Aktuelno iz kulture

Dragan Bjelogrlić: Imamo zanimljive serije, ali nemaju gde da se prikažu

Komentari

Autor: Tanjug

04/03/2024

-

10:07

Dragan Bjelogrlić: Imamo zanimljive serije, ali nemaju gde da se prikažu
Dragan Bjelogrlić: Imamo zanimljive serije, ali nemaju gde da se prikažu - Copyright Tanjug/Jadranka Ilić

veličina teksta

Aa Aa

Domaći fiimovi su u Srbiji uvek bili mnogo gledaniji od stranih, nijedan svetski hit ne može da se približi domaćem, što potvrđuje i  "Toma" koji je bio višestruko gledaniji i od najgledanijeg holivudskog, rekao je glumac i reditelj Dragan Bjelogrlić na panelu "Kreativna industrija u Srbiji - Most ka uspehu" koji je održan sinoć na Kopaonik biznis forumu.

"Film 'Toma' gledao je 1,1 milion gledalaca, a najgledaniji strani film - holivudski 'Avatar' 300.000 ljudi. Isto je sa serijama, imamo publiku koja voli domaće glumce, domaću temu, domaću kreativnost", rekao je Bjelogrlić.

Domaća produkcija je i dalje superiorna nad stranom, ocenio je Bjelgorlić na panelu, na kojem su govorili i producent Milena Trobožić Garfild i direktor hrvatskog Weekend media festivala Tomo Ricov.

Bjelgorlić je ocenio da je srpska kreatnivna industrija - filmska tv produkcija, dosta zanimljiva i dosta intenzivna. Dodao je da je Srbija, što se tiče same produkcije i kvantiteta, bili u samom vrhu istočne Evrope.

''Imamo zanimljive serije, ali nemaju gde da se prikažu'', rekao je on i nalgasio da treba da se držimo regiona, jer on je osnov.

Tanjug/Jadranka Ilić

 

Dodao je da mu je prosto neverovatno da nismo uspeli da se približimo Bugarima, Rumunima i Grcima, s obzirom da delimo mnoge zajedničke stvari od svakodnevice do istorije.

Na skupu je bilo reči i o AI i algoritmu koji kreira ukus publike, nameće joj šta treba da pogleda, a Bjelogrlić je ocenio da Netfliks poslednjih godina nije napravio napredak jer se rukovodi algoritmom šta publika želi, a ne onoga što bi bilo novo, što je inovativno i drugačije. 

Reditelj je izrazio zabrinutost da bi na taj najčin veštačka inteligencija mogla da ubije kreativnost.
"Do pre deset godina imali smo brojne dobre serije, a poslednjh godina samo jednu", rekao je Bjelogrlić.

Kako bi publika imala kvalitetan sadržaj važno je da kreativna industrija ne padne u šake veštačke inteligencije koja bi samo kopirala već postojeće formate iz filmova i serija, kazao je on, dok je Ricov podsetio da AI čoveku govori šta bi trebalo da gleda.

"Ali kod AI postoji jedna dobra stvar, a to je ta što ona ne može biti kreativna, ne može prozivesti nešto na način koji će promeniti i pomeriti stvari, to što ne može biti kreativna je zrnce spasa, da nećemo biti zombiji i roboti", rekao je Ricov.

Bjelogrlić koji je podsetio da je smisao umetnika da širi vidike, razbija predrasude, predstavlja društvene probleme i pojave, ali i da obrazuje, kao dobro ocenio je to što se u trci za Oskara nalazi nekoliko evropskih filmova, što znači da se Holivud otvara. 

Preporuka za vas

Komentari (0)

Kultura

Najskuplja voćka u istoriji: Kontroverzna instalacija sa bananom zalepljenom za zid prodata za preko šest miliona dolara
Aktuelno iz kulture

Najskuplja voćka u istoriji: Kontroverzna instalacija sa bananom zalepljenom za zid prodata za preko šest miliona dolara

Konceptualno delo Mauricija Katelana kupio je kineski investitor u kriptovalute Džastin San za četiri puta veći iznos od procenjenog.

21/11/2024

10:43

pročitaj celu vest
"Virdžina" u novom ruhu: Digitalno restauriran kultni film Srđana Karanovića o devojčici koja je odrastala kao dečak