Biznis vesti

Globalni stručnjak za inoviranje i strategiju za Euronews Srbija: Najbolji HR je nevidljiv

Komentari

Autor: Promo

27/09/2023

-

12:52

Globalni stručnjak za inoviranje i strategiju za Euronews Srbija: Najbolji HR je nevidljiv
Jon Gorospe - Copyright Jon Gorospe

veličina teksta

Aa Aa

Inovacije i novi biznisi nose i nove izazove. Jedan od čestih izazova je kako pristupiti HR-u u biznisu novih tehnologija i IT-a. Svesni smo da se stvari menjaju neverovatnom brzinom. Pitanje je kako da kompanije istom brzinom i dinamikom menjaju svoj pristup i odnos prema zaposlenima, kako da ih motivišu u vrlo stimulativnom okruženju i kreiraju sinergiju koja vodi do rezultata.

Na ovu temu, a uoči virtuelnog Tech Job Fair-a na Woom Expo-u koji će biti održan od 17. do 19. oktobra u Adriatic regionu, za portal Euronews Srbija govorio je Bruno Pešec, globalni stručnjak za inoviranje i strategiju koji pomaže poslovnim liderima da inoviraju profitabilno. 

Jedan je od retkih inovatora koji se može pohvaliti da je radio na revolucionarnom teretnom vagonu, kao i na nagrađivanoj igri. Uz svoj rad s vodećim korporacijama poput DNV-a, British Telecoma, Gorenja i drugih, takođe vodi i zajednicu koja uključuje nekoliko hiljada preduzetnika. Bruno je koautor knjige "Augmented Strategy", praktičnog savetnika za donošenje odluka.

Upitan šta se dešava sa globalnim, a potom i regionalnim, tržištem rada u IT sektoru, da li je serija otkaza završena i da li se mogu očekivati nova i možda drugačija zapošljavanja, sagovornik portala Euronews Srbija kaže da je u većini razvijenog sveta stopa zaposlenosti dosta visoka, usprkos nedavnim otkazima. 

"Postoji manjak svih vrsta talenata koji se zadovoljava na više načina poput outsourcinga, korišćenja posredničkih usluga (takozvani "developers-for-hire") te globalnog regrutovanja. Na primer, kad sam pomagao norveškom klijentu da sastavi tim za posebno izazovan projekat, regrutovali smo ljude s tri kontinenta. Tri!", naveo je Pešec. 

O tome kako vidi savremeno tržište rada, kakvi su novi kadrovi i šta oni očekuju od poslodavaca, Pešac kaže današnji kadar ima daleko više opcija nego bilo koja generacija pre. 

"Nikada nismo imali veći pristup informacijama, kapitalu i jedni drugima. U ponedeljak možeš imati ideju, u petak prvog kupca, a prototip iduće nedelje. Poslodavci moraju da shvate da se više ne takmiče jedni s drugima, već sa svim drugim opcijama koje danas ljudi imaju, u vidu mnogih oblika preduzetništva i samostalnog delovanja", rekao je on.

Pešc kaže da ambiciozni mladi imaju pregršt mogućnosti za edukaciju i ostvarenje svojih planova, među kojima je i bogat program i panelisti predstojećeg Tech Job Fair-a na Woom Expo-u, kao mesta za isticanje i promociju organizacija i prilika za sve talente koji teže razvoju karijere.

Kako se gradi reputacija i koje je najbolje rukovođenje? 

Pešec je, govoreći o trendovima zapošljavanja i HR u "tech" sektoru, naveo da je u Evropi primetio tri trenda. 

"Prvo, agresivno promovisanje i predstavljanje lokalnim talentima kroz otvorene konferencije na kojima se predstavljaju najzanimljiviji projekti kompanija, štandovima na fakultetima i člancima u magazinima, koje ciljani talenti ni ne čitaju. Drugo, konverzija većine 'tech' talenta u frilensere kako bi lakše kontrolisali svoje troškove. Budući frilenseri imaju drugačije ugovore, obično s manje zaštite od onih s ugovorom o radu, dok poslodavci mogu raskinuti saradnju preko noći. Ovaj trend je pogotovo prisutan kod poslodavaca koji misle da se dobro rukovođenje svodi isključivo na troškovi dole, profit gore", rekao je on. 

Kao treći trend naveo je konverziju frielansera i konsultanata u trajne zaposlene što je, dodaje, praktično oprečna situacija drugom trendu, uglavnom prisutna kod poslodavaca koji shvataju vrednost kvalitetnog talenta. 

"To je takođe pametan potez zato što zapošljavaju osobu koja se već dokazala kroz rad na projektima kompanije, koja je stvorila međusobne odnose i ima dalji interes u uspehu kompanije", dodao je globalni stručnjak za inoviranje i strategiju.

Na pitanje šta podrazumeva inovativni talenat HR, o kome se u poslednje vreme često čuje, i koji pravac sugeriše u odabiru i upravljanju zaposlenima, Pešec je naglasio da je najbolji HR nevidljiv i stavlja zaposlene na prvo mesto. 

"Nažalost, stvarnost je puno mračnija. HR često stoji za Hardly Relevant, te služi kao alat prisile, pritiska i poniženja onih koji se usude uraditi nešto drugačije", rekao je on.

Upitan kako bi trebalo pristupiti mladima s obzirom na to da se često mogu čuti komentari da su mladi kadrovi drugačiji, možda manje motivisani i dostupni, da se više fokusiraju na balans privatnog i poslovnog života, Pešec kaže da dosta putovao svetom, da je radio s velikim i malim firmama i da koliko god smo svi slični, toliko smo i različiti - u bezbroj dimenzija. 

"Nekad je čovek radio od jutra do mraka. Danas radimo kraće. Ne vidim razlog zašto bi smatrali lošim da iduća generacija želi da radi još manje, pogotovo ako smo sposobni da razvijemo metode, tehnike i tehnologiju koja bi nam to omogućila. Današnji mladi mogu videti celi svet, što znači da se mogu uporediti s drugima, da mogu sanjati veće snove i da ultimativno mogu ostvariti veće snove. Ambiciozni mladi imaju pregršt mogućnosti za edukaciju i ostvarenje svojih planova. Pa, pogledajte samo bogat program i raznolike paneliste predstojećeg Tech Job Fair-a na Woom Expo-u! Svi koji traže posao u 'tech' industriji se mogu registrovati potpuno besplatno i dobiti jedinstvene uvide", rekao je on. 

Dao je i tri saveta za kompanije pri kreiranju i sprovođenju employer branding strategije s obzirom na to da je poznato da su zaposleni najveća snaga jedne kompanije ili organizacije. 

"Prvo: Kreativno se izražavati je okej, lagati nije okej. Drugo: Kratkotrajni projekti do dve nedelje koji uključuju studente, pripravnike i zaposlene su odlična stvar. Dozvoljavaju potencijalnom talentu da okusi kulturu firme, a zaposlenima da se osećaju ispunjenije budući da najčešće preuzimaju ulogu mentora. Treće: Sponzoriranje studentskih udruženja i stručnih skupina su takođe odlična stvar. Ponudite im prostor i hranu, pokušajte ih nagovoriti da se druže u vašim prostorijama, suorganizujte događaje, nudite zaposlene kao mentore... pregršt ideja. Zapamtite, reputacija se gradi godinama, a uništava u sekundi", istakao je Pešec. 

Komentari (0)

Biznis