Deset filmova koje nikada nećemo videti: Neostvarene želje kultnih reditelja
Komentari29/08/2021
-08:07
Kventin Tarantino imao je ideju da snimi film koji prethodi "Petparačkim pričama", Sodebrerg je sanjao o projektu o Leni Rifenštal, a Silvester Stalone je uporno pokušavao da ekranizuje život Edgara Alana Poa. Čak su i jedan Spilberg, Kjubrik i Skorseze ostali bez ostvarenih želja.
Avetinjski vojnici
Režija: Stiven Spilberg
Uspešna saradnja Stivena Spilberga i Toma Kruza, ovekovečena u naučno-fantastičnim ostvarenjima "Suvišni izveštaj" (2002) i "Rat svetova" (2005), zamalo da je zaživela i na trećem projektu, dramskom trileru "Ghost Soldiers" smeštenom u doba Drugog svetskog rata.
Reč je o adaptaciji istoimene knjige Hamptona Sajdsa o američkim vojnicima koji su preživeli trogodišnji marš smrti od Filipina do Japana i završili u zarobljeničkom logoru. Reditelj i glumac planirali su da film snime odmah posle "Suvišnog izveštaja", ali su se "Uhvati me ako možeš" i "Rat svetova" probili na vrh spiska prioriteta u Spilbergovom notesu, pa su "Avetinjski vojnici" odloženi, kako se čini, zauvek.
Film o Džekiju Robinsonu
Režija: Spajk Li
Spajk Li je obradovao mnoge filmofile u pandemijskoj 2020. kada im je poklonio kompletan scenario za svoju nikad snimljenu biografsku dramu o ikoni bejzbola Džekiju Robinsonu (1919-1972), zasnovanu na Džekijevoj autobiografiji "I Never Had It Made".
"Svi smo imali pregršt vremena da razmišljamo o stvarima, o životu, o tome šta se desilo a šta se nije desilo. Ja sam počeo da razmišljam o jednom od svojih nedosanjanih snova", rekao je Li prilikom svečanog otkrivanja scenarija.
"Napisao sam scenario o Robinsonu. Hteo sam da ga igra Denzel, ali Denzel je rekao da je mator za ulogu. I sada sam ga skinuo sa tavana i podeliću ga sa vama. Reč je o petoj verziji iz 1996. Ne brinite ako ne volite bejzbol ili sport uopšte. Ovo je divna američka priča. Nadam se da ćete uživati. Ako i ne uživate, nikom ništa", poručio je reditelj.
Double V Vega
Režija: Kventin Tarantino
Nakon munjevitog uspeha "Petparačkih priča" (1994), Kventin Tarantino je razmišljao o filmu koja bi im prethodio, a gde bismo prvi put zajedno videli braću Vinsenta Vegu (Džon Travolta) iz "Petparačkih priča" i Vika Vegu (Majkl Medsen) iz "Uličnih pasa", Kventinovog rediteljskog prvenca.
"Jedina stvar koju sam znao bila je premisa. Priča bi se dešavala u Amsterdamu, gde je Vinsent dve godine vodio klub svog bosa Marselasa Volasa. U nekom trenutku svratio bi mu Vik u posetu. Film bi se fokusirao na njihov zajednički vikend. Šta im se tačno desilo ili u kakvu su nevolju upali, tako daleko nikada nisam otišao", rekao je Tarantino u jednom intervjuu ove godine.
Inače, reditelj je poznat po tome što uporno najavljuje neke filmove a onda ih godinama kasnije samo odbaci. Slično je bilo i sa "Killer Crow", pričom koja je prvobitno bila deo ogromnog scenarija za "Prokletnike", o vodu tamnoputih vojnika na koje nailazi poručnik Aldo Rejn (Bred Pit). "Killer Crows" je trebalo da prati ovaj vod koji je krenuo u misiju osvete prema svojim belcima oficirima zlostavljačima.
Film o Edgaru Alanu Pou
Režija: Silvester Stalone
Silvester Stalone je skoro 25 godina pokušavao da snimi film o američkom pesniku Edgaru Alanu Pou (1809-1849).
"Facinira me što je Po bio pravi ikonoklasta. Njegova priča je namenjena svakom mladom muškarcu ili ženi koji sebe vide van konvencija ili koje su drugi odbacili kao ekscentrične i čudake... Ni Po nije bio prihvaćen. Njegova dela bila su previše mračna za ukus većine ali je on mnogo doprineo razvitku žanra moderne misterije. Bio je i jedan od najboljnih kriptologa; malo koju šifru nije mogao da provali. Bio je, naprosto, izvanredan tip", rekao je jednom prilikom Stalone.
Prvobitno je sebi bio namenio glavnu ulogu ali ju je kasnije ponudio Robertu Dauniju Džunioru.
"Mora biti Dauni, napisao sam je za njega. Ili bih je mogao preraditi za Depa. Poa mora igrati neki veoma poseban glumac, poput njih", tvrdio je.
Projekat je stigao dotle da je Dauni pročitao scenario i u jednom intervjuu 2009. rekao da je oduševljen pričom. Deset godina kasnije, Stalone nije ni korak bliži realizaciji.
Dino
Režija: Martin Skorseze
Martin Skorseze je dugo želeo da snimi film o Dinu Marinu. Još 1992. je otkupio prava na knjigu "Dino" Nika Tošesa i angažovao svog čestog saradnika Nikolasa Pileđija (Dobri momci, Kazino) da napiše scenario. Pričalo se da je bio spreman da za glavnog glumca angažuje Toma Henksa, da je hteo da Džon Travolt igra Frenka Sinatru, a da je za sporedne uloge planirao Hjua Granta, Adama Sendlera i Džima Kerija.
Pregovori sa studijom "Vorner bros" oko tajminga i budžeta neprestano su odgađali snimanje, pa je Skorseze uzeo da snima "Bande Njujorka". Bila je to duga produkcija i kada je Skorseze završio sa "Bandama" studio je već odbacio ideju za film o Dinu.
U planinama ludila
Režija: Giljermo del Toro
Meksički reditelj Giljermo del Toro, Oskarom nagrađen za "Oblik vode", ima nekoliko neostvarenih želja, ali možda je od svih za fanove najtužnije to što nikada nije ekranizovao novelu Hauarda Lavkrafta "U planinama ludila" (At the Mountains of Madness).
Priča na granici horora i naučne fikcije o ekspediciji biologa u potrazi za fosilima na Antarktiku ušla je u početnu fazu razvoja u "Juniverzalu", čak su se i neka velika imena zainteresovala da učestvuju kao producenti, poput Džejmsa Kamerona i Toma Kruza. Međutim, neslaganje oko ključnih kreativnih pitanja zapečatilo je sudbinu filma.
"Mislili smo da imamo odličnu, sigurnu stvar. Budžet je bio 150 miliona dolara, Kameron i Kruz su bili producenti, ILM je radio efekte, imali smo umetničku viziju, koncept, sve. Bio sam ubeđen da bi jedan visokobudžetni horor odlično prošao", kazao je jednom prilikom Del Toro i onda pojasnio da je došlo do raskoraka u stavovima.
"Studio nije mislio kao ja. Oznaka R (zabranjena za gledaoce mlađe od 17) je filmu zapečatila sudbinu. Da sam rekao da bi mogao da prođe kao PG-13 (zabranjeno za mlađe od 12), možda bi i dobio zeleno svetlo... trebalo je da slažem, ali nisam, previše sam pošten", reči su Del Tora.
Napoleon
Režija: Stenli Kjubrik
Jedan od najvećih reditelja svih vremena, Stenli Kjubrik, zamalo nije snimio film o jednom od najpoznatijih političara i vojskovođa na svetu. Kljubrik je u svojoj biblioteci posedovao preko 270 knjiga o Napoleonu i proveo je godine na proučavanju njegovog lika i dela.
Film "Napoleon" trebalo je da bude njegov sledeći projekat posle "2001: Odiseje u svemiru" (1968); čak je napisao i scenario na 148 strana. Međutim, nije uspeo da ubedi studio MGM da podrži projekat, pa je umesto toga snimio "Paklenu pomorandžu" 1971.
20.000 milja pod morem
Režija: Dejvid Finčer
Jedan od najčuvenijih nesnimljenih projekata je adaptacija klasika Žila Verna iz 1870. godine o avanturama na podmornici "Nautilus".
Dejvid Finčer je radio na ovom 3D projektu sa "Diznijem", imao je već odabrane lokacije i odobren ogroman budžet a onda je sve palo u vodu jer reditelj i studio nisu mogli da se dogovore oko glumačke podele. Finčer je, navodno, hteo Breda Pita, Vila Smita ili Čeninga Tejtuma za glavnu ulogu, dok je "Dizni" bio nepopustljiv i tražio je Krisa Hemsvorta.
"Odobreno nam je 200 miliona dolara, ali sve producentske kuće imaju korporativnu kulturu i korporativne strepnje. Kada smo zajedno prošli listu glumaca koje bismo angažovali za različite uloge, kada smo prošli jedno ili dva imena kojima su bili zadovoljni, odjednom, pravljenje filma po toj ceni je preraslo u nekakav bizarni poduhvat pronalaženja formule: koja tačno tri glumačka imena bi trebalo da protrljate jedno o drugo da biste dobili platinu?", izjavio je reditelj 2014.
Sem neslaganja oko kastinga, jedan od razloga za napuštanje projekta verovatno su bili i veliki neuspesi dva "Diznijeva" ambiciozna projekta i to dve godine zaredom: "Džona Kartera" (2012) i "Usamljenog rendžera" (2013).
Film o Leni Rifenštal
Režija: Stiven Soderberg
Reditelj Stiven Soderberg i scenarista Skot Z. Berns sarađivali su na filmovima "Doušnik", "Zaraza" i nedavno na "Perionici", a jedno vreme su radili i na pripremama za potencijalno kontroverzno ostvarenje o nemačkoj rediteljki Leni Rifenštal (1902-2003).
Plan je bio da se autorka nacističkog propagandnog filma "Trijumf volje" prikaže kao napaćena umetnica koju su Adolf Hitler i Jozef Gebels maltretirali do krajnjih granica. Međutim, Soderberg i Berns su shvatili da hodaju po ivici pa su na kraju odustali od scenarija i umesto toga snimili triler o epidemiji, "Zaraza" (2011), koji je ponovo postao popularan 2020. zahvaljujući virusu korona.
Supermen je živ
Režija: Tim Barton
Zbog uglednih imena nezavisne kinematografije vezanih za ovaj tobožnji film o Supermenu (pod nazivom "Superman Lives"), o ovom projektu se i dalje priča, ali sve što je od filma do danas ostalo je snimak Nikolasa Kejdža u legendarnom odelu.
Tim Barton trebalo je da režira, a pomenuti Kejdž da igra superjunaka u filmu čiji je koscenarista bio Kevin Smit. Projekat je na kraju bačen u đubre, ali pre nego što je studio na njega spiskao 30 miliona dolara.
Komentari (0)