Privreda

Žig kvaliteta za više od 700 domaćih proizvoda - koja je procedura za dobijanje oznake "Čuvarkuća"

Komentari

Autor: Euronews Srbija

28/11/2021

-

11:56

Žig kvaliteta za više od 700 domaćih proizvoda - koja je procedura za dobijanje oznake "Čuvarkuća"
Žig kvaliteta za više od 700 domaćih proizvoda - koja je procedura za dobijanje oznake "Čuvarkuća" - Copyright Tanjug/Rade Prelić

veličina teksta

Aa Aa

Više do 700 proizvoda iz prehrambene proizvodnje u Srbiji nosi oznaku "Čuvarkuća" koji garantuje da je on, ne samo stvoren u našoj zemlji, već da je rezultat kvalitetne proizvodnje, jedinstvenih ideja i inovacija, kao i obrade domaćih sirovina najvišeg kvaliteta. Sekretar udruženja za biljnu proizvodnu i prehrambenu industriju u PKS Aleksandar Bogunović kaže da se za dobijanje prava na korišćenje žiga proizvođači mogu prijaviti na sajtu PKS. Potrebna dokumentacija se podnosi elektronskim putem, nakon čega posebna služba PKS ispituje način proizvodnje i kvalitet proizvoda.

"Tehnička komisija proverava kvalitet proizvoda u odnosu na onaj koji je propisan, a proizvodi nosioci žiga se razlikuju od ostalih prehrambenih proizvoda, po funkcionalnosti, nutritivnoj vrednosti i inovativnosti. Za dobijanje žiga je neophodno da se ispune ekološki standardi i da se proverava da li podnosilac zahteva ispunjava propisane standarde u tom domenu . Dodatno se boduje ako proizvod ispunjava standarde za inostrana tržišta", objasnio je Bogunović.

On je istakao da konačnu odluku ko dobija pravo za korišćenje žiga, donosi Savet "Čuvarkuća", koji čine eminentni stručnjaci i dekani fakulteta. Objasnio je da podnosilac zahteva kada dobije pravo na žig, zaključuje ugovor sa Komorom i ima pravo da naredne tri godine njegov proizvod nosi ovu oznaku, koja je garant za izvestan kvalitet i autentičnost. Bogunović je rekao da PKS radi na promociji ovih proizvoda kroz bilborde, sajmove, akcije i manifestacije, kako bi se njihova prodaja podigla na viši nivo i u zemlji i u inostranstvu.

"Sva sredstva koja se dobijaju za korišćenje prava isključivo se koriste za promociju i brendiranje proizvoda, kako bi se bolje kotirali na prodajnom tržištu. Plan je da promocije domaćih proizvoda počnu i u inostranstvu. Oko 75 odsto prihoda od ovih proizvoda ostaje u budžetu Srbije. Velika prednost u odnosu na ostale prehrambene proizvode na svetskom tržištu, je što su "Čuvarkuća" proizvodi organski i nisu genetski modifikovani", rekao je Bogunović.

Akcija PKS "Stvarano u Srbiji" je usmerena na podršku domaćim proizvodima i proizvođačima, kao i na jačanje svesti potrošača o značaju kupovine domaćih proizvoda, dok žig "Čuvarkća" predstavlja potvrdu da je reč o robi vrhunskog kvaliteta, domaće proizvodnje i bez GMO.

Preporuka za vas

Komentari (0)

Biznis