Berlinski kolektiv Jazzanova stiže u Beograd: Svaka pesma na albumu "In Between" je svedočanstvo našeg putovanja
Komentari01/04/2025
-10:34
Musicology Sessions koncertni serijal u Beograd dovodi eklektični nemački kolektiv – Jazzanova koji će nastupiti 11. aprila u klubu BitefArtCafe.
Jazzanova se vraća na Musicology Sessions posle više od sedam godina i donosi donosi sofisticirani zvuk fjužn i elektronskog džeza koji će oduševiti sve ljubitelje elektro muzike.
Jedina konstanta ovog eklektičnog sastava iz Berlina jeste promena i sve progresivniji zvuk.
Jazzanova već skoro tri decenije redefiniše modernu muziku pomoću autentične mešavine zamršenih ritmova i kreativnosti koja ukršta žanrove. Od kluba, preko studija do festivalske scene, ovaj kolektiv je izgradio nasleđe nezaboravnih nastupa.
Grupu su formirali Aleksander Bark, Klas Briler, Jirgen von Knoblauh, Roskov Krečman, Stefan Lajseing i Aksel Rajnemer. Nastali su još 1995. kao moderna džez i chill-out" grupa, sa jakim uticajem latino džeza.
Od osnivanja Jazzanova nikad nije imala jasno utemeljen put – uvek je bila u stanju "postajanja". Nastupali su kao DJ kolektiv, produkcijska kuća, radio programeri i muzički kustosi - uvek su jednom nogom kročili u klupsku kulturu, a drugom u nastupe uživo.
Ponovno snimanje debi albuma In Between iz 2002. godine nakon 22 godine je imalo veoma specifičan i redak pristup – potpuno analognu "AAA" produkciju. Svaki korak, od snimanja do miksa i mastera, urađen je pomoću analogne opreme, što je očuvalo bogatu toplinu i autentičnost originala.
"Trenutak kada je objavljen album 'In Between' 2002. godine obeležio je ne samo Jazzanovu, već je predstavio i zvuk koji je spojio džez, soul, elektroniku i razbijeni ritam. Dve decenije kasnije, ponovo smo posetili ovu prekretnicu sa Jazzanova Live bendom, grupom koja je na turneji po svetu već 15 godina, toliko dugo pružamo publici svoju dinamičnu mešavinu preciznosti i improvizacije", rekao je Stefan, član prve postave Jazzanove.
Promo/Marko Obradović
"Ovaj album, snimljen u poznatom 'Little Big Beat Studios' u Lihtenštajnu, iznova kroji album 'In Between', spajajući originalni etos zasnovan na semplovima sa sirovom energijom i spontanošću sviranja uživo. Svaka numera je svedočanstvo našeg putovanja – odražava i gde smo bili i kreativnu evoluciju koja nas tera da idemo napred i da se razvijamo", dodaje on.
Kada bi vaša muzika opisivala grad ili mesto koje bi to mesto bilo i zbog čega?
Možda Berlin (ok, mi smo odatle), ili Pariz, ili bilo koji drugi evropski grad koji ima i staro i novo – drevnost i modernost koji se međusobno komplementiraju, gde staro inspiriše novo!
Šta smatrate najvećim izazovom i prednošću u stvaranju muzike u grupi, posebno kada se radi o mnoštvu članova?
Najveća prednost je što možete da pokupite kreativnost i ideje većeg broja ljudi, nasuprot jednom čoveku, a sa druge strane je izazov to što ta brojnost može predstavljati prepreku kada se ne slažemo oko nečega.
Ko ili šta je inspirisalo vašu muziku, a neočekivano je, odnosno publika možda nije uočila uticaj?
Promo/Marko Obradović
Dosta stare američke i britanske narodne muzike iz šezdesetih i sedamdesetih godina, što mnogi ne bi očekivali.
Sa toliko dugom istorijom kolaboracija, da li postoje izvođači sa kojima i dalje niste ostvarili saradnju, a voleli biste? Kako bi ta saradnja izgledala?
Možda Horas Silver, a znate da nikad ne možete pretpostaviti šta će se desiti kad započneš rad na pesmi, pogotovo kada radiš sa vrlo ostvarenim izvođačem, radiš sa onim što ti se pruži.
Kada biste pravili plejlistu za idealno veče, koja bi bila prva numera na njoj?
"Could Heaven Ever Be Like This" od Idrisa Muhamada. Savršen je spoj diska, džeza i soula. Tako da ne postoji situacija u kojoj ova pesma ne bi poboljšala svačije raspoloženje.
Komentari (0)