvidivog: Predstava "Okruženje" Magi Maren na Beogradskom festivalu igre
Beogradski festival igre/Promo - Copyright Beogradski festival igre/Promo

veličina teksta

Aa Aa

Predstava "Okruženje" Kompanije Magi Maren iz Liona gostuje u sredu, 8. septembra, na velikoj sceni pozorišta Atelje 212, u okviru jesenjeg dela programa 18. izdanja Beogradskog festivala igre.

Kako je danas na konferenciji za novinare rečeno, u Beograd je stigao veliki šleper sa scenografijom, svih devet igrača su prisutni i umetnici jedva čekaju da nastupe pred srpskom publikom.

Koreografkinja Magi Maren se preko paltforme Zoom uključila u konferenciju, i odmah na početku podsetila da se njeno "Okruženje" (Umwelt), koje je nastalo 2004. godine, dugo izvodi u okviru različitih turneja, ali da je ove godine doživelo obnovu.

"Taj komad je bio velika prekretnica za mene u karijeri, jer sam do tada uglavnom radila na pokretu, a ovde je u pitanju nešto drugačije. Postojala je nit vezana za pokret, ali sam ovde pristupila ne toliko koreografiji, koliko režiji. Odnosno, ovde je režija bila gotovo kinematografska, kao jedan vid montaže", istakla je Maren.

Nismo stvoreni jednom i zauvek

Inspiraciju za "Okruženje" pronašla je u knjizi Žila Deleza o čuvenom filozofu Spinozi, te joj je bilo zanimljvo da čita delo jednog filozofa o drugom kolegi.

"U ovom trenutku smo ovde. Popisujemo ono što je moguće. Poigravamo se mogućim, a ne postižemo isto. Idemo do iscrpljenja mogućnosti. Iscrpljenje kojim se odriče svaki redosled prioriteta i bilo kakva organizacija smisla ili značenja. Ne preferiramo jedno u odnosu na drugo. Ne ostvarujemo ništa više, iako nastavljamo da nižemo dostignuća. Baš zato što ne prestajemo da imamo želju za životom, a ne samo rođenjem, za eksperimentisanjem, a ne samo posmatranjem, mi izdvajamo sami sebe iz složenosti. Tako da složenost postaje višestrukost, koja se sastoji od iscrpljenja onoga što je moguće. Daje ritam", opisala je ovim rečima, između ostalog, komad koreografkinja.

Igrački komad "Okruženje", iako je na repertoaru već 17 godina, na samom početku nije dobro primljen, jer je publika, prema rečima Maren, očekivala standardnu predstavu o telima u pokretu, ali ovo scensko delo nije o tome.

Beogradski festival igre/Promo

Predstva "Okruženje" 8. septembra u 20 sati na sceni Ateljea 212

"Predstavu smo tokom 2020. godine usled pandemije igrali bez publike, snimali za onlajn prenos, i zato kod vas dolazimo nakon duže pauze da igramo uživo, tako da jedva čekamo reakciju publike u Beogradu", navela je agentica Marion Gouan.

Karijera Magi Maren poičela je 1974. godine kad je bila igračica u školi slavnog umetnika Morisa Bežara, koreografa i operskog reditelja, koji je vodio Bežarov balet Lozane u Švajcarskoj.

U toj kompaniji Maren se oprobala i kao koreograf, dobila je prvu nagradu 1978, da bi 1984. godine osnovala upravo svoju aktuelnu kompaniju. Bila je stalni koreograf Baleta Opere u Lionu, sarađivala je često i sa Holandskim nacionalnim baletom i Baletom Opere u Parizu.

Do sada je u svojoj veoma produktivnoj karijeri realizovala više od 50 predstava, koje su većim delom veoma mudre, osvešćene, aktuelne, pre svega izrazito angažovane.

Preporuka za vas

Komentari (0)

Kultura

Najskuplja voćka u istoriji: Kontroverzna instalacija sa bananom zalepljenom za zid prodata za preko šest miliona dolara
Aktuelno iz kulture

Najskuplja voćka u istoriji: Kontroverzna instalacija sa bananom zalepljenom za zid prodata za preko šest miliona dolara

Konceptualno delo Mauricija Katelana kupio je kineski investitor u kriptovalute Džastin San za četiri puta veći iznos od procenjenog.

21/11/2024

10:43

pročitaj celu vest
"Virdžina" u novom ruhu: Digitalno restauriran kultni film Srđana Karanovića o devojčici koja je odrastala kao dečak