Pošta Srbije upozorava da prodavci iz Kine često daju pogrešne instrukcije za praćenje pošiljki
Komentari25/08/2021
-10:58
Javno preduzeće Pošta Srbije saopštilo je danas da se građani i pošte u regionu, pa i u Srbiji, ponovo susreću sa situacijama da prodavci često daju pogrešne instrukcije za praćenje pošiljaka, zbog čega kupci nemaju pravu informaciju o tome kada roba treba da im stigne iz Kine.
Oni napominju da neregistrovane poštanske pošiljke, koje su zbog niske cene i najzastupljenije, ne stižu uvek kao pošiljke iz Kine, već ih kineski trgovci često šalju preko logističkih centara širom sveta, pa se tako dešava da one u Srbiju i ostale države regiona dolaze iz Litvanije, Letonije, Turske, Solomonskih Ostrva, Holandije i drugih zemalja.
"U tom procesu, kineski operatori označavaju da je neregistrovana pošiljka stigla u zemlju odredišta čim roba napusti Kinu, odnosno logistički centar u nekoj od navedenih država, a što u većini slučajeva praktično znači da je pošiljka predata avio kompaniji na prevoz ili se nalazi u tranzitu. Pošta Srbije na svojoj teritoriji korisnicima pruža usluge bez ikakvog zastoja, a prispele pošiljke iz međunarodnog saobraćaja uručuju se primaocu odmah nakon prispeća i sprovedenih carinskih procedura, shodno naznačenim adresama primalaca", ističu u Pošti Srbije.
Oni podsećaju i da je u cilju uspostavljanja dugoročne stabilne isporuke pošiljaka iz Kine, Pošta Srbije inicirala direktne pregovore sa kineskim nacionalnim operatorom, kao i da se dodatno ubrzanje tokova internet trgovine očekuje od januara 2022. godine, najavljenim uvođenjem direktne avio linije Er Srbije za Peking.
U pošti skreću pažnju korisnicima i da broj pošiljke koji kupac može dobiti od prodavca iz Kine, a koji počinje slovnom oznakom U (drugo slovo u rasponu od A-Z) plus 9 cifara i na kraju ima kodnu oznaku zemlje porekla, nije broj za praćenje već predstavlja bar-kod oznaku, koja se unosi kako bi se obezbedilo pružanje prekograničnih carinskih najava.
"To znači da, bez obzira na prisustvo U identifikatora, a saglasno važećim međunarodnim propisima, za neregistrovane pošiljke nije predviđena opcija praćenja. Ukoliko kupci žele da prate status svojih pošiljaka, prilikom internet kupovine treba da odaberu opciju isporuke sa registrovanim praćenjem", napominju u Pošti Srbije.
Komentari (2)
Sofronije
25.08.2021 11:33
Nije istina. Postanske posiljke iz Kine i drugih (čak evropskih skladišta) dodju do Srbije i onda svaka treća ili četvrta volšebno nestane. To se dešava u poslednjih godinu i po dana, ranije nije. Turska i još neke pošte imaju bolji sistem praćenja pa ako je iz njihovih skladišta pošiljke stižu.
nbgd
25.08.2021 15:16
"Oni podsećaju i da je u cilju uspostavljanja dugoročne stabilne isporuke pošiljaka iz Kine, Pošta Srbije inicirala direktne pregovore sa kineskim nacionalnim operatorom, kao i da se dodatno ubrzanje tokova internet trgovine očekuje od januara 2022. godine, najavljenim uvođenjem direktne avio linije Er Srbije za Peking." Ova recenica mi se svidja. Nadam se da cem konacno ponovo moci jeftinije da porucujemo iz Kine online. A ovo sa pracenjem posiljaka, svako ko je porucivao iz Kine i zna da cita zna da postoje posiljke sa TRACKING i bez njega. Tracking posiljke uobicajeno imaju prvo slovo Rx a kao sto i stoji u tekstu ako je broj sa pocetnim slovom Ux takve posiljke ne mozete pratiti do kuce. A to da posiljke "nestaju" u nasoj posti je po meni samo mit. Ja sam do sada porucio preko 200 posiljaka i sve su stigle sa izuzetkom par njih koje nikada nisu dosle ili su stigle posle vise meseci zakasnjenja,