Birokratija i građani protiv kompanije "Tesla" - kasni izgradnja prve evropske fabrike električnih automobila
Komentari22/06/2021
-21:36
Sledeći četvrtak, 1. jul, trebao je da bude "Teslin" dan proslave - otvaranje, kako su je sami nazvali, gigafabrike u mirnoj nemačkoj opštini Grinhajde kod Berlina, ali zahvaljujući žestokom otporu aktivista za zaštitu okoline, birokratiji i prilagođavanju planiranja potpuno je nejasno kada će prva vozila sići s proizvodne trake prve evropske fabrike proizvođača električnih automobila, piše portal seebiz.eu.
Kompanija "Tesla" je već pomerila očekivano otvaranje na kraj 2021. godine. Ipak, agencija za zaštitu okoline u Brandenburgu, državi u kojoj se gradi postrojenje od 5,8 milijardi evra, još nije dala konačno odobrenje - što znači da se dalje odlaganje ne može isključiti.
Priča je komplikovana, piše "SEEbiz". Kompanija "Tesla" i njen šef milijarder Ilon Mask objavili su planove za izgradnju fabrike krajem 2019. godine. Međutim, lokacija se delimično preklapa sa zaštitnom zonom pitke vode i graniči sa rezervatom prirode, što je naišlo na snažno protivljenje lokalnih stanovnika i ekoloških grupa.
Seča šume ugrozila bi retku vrstu zmije
Prošle godine je kompanija morala da zaustavi krčenje šume na tom mestu nakon što su zaštitnici okoline iz lokalne grupe "Nabu" istakli rizik koji predstavlja po retku lokalnu vrstu zmija čiji bi zimski san mogao biti narušen sečom drveća. Zmije je trebalo spasiti pre nego što je kompanija "Tesla" mogla da nastavi, ali bilo je brojnih drugih napora da se zaustavi rad na tom mestu iz ekoloških razloga.
"Hiljade hektara šume biće iskrčene kako bi se stvorila potrebna infrastruktura i stambeni prostor", rekla je Manuela Hojer, koja živi oko devet kilometara od mesta i član je lokalne kampanje koja se tome protivi.
"Izgradnja takvog postrojenja u zaštićenom području pitke vode zapravo je zločin protiv prirode", smatra ona.
Birokratija je izazvala brojne glavobolje za kompaniju "Tesla". Tako se praktični pristup kompanije postavio protiv "zloglasne nemačke birokratije".
Za sada "Tesla" radi na osnovu preliminarnih građevinskih dozvola, sa velikim fabričkim halama i objektima već izgrađenim na 740 hektara zemljišta koje je kupio za 43,4 miliona evra. Ali tek kad Brandenburška državna agencija za zaštitu okoline izda konačnu dozvolu, pogon se može otvoriti.
Prema planovima, potrebe lokacije za električnom energijom trebaju se podmiriti putem lokalnih obnovljivih izvora energije. Ali, dodavanje proizvodnje baterijskih ćelija značilo je da je kompanija trebao da prilagodi i popravi ceo projekat. Na temelju najnovije verzije, fabrika će imati kapacitet za proizvodnju 500 miliona ćelija ukupne snage 50 gigavat sati (GWh) godišnje.
Do sredine jula, građani mogu u gradskoj opštini da pregledaju otprilike 11.000 stranica "Teslinih" prijavnih dokumenata, uključujući nacrte, tabele i proračune. Kao deo postupka, svako može da uloži prigovore do 16. avgusta, pre nego što agencija za zaštitu okoline odluči da li treba održati javnu raspravu 13. septembra.
Kad su dokumenti poslednji put javno objavljeni, 2020. godine, podneto je više od 400 prigovora.
Nakon toga nisu definisani jasni rokovi. U jednom trenutku očekuje se da će agencija dati konačno odobrenje - ali niko se ne usuđuje da prognozira kada će to biti.
Komentari (0)