Biznis vesti

SES maksimizira veličinu publike i mogućnosti za prihod za emitere i medijske kompanije

Komentari

Autor: PR

16/09/2024

-

11:17

SES maksimizira veličinu publike i mogućnosti za prihod za emitere i medijske kompanije
SES maksimizira veličinu publike i mogućnosti za prihod za emitere i medijske kompanije - Copyright Promo/SES

veličina teksta

Aa Aa

Oblasti videa i emitovanja spadaju među najizazovnije industrije današnjice. Nove tehnologije i promene u ponašanju kada je reč o načinu na koji se video sadržaj konzumira podstiču nadmetanje za intenzivniju interakciju sa publikom i generisanje prihoda. O tome je govorio Mihai Ursoi, menadžer prodaje za Centralnoistočnu Evropu u kompaniji SES.

Kako se ponašanje vezano za konzumaciju video sadržaja menja u današnje vreme?

TV industrija je doživela enormne promene u 21. veku. Početkom 2000-ih, dok je izbor koji je potrošačima na raspolaganju uvećavan zahvaljujući povećanju broja i žanrova kanala putem pretplatničkih TV usluga, televizija je bila dostupna samo kao linearna usluga. Svako premotavanje moglo je da bude realizovano isključivo od strane potrošača korišćenjem VCR/DVR uređaja povezanih sa televizorima. 

Od tada, svedoci smo sve prisutnijeg trenda koji prioritizuje udobnost potrošača, što je posledica novih konkurentnih tehnologija (streaming, pametni telefoni, itd.). Biblioteke sadržaja su se dramatično proširile, uz mnogo veća ulaganja u produkciju, a potrošači očekuju da ovaj sadržaj bude dostupan kadgod požele da ga gledaju na bilo kom ekranu, gde god se nalazili. Takođe, publika na nivou jednog regiona očekuje sadržaj koji će odgovarati upravo tom regionu i biti na njihovom jeziku. IP standardi postaju sve važniji za potrošače, a mlađe demografske grupe preferiraju širok spektar opcija za konzumiranje sadržaja – višestruki ekrani, gledanje sadržaja u pokretu, itd.

Takođe, emiteri i medijske kompanije konstantno nastoje da poboljšaju svoju ponudu jer se ponašanje potrošača neprekidno menja. Iako je besplatna (FTA) televizija i dalje jedan od najpopularnijih načina konzumiranja sadržaja, i čak beleži rastući trend veličine publike širom sveta u poslednje vreme, postoje i drugi novi, načini gledanja televizije na tržištu. Na primer, trenutno najbrže rastući segment je FAST (Free Ad-Supported Television), koga potrošači sve više posmatraju kao besplatnu streaming alternativu osnovnoj kablovskoj televiziji. FAST ima potencijal da postane novi model besplatne televizije za masovno tržište, kombinujući širokopojasnu proliferaciju sa kuracijom/otkrivanjem sadržaja i napredovanjem u targetiranom oglašavanju. Ovo dodatno potvrđuje preferenciju gledalaca prema besplatnoj linearnoj televiziji, bilo da joj pristupaju putem streaming-a u slučaju mlađe populacije ili putem tradicionalne televizije kojoj je starija populacija i dalje lojalna.

Prema podacima kompanije Dataxis, procenjuje se da će osam od deset domaćinstava u Evropi nastaviti da gleda tradicionalnu televiziju do 2029. godine, posebno kada su u pitanju prenosi uživo, kao što su sportski događaji, koji i dalje imaju većinski udeo kada je reč o gledanosti. Za region Balkana, očekuje seda će udeo biti još veći u poređenju sa evropskim prosekom.

Da li možete da objasnite kako se video i industrija emitovanja prilagođavaju kako bi zadovoljile potrebe klijenata?

U ovom promenljivom okruženju, emiteri i medijske kompanije teže očuvanju i širenju dosega svoje publike, ponude sadržaja i izvora prihoda. Da bi to postigli, nastavljaju da nude bolje opcije konzumiranja.

Poslednjih godina se pojavilo mnogo različitih modela za zadovoljenje potražnje za većim količinama sadržaja na svim ekranima, što dovodi do sve konkurentnijeg tržišta. Na primer, linearni emiteri uspostavljaju komplementarne streaming usluge koje su dostupne na mnogim različitim platformama kako bi odgovorili na očekivanja i navike vezane za konzumiranje sadržaja.

Lokalni sadržaj se smatra ključnim delom ponude za potrošače i sve više smo svedoci ulaganja uprodukciju (posebno od strane kompanija koje posluju u regionu) i koprodukciju kao rezultat toga. 

Na koji način satelit podržava industriju dok ona evoluira?

Satelit je tradicionalno bio osnova emitovanja i svakako je ključni partner koji može značajno uticati na uspeh bilo kog medijskog i TV provajdera. Bilo da se radi o sve popularnijim free-to-air i free-to-view servisima ili pretplatničkom TV-u, satelit osigurava da emiteri i medijske kompanije mogu da dođu do svojih potrošača i iskoriste prilike za prihod od prvog dana.

Satelit je i dalje najbolji način za dostizanje velikog broja ljudi, posebno u udaljenim geografskim oblastima. Ova osnovna karakteristika satelita je unapređena mogućnošću prenosa putem različitih metoda distribucije kanala za različite potrebe. Ovi kanali mogu biti kombinovani u različite pakete kao što su satelitski doprinos, isporuka putem optičkih vlakana, IP/OTT isporuke i Free Ad-supported Television (FAST) isporuke, pružajući prilagodljivost za različite poslovne slučajeve i strategije.

U kompaniji SES, neprekidno ulažemo u hibridne mreže kako bismo osigurali da sadržaj može biti dostavljen bilo gde, na bilo kojem uređaju, maksimizirajući pogodnost za potrošače.

Zapravo, započeli smo sa uvođenjem nove generacije satelita, pri čemu će naš sledeći biti potpuno digitalni satelit sa naprednim novim mogućnostima, koji će pružati usluge koje su napravljene za budućnost, za narednu deceniju i nadalje.

Nova napredna rešenja za merenje publike pružaju emiterima detaljne podatke o ključnim pokazateljima konzumacije sadržaja, što im pomaže da razumeju i optimizuju svoje kataloge sadržaja i ponude. Dodatne mogućnosti monetizacije dolaze iz širenja besplatnih (FTA) usluga putem novih regionalnih i targetiranih oglasnih rešenja za pojedinačne uređaje.

Da li se kompanija SES razlikuje od ostalih satelitskih kompanija na tržištu?

Posedujemo decenije iskustva u predvođenju pružanja vrhunskih video rešenja TV emiterima, operaterima TV platformi i medijskim kompanijama, što je podržano visokokvalifikovanim tehničkim osobljem i velikim ulaganjima u infrastrukturu. I ono što je ključno, mi nudimo stabilnost na tržištu – naši klijenti mogu biti sigurni da smo tu na duge staze, tokom celokupnog životnog ciklusa njihovog projekta i dalje.

Jedinstvena kombinacija satelitskog dometa, kvaliteta, sadržaja, pogodnosti i bogatih dodatnih usluga kompanije SES pruža emiterima i drugim medijskim kompanijama moćna rešenja za postizanje njihovih trenutnih i budućih poslovnih ciljeva. SES obezbeđuje visokokvalitetan sadržaj za više od milijarde ljudi globalno i na regionalnom nivou, ima alate i stručnost da unapredi vrednost tog sadržaja i poveća njegove mogućnosti monetizacije putem uvećanog dosega publike i rešenja sledeće generacije za targetirano oglašavanje.

Komentari (0)

Biznis