Fokus

Ruska metoda za zaobilažene sankcija koja nosi veliki rizk: Pretovar nafte sa broda na brod na otvorenom moru

Komentari

Autor: Blumberg, Jutarnji.hr, Euronews Srbija

08/06/2022

-

19:40

Ruska metoda za zaobilažene sankcija koja nosi veliki rizk: Pretovar nafte sa broda na brod na otvorenom moru
Ruska metoda za zaobilažene sankcija koja nosi veliki rizk: Pretovar nafte sa broda na brod na otvorenom moru - Copyright EPA/ABEDIN TAHERKENAREH

veličina teksta

Aa Aa

Ruski prevoznici nafte okreću se metodama za prebacivanje tereta na mnogo veće udaljenosti do novih kupaca, kako bi se zaobišle sankcije uvedene zbog agresije na Ukrajinu. Najnoviji primer za to je transfer sa broda na brod usred Atlantskog okeana, prenosi Blumberg.

Naime, Aframaks tanker "Zhen I" ispustio je svoj teret u supertanker "Lauren II" u vodama 300 milja zapadno od ostrva Madeira, prema podacima o praćenju brodova koje je Blumberg pratio. Kako se navodi, transfer je obavljen od 26. do 27. maja.

Pretovar tereta na veća plovila nije neobična situacija, ali ono što je daleko neuobičajenije je odabrana lokacija. Uglavnom se za to biraju lokacije u zaštićenim vodama, gde su rizici od izlivanja nafte znatno smanjeni, što ovde nije bio slučaj, te je zabeležen prvi pretovar na otvorenom moru.

Ranije je teret na veće brodove prebacivan blizu obale Skagena, najsevernijeg rta Danske, zatim kod Seute, španske enklave na severu Afrike ili čak blizu obale Severnog mora kod Roterdama.

Tanker "Zhen I" u međuvremenu se vratio u Baltičko more, gde bi sredinom juna trebalo da ukrca i novi teret iz ruskog grada Primorska, ukazuje raspored ukrcaja koji je na uvid dobio Blumberg.

Tanker "Lauren II" do tada pluta na sred Atlantika, a pretpostavlja se da čeka prenos drugog tereta. Brod velik kao "Lauren II" može da primi količinu čak tri tereta koji može da primi plovilo poput "Zhena I". To deluje kao dosta ekonomičnija opcija za prevoz sirove nafte na vrlo velike udaljenosti.

profimedia

 

Kako podseća Jutarnji list, iako je složeni splet sankcija Sjedinjenih Amričkih Država, Evropske unije i Velike Britanije  zabranio brodovima u ruskom vlasništvu ili pod ruskom zastavom pristajanje u luke, deo povećane trgovine u Aziju obavlja se pretovarom s broda na brod na moru skupim postupkom koji povećava rizik od izlivanja.

Rusija ovakvim potezima pribegava nakon sankcija EU koje su usledilenakon početka invazije na Ukrajinu. S ozbirom na to da Evropa sada smanjuje svoju zavisnost od sirove nafte iz Rusije,  Blumberg prognozira da bi transport nafte do središta Atlantskog okeana mogao da postane uobičajen ako kupci i prodavci počnu da prikrivaju konačna odredišta izvoza ruske nafte.

Podsećanja radi, Evropska unija je prošle nedelje nakon nekoliko nedelja pregovra usvojila šesti paket sankcija Rusiji koji podrazumeva zabranu uvoza ruske nafte koja se doprema brodovima, izuzez zemalja koje nemaju izlaz na more.

Ta mera stupa na snagu tek za šest meseci, a Slovačka, Češka i Mađarska moći će i dalje da uvoze naftu koja se doprema naftovodom Družba. Rok od osam meseci za prestanak snabdevanja iz Rusije važi za rafinisane naftne derivate.

Takođe, ovaj paket sankcija predviđa i zabranu transakcija sa najvećom ruskom bankom, Sberbank, i još tri banke, zabranu emitovanja u EU još tri ruska nacionalna kanala, a proširen je i spisak sankcionisanih osoba i entiteta koje EU smatra odgovornim za zločine u Ukrajini.

Šestim paketom sankcija dodatno se ograničava i izvoz robe i tehnologije dvostruke namene uključujući i tehnologije koje mogu doprineti unapređenju odbrambenog i bezbednosnog sektora Rusije ili se mogu koristiti za proizvodnju hemijskog oružja.

EU je zabranila i pružanje konsulatantskih usluga Rusiji, uključujući i računovodstvo i odnose sa javnosću

Preporuka za vas

Komentari (0)

Svet