Briselske vesti

Nema sna za stanovnike oko Briselskog aerodroma: Neslaganje vlade i zdravstvenih stučnjaka zbog buke koju prave avioni

Komentari

Autor: Tanjug

10/05/2024

-

11:58

Nema sna za stanovnike oko Briselskog aerodroma: Neslaganje vlade i zdravstvenih stučnjaka zbog buke koju prave avioni
profimedia - Copyright profimedia

veličina teksta

Aa Aa

Oko 160.000 stanovnika oblasti oko Briselskog aerodroma izloženo je povećanom nivou buke tokom noći, što dovodi do poremećaja spavanja, teškoća u učenju, visokog krvnog pritiska i depresije, navodi se u izveštaju belgijskog Visokog zdravstenog saveta.

Flamanska regionalna vlada obnovila je ekološku dozvolu za aerodrom u martu, a nova dozvola ne uključuje nikakva ograničenja za noćne letove tokom nedelje, ali postepeno uvodi šemu ''tihe vikend noći", prenosi Politico.

Ovaj potez je izazvao negodovanje među političarima, a Zdravstveni savet je podržao poziv na zabranu noćnih letova.

Briselski aerodrom su u 2023. godini između 23 sata i 6 sati ujutru koristila 16.284 aviona, od kojih su većina kargo letovi, koji se obavljaju starijim i bučnim avionima, navodi Politico.

U skladu sa ovim podacima, Zdravstveni savet je preporučio potpunu zabranu sletanja i poletanja između 23 sata i sedam ujutru, kako bi stanovnici imali sedam ili osam sati bez avionske buke.

Šema "tihih večeri" bi stupila na snagu u leto 2025. godine, kada bi samo avionima koji proizvode manje buke bilo dozvoljeno da sleću između 1 sat posle ponoći i 5 sati ujutro od subote do ponedeljka.

Kako su naveli zdravstveni stručnjaci u izveštaju, ograničenja koja se završavaju pre sedam ujutru nisu efikasna jer je ''san manje dubok u ranim jutarnjim satima, a letovi koji se odvijaju u to doba dana imaju značajan uticaj na percepciju kvaliteta sna, budući da se ljudi lakše bude".

Belgijski ministar zdravlja Frank Vandenbruk, koji je inicirao studiju buke 2022. godine, pozvao je na smanjenje broja letova.

Tanjug/AP/Carolyn Kaster

 

''Zalažem se za postepeno, realno i sistematsko smanjenje broja noćnih letova, pri čemu se prvo zaustavljaju letovi sa najbučnijim avionima. Noću morate pustiti ljude da spavaju'', rekao je on.

Stručnjaci ipak veruju da šema neće biti primenjena u bliskoj budućnosti, pošto bi umanjila ekonomsku dobit aerodroma.

Belgijski premijer Aleksandar De Kro izjavio je da je Briselski aerodrom drugi najveći pokretač rasta nacionalne ekonomije posle Antverpena, sa 64.000 direktnih i indirektnih radnih mesta.

''To je dva procenta našeg BDP-a. Više od 350 kompanija je povezano sa ovom lokacijom", rekao je De Kro.

Preporuka za vas

Komentari (0)

Evropa