Biznis vesti

"Pretplatnici Disney+ nemaju pravo da nas tuže": Šokantni argument Diznija nakon smrti žene u njihovom zabavnom parku

Komentari

Autor: Euronews Srbija

21/08/2024

-

10:50

Euronews Srbija

veličina teksta

Aa Aa

Kompanija "Disney" našla se na udaru kritika javnosti, nakon što ju je porodica jedne žene, koja je preminula u njihovom zabavnom parku na Floridi, tužila zbog greškom izazvane smrti.

Kompanija je pokušala da spreči da slučaj uopšte dođe na sud, tvrdeći da je suprug nastradale žene bio pretplatnik "Disney+" platforme, čime je pristao na uslov da sve eventualne tužbe protiv Diznija mora da rešava vansudski.

Nakon burnih reakcija javnosti, kompanija je ipak pristala da se odrekne prava na arbitražu i da se sa oštećenima susretne na sudu. 

Šta se zapravo dogodilo?

Doktorka Kankporn Tangsuan je sa mužem Džefrijem Pikolom i majkom 5. oktobra 2023. boravila u Diznijevom "Disney World" parku na Floridi, kada je odlučila da večera "Raglan Road Irish Pub and Restaurant" lokalu, nakon što ih je osoblje uverilo da vode računa o osobama koje pate od alergija.

Tangsuan je objasnila konobarima da ima snažnu alergiju na mlečne i orašaste plodove i da je potrebno da prilagode jedan od recepata, kako ne bi sadržao te sastojke, a on joj je navodno garantovao da će dobiti bezbedan obrok.

AP/John Raoux, File

 

Međutim, ispostavilo se da je u hrani ipak bilo mlečnih i orašastih proizvoda i žena je nedugo potom preminula, kako će se ispostaviti, od anafilaktičke reakcije.

Muž je u aprilu odlučio da tuži Disney zahtevajući odšetu za smrt žene, usled greške njihovog osoblja, a kompanija je u početku tvrdila da nije odgovorna, jer nema kontrolu nad poslovanjem i menadžmentom "Raglan's" restorana.

Mesec dana kasnije, odlučili su da primene drugačiju argumentaciju: oni su tvrdili da bi slučaj trebalo da se nađe u vansudskom postupku, jer je Pikolo pretplatnik njihovog "Disney+" servisa, kao i zato što je preko njihovog sajta 2023. kupio karte za tematski park. 

Jedan od uslova koji Disney navodi prilikom svake od transakcija na svojim sajtovima je da pretplatnici, odnosno kupci, nemaju pravo da tuže kompaniju iz bilo kog razloga, nego da automatski pristaju na arbitražni postupak.

Argument koji se "graniči sa nadrealnim"

Pikolovi advokati rekli su da se Diznijev argument "graniči sa nadrealnim", a reagovali su i pravni stručnjaci koji nisu povezani s ovom tužbom.

Tanjug AP/Richard Drew, File

 

Džozef Selers, koji je specijalizovan za slučajeve tužbi protiv velikih korporacija, rekao je za Reuters da korisnici moraju da dobiju obaveštenje da se slažu da na arbitražu u slučaju određenih potraživanja, kako bi ugovor bio validan, tako da je malo verovatno da se korišćenje usluga striming servisa može povezati sa večerom u restoranu.

"Za kompaniju bi bilo mnogo neprijatnije da se vansudski poravnava u ovom slučaju i onda izgubi, nego da jednostavno odustane od toga", smatra Selers.

Iz kompanije su poručili da su u procesu podnošenja dokumenata sudu, kako bi povukli zahtev za arbitražu.

Preporuka za vas

Komentari (0)

Biznis