Aktuelno iz kulture

Italijanski umetnik Stefano Benaco u Beogradu: "Fotografisao sam brodske olupine kao simbole života"

Komentari

Autor: Tanjug

19/06/2024

-

16:56

Italijanski umetnik Stefano Benaco u Beogradu: "Fotografisao sam brodske olupine kao simbole života"
Italijanski umetnik Stefano Benaco u Beogradu: "Fotografisao sam brodske olupine kao simbole života" - Copyright Tanjug/Strahinja Aćimović

veličina teksta

Aa Aa

Fotograf i maketar Stefano Benaco autor je izložbe "Dužnost sećanja: Arhitektonske makete; nasukane olupine: fotografije i slike“, koja će biti sutra završena u Italijanskom institutu za kulturu.

Benaco je rekao Tanjugu da je neobično da se okupe dva umetnika, kao što su on i njegov prijatelj slikar Tonino Maurici i stvore sinergiju kako bi predstavili iste predmete ali sa različitim osećajem.

Izložba otvorena u Italijanskom institutu za kulturu od 20. maja do 20. juna, predstavila je s jedne strane 22 makete istorijskih zdanja, poput rimskog Koloseuma i katedrale Notrdam u Parizu.

Tanjug/Strahinja Aćimović

 

Umetnik je u drvetu, kartonu i rezini radio makete zdanja među kojima su i Hram Svetog Save i kula Gardoš, jer je hteo da ponudi "Beograđanima i neke stvari koje znaju veoma dobro". 

Pored toga, izložba je donela i 23 Benacovu fotografiju brodskih olupina nasukanih širom sveta, na osnovu kojih je Mauricio uradio svoje slike.

Počevši da plovi od 14 godine po Sredozemlju, Atlantiku i Pacifiku, on je smatrao da je važno prikazati kakav je život na moru i stoga ja napisao nekoliko knjiga o mornarima.

Tanjug/Strahinja Aćimović

 

Potom je došao na ideju da radi fotografije nasukanih brodskih olupina, jer smatra da su to "simboli života, a ne smrti".

"Ponekad me pitaju za 'TItanik'. Ne, to je simbol smrti, jer je 1.300 ljudi umrlo. Olupine su odradile svoj posao, dovele su posede kući. Sada samo odmaraju tamo, kao stari auto koji ima svoju istoriju", naglasio je Benaco.

Proputovavši 25 zemalja u Africi, Evropi, Severnoj u Južnoj Americi i Australiji, autor je fotografisao ukupno 450 olupina.

"Isti predmet, istu olupinu ja vidim kao fotograf, a Tonino kao slikar, i to je postavljeno jedno pored drugog. Zanimljivo je videti reakciju posetilaca koji nisu navikli da isti predmet ima dva tumačenja i umetnika", naveo je Benaco.

Tanjug/Strahinja Aćimović

 

Govoreći o nazivu izložbe "Dužnost sećanja", naveo je da je to važna obaveza prema arhitektama i graditeljima predstavljenih crkava, sinagoga, džamija i drugih zdanja, ali i brodova.

"Kad imate 20 godina ne razmišljate mnogo o dužnosti sećanja, ali kad dođete u određeno doba shvatite da je to važno", istakao je Benaco.

Prema njegovim rečima, makete pokazuju ono što posetioci tih zdanja ponekad ne vide. 

"Kad gledate Hram Svetog Save sa ulaza, ne vidite koliko je veličanstven, kao kad gledate odozgo", primetio je umetnik.

Tanjug/Strahinja Aćimović

 

Među arhitektonskim maketama zdanja poput Konstantinovog slavoluka i Bazilike Svetog Petra u Rimu, Sofijske sinagoge ili Kastela Del Monte na jugu Italije, a Benaco je naveo da je za svaku potrebno oko dva meseca rada.

"Vidim i zaljubim se u neko zdanje. To su žive stvari. Crkva je živa, nije samo zgrada. U slučaju hrama Svetog Save, video sam ga i znao da mogu napraviti maketu, pa sam to i uradio", objasnio je Benaco.

Izložbu prate katalozi maketa i slika i fotografija, a umetnik je istakao zahvalnost ambasadoru Italije Luki Goriju, direktoru Italijanskog instituta Robertu Ćinkoti, Dušanu Triundiću na planovima zdanja, i drugima.

Komentari (0)

Kultura